Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024

Πάνος Καλίδης: «Πιστεύω ότι δεν είμαι καλός πατέρας»

Ο Πάνος Καλίδης παραχώρησε μια συνέντευξη στην εκπομπή «Πάμε...

«Σασμός»: Nέο απειλητικό σημείωμα για Μαθιό και Βασιλική!

Όσα θα δούμε στο αποψινό επεισόδιο του «Σασμού».Το νέο...

Μπο: «Θέλω να γίνω μπαμπάς και να κάνω τη δική μου οικογένεια...

Ο Μπο παραχώρησε μια συνέντευξη στην εκπομπή «Mega Καλημέρα»....

Οι ΟΠΑΠ Champions καλωσορίζουν τη Γεωργία Δεσπολλάρη

Η νεαρή αθλήτρια στίβου είναι το 12ο μέλος του...

Τέλος στην αρθρίτιδα!

❱❱ Με μια απλή ένεση θα παρακάμπτεται η ανάγκη για χειρουργική επέμβασηΑισιόδοξοι ότι, στο όχι πολύ μακρινό μέλλον, θα μπορούν με μία ένεση να παρακάμπτουν την ανάγκη για χειρουργική επέμβαση στους ασθενείς με προχωρημένη αρθρίτιδα είναι οι επιστήμονες του Southern California University, χάρη στην ανακάλυψη ενός νέου, πολλά υποσχόμενου μορίου.

Το νέο μόριο, με το όνομα «ρυθμιστής ανάπτυξης και διαφοροποίησης χόνδρου» (RCGD 423 εν συντομία), απέδειξε ότι συμβάλλει στην αναγέννηση του χόνδρου, περιορίζοντας ταυτόχρονα τη φλεγμονή. Σε πειράματα που πραγματοποίησαν στο εργαστήριο οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι, εφαρμόζοντας το νέο μόριο σε κύτταρα αρθρικού χόνδρου, εκείνα πολλαπλασιάστηκαν και ο κυτταρικός τους θάνατος περιορίστηκε, ενώ όταν εγχύθηκε στα γόνατα ποντικιών με κατεστραμμένους χόνδρους κατάφερε να αποκαταστήσει τις βλάβες!

Τα ελπιδοφόρα ευρήματα της ερευνητικής ομάδας, που δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό περιοδικό «Annals of Rheumatic Diseases», φαίνεται ότι ανοίγουν τον δρόμο για τις πρώτες κλινικές δοκιμές του μορίου σε ασθενείς με οστεοαρθρίτιδα και νεανική αρθρίτιδα. Το RCGD 423 δρα επικοινωνώντας με ένα άλλο μόριο, που ονομάζεται υποδοχέας της γλυκοπρωτεΐνης 130 (Gp130), στο οποίο ασκεί διπλή δράση: αφενός βοηθά τον υποδοχέα να λάβει τα σήματα που διεγείρουν την αναγέννηση του χόνδρου, ενώ, παράλληλα, μπλοκάρει τα σήματα της φλεγμονής που συμβάλλουν μακροπρόθεσμα στην εκφύλιση του χόνδρου.

Θεραπεία

Οπως τόνισε ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, αναπληρωτής καθηγητής Ορθοπεδικής Χειρουργικής Denis Evseenkο, στόχος είναι τώρα «η δημιουργία μιας ενέσιμης θεραπείας για τα πρώιμα έως μέτρια στάδια της αρθρίτιδας». Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι το νέο μόριο δεν έχει την ικανότητα να θεραπεύσει πλήρως την αρθρίτιδα, «μπορεί, όμως, να καθυστερήσει την εξέλιξη της νόσου, ώστε ο ασθενής να μη φτάσει ποτέ στο σημείο να χρειαστεί αρθροπλαστική». Το πολλά υποσχόμενο μόριο θα μπορούσε, σύμφωνα με τον ίδιο, να αποτελέσει και το πρότυπο μιας νέας τάξης αντιφλεγμονωδών φαρμάκων με τεράστια γκάμα ενδείξεων: από τη θεραπεία της οστεοαρθρίτιδας και της ρευματοειδούς αρθρίτιδας, τη θεραπεία του ερυθηματώδους λύκου, νευρολογικών και καρδιακών παθήσεων έως την αντιμετώπιση της… φαλάκρας!

offer