Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Στον χώρο του παλιού αεροδρομίου εντοπίστηκαν 314 βόμβες Αεροπορίας από τον Β’...

Οχι μία ούτε δύο, αλλά… 314 βόμβες Αεροπορίας από...

Ελεύθερος μετά την απολογία του ο πρώην βουλευτής των «Σπαρτιατών» Κωνσταντίνος Φλώρος

Για ένα «ατυχές περιστατικό», το οποίο, όπως είπε, αν...

Η Ζέτα Μακρυπούλια έγινε για έκτη φορά θεία

Η Ζέτα Μακρυπούλια έγινε για έκτη φορά θεία, καθώς...

Ο ιδιοκτήτης του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» ετοιμάζεται να μετατρέψει το «δίδυμο» αδελφάκι του «Αγία Ζώνη ΙΙΙ» σε καράβι μεταφοράς… πόσιμου νερού

Έχουν περάσει σχεδόν τρία χρόνια από την ημέρα που το δεξαμενόπλοιο καυσίμων «Αγία Ζώνη ΙΙ» βυθίστηκε, απελευθερώνοντας στον Σαρωνικό 2.194 τόνους μαζούτ και 340 τόνους ντίζελ, οι οποίοι ήταν αποθηκευμένοι στις δεξαμενές του.

Κι ενώ οι μνήμες από τις τεράστιες πετρελαιοκηλίδες που ξεβράστηκαν στις ακτές, δημιουργώντας το πλέον λυπηρό αλλά και επικίνδυνο θέαμα, είναι ακόμη νωπές, ένα ακόμη «Αγία Ζώνη» (αυτή τη φορά το «Αγία Ζώνη ΙΙΙ»), κι αυτό δεξαμενόπλοιο καυσίμων, φαίνεται πως θα απασχολήσει σύντομα, με εξίσου δυσάρεστο τρόπο την επικαιρότητα.

f3 32 scaled

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «Espresso», ο γνωστός και μη εξαιρετέος από τις συνεντεύξεις του στον Τύπο μετά τη βύθιση του «Αγία Ζώνη ΙΙ» πλοιοκτήτης Θεόδωρος Κουντούρης έχει μεταφέρει το «δίδυμο αδελφάκι» του δεξαμενόπλοιου που βυθίστηκε με δική του ευθύνη (όπως έδειξε το πόρισμα του Ανακριτικού Συμβουλίου Ναυτικών Ατυχημάτων) σε ναυπηγείο στο Πέραμα, για να το μετατρέψει από δεξαμενόπλοιο καυσίμων σε υδροφόρο πλοίο πόσιμου νερού!

Μάλιστα, το σχέδιο περιλαμβάνει και τη μετονομασία του δεξαμενόπλοιου από «Αγία Ζώνη ΙΙΙ» σε «Σαρωνικός», προκειμένου προφανώς να μπορεί να εκτελεί την εργασία μεταφοράς πόσιμου νερού χωρίς να προκληθούν αντιδράσεις. Αν κρίνει κανείς από τις φωτογραφίες που δημοσιεύει η «Espresso» από το εσωτερικό και τις δεξαμενές του «Αγία Ζώνη ΙΙ», οι οποίες αποτυπώνουν μια δυσώδη κατάσταση, καθώς απεικονίζονται σκουριές και σαπισμένες λαμαρίνες παντού, συμπεραίνει πως η κατάσταση και στο «Αγία Ζώνη ΙΙΙ», εφόσον πρόκειται για ίδια πλοία που εκτελούν ακριβώς την ίδια εργασία, δεν μπορεί να διαφέρει.

f3a 1

Αλήθεια, τι είδους μετατροπή μπορεί να γίνει στο ναυπηγείο, ώστε να μπορεί το καράβι αυτό να μεταφέρει πόσιμο νερό;

Πρόκειται να το κατασκευάσουν από την αρχή; Αναρωτιόμαστε ακόμη: θα βρεθεί νηογνώμονας να δώσει τις απαραίτητες άδειες για να πραγματοποιηθεί αυτό το επικίνδυνο για τη δημόσια υγεία σχέδιο; Κι επιπλέον, ο Κουντούρης, ο οποίος κρίθηκε ένας από τους βασικούς υπαιτίους για τη βύθιση του «Αγία Ζώνη ΙΙ», πώς μπορεί σήμερα να δραστηριοποιείται κατά αυτόν τον τρόπο ανενόχλητος;

Να υπενθυμίσουμε εδώ πως το πόρισμα του Γ’ Ανακριτικού Συμβουλίου Ναυτικών Ατυχημάτων είχε διαπιστώσει πως η σοβαρή ρύπανση του θαλάσσιου περιβάλλοντος που προκάλεσε η βύθιση του «Αγία Ζώνη ΙΙ» οφειλόταν σε κακόβουλες ενέργειες των δύο μελών του πληρώματος, οι οποίες συντελέστηκαν με γνώση και εντολή των πλοιοκτήτη Κουντούρη Θεόδωρου και γενικού διευθυντή της πλοιοκτήτριας εταιρίας Σταύρου Βασιλείου για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων.

f4 18

Σύμφωνα πάντα με το πόρισμα, τα συμφέροντα που εξυπηρετήθηκαν, εν προκειμένω, προκύπτουν καταφανέστατα από τα οικονομικά οφέλη που εξήγαγαν από τη διαχείριση της αντιρρύπανσης και απορρύπανσης οι εταιρίες στις οποίες ο πλοιοκτήτης ανέθεσε τις επιχειρήσεις αυτές. […] Το περιουσιακό όφελος συνίσταται αφενός στη λήψη της ασφαλιστικής αποζημίωσης και αφετέρου στην αποκόμιση από το Πράσινο Ταμείο των ειδικών αποζημιώσεων για το κόστος των εργασιών, υλικών και μέσων απορρύπανσης. Το πόρισμα αναφέρει ακόμη πως ο πλοιοκτήτης συνεργάστηκε με τις εταιρίες αντιρρύπανσης και απορρύπανσης προκειμένου να αποκομίσουν οικονομικό όφελος.

Παράλληλα, πόρισμα του ΕΜΠ είχε δείξει πως η βύθιση οφειλόταν σε δολιοφθορά και όχι σε ατύχημα λόγω φθοράς. Το ερώτημα που προκύπτει: Ο κ. Κουντούρης, ο οποίος δεν δίστασε να μολύνει ολόκληρο τον Σαρωνικό για το κέρδος, σύμφωνα με τα σχετικά πορίσματα, θα διστάσει, άραγε, να μολύνει και ανθρώπους με ακατάλληλο πόσιμο νερό; Πρόκειται για τον ίδιο πλοιοκτήτη ο οποίος λίγες μέρες μετά τη βύθιση του «Αγία Ζώνη ΙΙ» δήλωνε σε συνεντεύξεις του πως δεν είχε να αποκομίσει κανένα κέρδος από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου, καθώς το είχε ασφαλίσει μόνο για ζημιές προς τρίτους και για τη ρύπανση. Είχε ξεχάσει, βέβαια, να πει πόσα θα κέρδιζε από τη ρύπανση.

f6 3

{{-PCOUNT-}}14{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το Σεπτέμβριο στη Μητρόπολη Αθηνών ο γάμος της πριγκίπισσας Θεοδώρας και του Κουμάρ

Μετά το πένθος της απώλειας του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου,...

Ο «Satiros II» έριξε αυλαία παρέα με τη Σαπουντζάκη

Φινάλε με γέλιο, συγκίνηση και μια αγκαλιά που συζητήθηκε....

Υπάλληλοι του δημάρχου Γιάννη Μώραλη τα στελέχη της «Θύρας 7» που συμμετείχαν στη δολοφονία του Λυγγερίδη!

«Μεροκάματα» στον Δήμο Πειραιά επί ημερών Γιάννη Μώραλη έκαναν...

Καρφιά Σολωμού για την Μπάρκα

«Καμπανιά» από τη Μαρία Σολωμού. «Δεν θα πάω ποτέ...

Πρόβα νυφικού για τη Βρισηίδα Ανδριώτου

Πρόβα νυφικού για τη Βρισηίδα Ανδριώτου, παρουσία και του...