Ασκήσεις για αντιγήρανση!

❱❱ Τρέξιμο, κολύμπι και ποδήλατο βοηθούν τη λειτουργία των κυττάρων και της καρδιάςΟλοένα και περισσότερες έρευνες έρχονται να ενισχύσουν το αρχαίο ρητό «Νους υγιής εν σώματι υγιεί». Νέα μελέτη, λοιπόν, αυτή τη φορά από τη Γερμανία, αποδεικνύει ότι η αεροβική άσκηση αντοχής, όπως το τρέξιμο, το κολύμπι και το ποδήλατο, βοηθά τον άνθρωπο να είναι πιο υγιής στα γεράματα, ενώ δεν υπάρχει το ίδιο αντιγηραντικό όφελος με την άσκηση αντίστασης, όπως τα βαράκια.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Ούρλιχ Λάουφς του πανεπιστημίου της Λιψίας, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «European Heart Journal» της Ευρωπαϊκής Εταιρίας Καρδιολογίας, μελέτησαν 266 εθελοντές που χωρίστηκαν τυχαία σε τρεις ομάδες και ακολούθησαν επί έξι μήνες (τρία 45λεπτά την εβδομάδα) διαφορετικά προγράμματα άσκησης.

Η πρώτη ομάδα έκανε ασκήσεις αντοχής, η δεύτερη υψηλής έντασης ασκήσεις με διαλείμματα και η τρίτη ασκήσεις αντίστασης για ενδυνάμωση των μυών. Ακολούθησαν κυτταρικές και άλλες αναλύσεις για να διαπιστωθεί η επίπτωση κάθε διαφορετικού είδους άσκησης στο ανθρώπινο σώμα.

Με διαλείμματα

Διαπιστώθηκε ότι οι ασκήσεις αντοχής και σε μικρότερο βαθμό οι ασκήσεις υψηλής έντασης με διαλείμματα επιβραδύνουν ή και αναστρέφουν τη διαδικασία της κυτταρικής γήρανσης, ενώ δεν συμβαίνει το ίδιο με τα βαράκια και τις άλλες ασκήσεις αντίστασης σε μηχανήματα γυμναστηρίου.

«Η νέα μελέτη επιβεβαιώνει τις τρέχουσες συστάσεις της Ευρωπαϊκής Εταιρίας Καρδιολογίας ότι η άσκηση αντίστασης πρέπει να λειτουργεί συμπληρωματικά προς την άσκηση αντοχής και να μην την υποκαθιστά» δήλωσε ο ερευνητής δρ Κρίστιαν Βέρνερ του πανεπιστημίου του Σάαρλαντ.

Σε ξεχωριστό σχόλιο στο ίδιο ιατρικό περιοδικό, δύο ελληνικής καταγωγής καθηγητές του βρετανικού πανεπιστημίου και του νοσοκομείου Freeman του Νιούκασλ, οι Κωνσταντίνος Στέλλος και Ιωακείμ Σπυριδόπουλος, επισημαίνουν ότι «τα ευρήματα της νέας μελέτης σαφώς αναδεικνύουν το πλεονέκτημα της αεροβικής άσκησης αντοχής σε σύγκριση με την άσκηση αντίστασης, όσον αφορά την καρδιαγγειακή γήρανση».

Αφήστε, λοιπόν, τον αγαπημένο σας καναπέ, φορέστε τις φόρμες σας και τα αθλητικά σας παπούτσια, και κάντε ένα ανεκτίμητο δώρο στον εαυτό σας, γυμναστείτε!

offer

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ