«Στα χαρακώματα» βρίσκονται η δημοτική Αρχή της Σκιάθου και οι εκπρόσωποι της Εκκλησίας, με αφορμή τα εκπαιδευτικά σεμινάρια που γίνονται από το ίδρυμα που έχει συστήσει η διάσημη χολιγουντιανή ηθοποιός Γκόλντι Χόουν.
Το σεμινάριο του προγράμματος «MindUp», που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, διοργανώνεται σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό Σύλλογο Σκιάθου, τον οποίο έχει συστήσει ο δήμαρχος Θοδωρής Τζούμας. Όπως αναφέρει, στόχος του είναι η τόνωση της αυτοπεποίθησης των μαθητών και η διαχείριση των συναισθημάτων τους.
Η Αμερικανίδα ηθοποιός, σκηνοθέτρια και παραγωγός, που επισκέπτεται επί χρόνια το όμορφο νησί των Σποράδων μαζί με τον σύντροφό της Κερτ Ράσελ, διοργανώνει τα σεμινάρια σε ολόκληρο τον κόσμο μέσω του ιδρύματός της Goldie Hawn Foundation, που έχει έδρα το Λονδίνο, τα τελευταία 17 χρόνια. Σύμφωνα με την ίδια, κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του έχουν ωφεληθεί τουλάχιστον 6.000.000 παιδιά.
Όμως, ιστοσελίδες του εξωτερικού με αναρτήσεις τους κάνουν λόγο για πρακτικές οι οποίες «συνδέονται με τον διαλογισμό και τη βουδιστική φιλοσοφία, που υποστηρίζει και διαδίδει τις πολιτιστικές αξίες της Ανατολής». Την ίδια άποψη φαίνεται ότι ασπάζεται και ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας στο δημοτικό συμβούλιο Σκιάθου Νίκος Πλωμαρίτης, ο οποίος, σύμφωνα με τον «ταχυδρόμο», αναφέρει σε σχετική ανάρτησή του στην προσωπική του σελίδα στο facebook: «Τη μύηση την απαγορεύει ακόμη και η Ορθόδοξη Εκκλησία, εκτός και αν θέλει κάποιος από μόνος του. Τα παιδάκια του Δημοτικού έχουν τη δύναμη του “θέλω” για να κρίνουν και να αποφασίσουν για ένα τέτοιο θέμα;» διερωτάται.
Έντονη, όμως, ήταν και η αντίδραση του μητροπολίτη Χαλκίδος, Ιστιαίας και Βορείων Σποράδων Χρυσοστόμου μετά τη δημοσιοποίηση του σεμιναρίου. Μάλιστα, εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία γίνεται λόγος για «εξωχριστιανικές θρησκευτικές δοξασίες».
Στην ανακοίνωσή της η Μητρόπολη Χαλκίδος, μεταξύ άλλων, επισημαίνει: «Οι τεχνικές και πρακτικές mindUp και mindfulness, οι οποίες προβάλλονται αυτές τις ημέρες στα όρια της Μητροπόλεώς μας, διδάσκονται σε εκπαιδευτικούς των σχολείων μας και διαφημίζονται ότι τονώνουν την αυτοπεποίθηση των παιδιών, τα βοηθούν να διαχειριστούν το άγχος τους (τα παιδιά του δημοτικού!) τόσο στην τάξη όσο και έξω από αυτήν, έχουν ως αφετηρία τις βουδιστικές θρησκευτικές δοξασίες και πρακτικές διαλογισμού! Παρά όσα υπόσχονται, οι τεχνικές αυτές δεν είναι απαλλαγμένες κινδύνων και σε επιμέρους παραμέτρους ενσωματώνουν έτι περαιτέρω πρακτικές ασυμβίβαστες με την ορθόδοξη πίστη…»