Μπραντ Πιτ, Τζόνι Ντεπ, Ντίτα Φον Τιζ, Σάλμα Χάγιεκ και άλλα ιερά τέρατα της showbiz δίνουν το «παρών» σε μια εικαστική έκθεση.
Ο Μπραντ Πιτ, ο Τζόνι Ντεπ, η Ζιλιέτ Μπινός, η Ντίτα Φον Ντιζ, η Σάλμα Χάγιεκ και άλλοι αστέρες της παγκόσμιας βιομηχανίας θεάματος «κατέφθασαν» σήμερα στην Αθήνα και θα μείνουν μέχρι και τον Ιούλιο! Αφορμή της επίσκεψής τους στην ελληνική πρωτεύουσα είναι η περιοδεία της εικαστικής έκθεσης του Ρόμπερτ Γουίλσον σε όλο τον κόσμο, η οποία θα κάνει στάση στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση από σήμερα έως τις 7 Ιουλίου 2013.
Ο avant garde καλλιτέχνης, έχοντας ασχοληθεί κατά καιρούς με τη χορογραφία, τη ζωγραφική, τη γλυπτική και τη θεατρική performance, επικέντρωσε τη δημιουργικότητά του στη σκηνοθεσία, χωρίς να εγκαταλείψει ποτέ τις εικαστικές τέχνες. Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν δημιούργησε, από το 2004 μέχρι το 2009, πενήντα έξι βίντεο-πορτρέτα τα οποία αποτελούν ένα σχόλιο στην ιστορία της προσωπογραφίας ως εικαστικού είδους. Ηρωες των πορτρέτων αυτών είναι διάσημοι ηθοποιοί, χορευτές, τραγουδιστές και συγγραφείς, ανάμεσα στους οποίους ξεχωρίζουν η Ιζαμπέλ Χούπερτ που ποζάρει ως άλλη Γκρέτα Γκάρμπο, ο διάσημος χορευτής Mιχαήλ Μπαρίσνικοφ, η Ζιλιέτ Μπινός,ο Τζόνι Ντεπ, η Μάριαν Φέιθφουλ, η Σάλμα Χάγιεκ, ο Σον Πεν, ο Μπραντ Πιτ, η Ιζαμπέλα Ροσελίνι και η Γουινόνα Ράιντερ.
Να θυμίσουμε ότι τα πορτρέτα του Γουίλσον την περασμένη άνοιξη καθήλωσαν τα πλήθη στους δρόμους της Times Square. Χρειάστηκαν, δε, πέντε χρόνια για να ολοκληρώσει και να παρουσιάσει τη δουλειά του. Οταν ξεκίνησε την εν λόγω σειρά είχε στο μυαλό του τις περίφημες προσωπογραφίες του Αντι Γουόρχολ. Οπως έγραψε όμως το «Vanity Fair», ενώ το μότο του Γουόρχολ ήταν «γρήγορα, εύκολα, φτηνά και μοντέρνα», η προσέγγιση του Wilson ήταν «αργή, δύσκολη, ακριβή». Ο δαιμονικός δημιουργός χρησιμοποιεί ταυτόχρονα πολλά διαφορετικά μέσα: φωτογραφία, video, ήχο και στοιχεία θεατρικής performance. Παρά τη φαινομενική ακινησία των ηρώων που εγκλωβίζονται σε μια πόζα, όπως ο Μπραντ Πιτ που στέκεται με το λευκό μποξεράκι κάτω από βροχή, η Ντίτα Φον Τιζ που μοιάζει να παίζει στην κούνια, ο Τζόνι Ντεπ που χαϊδεύει με τα ακρόδαχτυλά του τη γούνα που φοράει, η Γουινόνα Ράιντερ που βρίσκεται θαμμένη κάτω από έναν αμμόλοφο, στα video διακρίνεται μια αργή, σχεδόν ανεπαίσθητη κίνηση, μια εξελικτική διαδικασία που ουσιαστικά υπνωτίζει τον θεατή. Τo σχόλιο αυτής της συλλογής ξεπερνά την αμιγώς καλλιτεχνική διάσταση και επεκτείνεται πάνω στο βλέμμα που επιφυλάσσουμε για τις διασημότητες σήμερα. Πίσω και πέρα από την παπαρατσική κουλτούρα που καλλιεργείται ακόμη και σε έντυπα αιχμής, ο Γουίλσον μειδιά και ξεγυμνώνει τους επώνυμους-στόχους.
ΑΝΘΗ ΒΟΥΛΓΑΡΗ