Οδήγηση (στο μέλλον) από θέση συνοδηγού

ΚΟΣΜΟΣ

Οδήγηση (στο μέλλον) από θέση συνοδηγού

Οταν το 1878 ο Καρλ Μπεντζ κατασκεύασε τον πρώτο δίχρονο κινητήρα του δεν θα μπορούσε να φανταστεί πόσο μεγάλη εξέλιξη θα είχε η εφεύρεσή του. Στην εποχή των υπολογιστών και του Διαδικτύου τα αυτοκίνητα έχουν πολύ μεγάλη εξέλιξη. Επιστήμονες από το πανεπιστήμιο του Στάνφορντ κατασκεύασαν ήδη ένα αυτοκίνητο το οποίο δεν χρειάζεται οδηγό. Το ρομποτικό αυτοκίνητο του μέλλοντος μπορεί να κινηθεί άνετα σε δρόμους με κυκλοφοριακό χάος χωρίς να υπάρχει οδηγός σε αυτό. Πρόκειται για ένα στέισον βάγκον VW Passat (φωτ.)  πλήρως αυτοματοποιημένο, που θα περάσει σύντομα ένα τεστ 60 μιλίων, στη διάρκεια του οποίου θα δείξει τις τεχνικές του δυνατότητες σε κανονική κυκλοφορία.

Και σε άλλα, όμως, ερευνητικά κέντρα οι επιστήμονες εργάζονται με εντατικούς ρυθμούς για να φτιάξουν το αυτοκίνητο του μέλλοντος. Στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης οι μηχανικοί υπόσχονται πως θα κατασκευάσουν ένα αυτοκίνητο που οι ρόδες του θα κινούνται ηλεκτρικά και θα μπορούν να περιστρέφονται 360ο, το οποίο θα παρκάρεται πανεύκολα, ακόμη και σε ελάχιστης χωρητικότητας θέση.

Στη Βρετανία η εταιρεία PML Flighlink τοποθέτησε τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες των 160 ίππων σε μία BMW Mini. Χάρη σ’ αυτούς το όχημα μπορεί να ξεπεράσει τα 96 χλμ./ώρα μέσα σε τέσσερα δευτερόλεπτα, έχει τελική ταχύτητα 241 χλμ./ώρα και διαθέτει αυτονομία για πάνω από 300 χιλιόμετρα.

Επίσης, στη Sturman Industries, στο Κολοράντο, ένας πρώην μηχανικός των διαστημόπλοιων της ΝΑSΑ έφτιαξε ψηφιακές βαλβίδες που ελέγχουν τη ροή αέρος και καυσίμων στο εσωτερικό του κινητήρα και έτσι δεν υπάρχει ανάγκη για έκκεντρο άξονα. Αυτοκίνητα και φορτηγά μ’ αυτή την τεχνολογία θα μπορούν να χρησιμοποιούν οποιαδήποτε είδος ενέργειας: βενζίνη, πετρέλαιο ντίζελ ή αιθανόλη.