Κυριακή, 14 Απριλίου, 2024

Η Μέριλιν των ουσιών

Βαθιά βυθισμένο στην κόλαση της ηρωίνης ήταν μοντέλο που...

Οι αθέατοι γαμομπελάδες του «Μπόρατ»

Προβλήματα που «σέρνονταν» για χρόνια κρύβονται πίσω από το...

Η επιστολή του «σφαγέα» των Αγίων Αναργύρων στην άτυχη Κυριακή

Ανατριχίλα προκαλεί το περιεχόμενο μιας από τις επιστολές που...

Selfie θανάτου για αισθητικό

Μια selfie κόστισε τη ζωή σε Ρωσίδα αισθητικό με...

Έρχονται εμβόλια 2ης γενιάς! Τι λένε οι επιστήμονες για τη δράση τους

Την ώρα που οι επίσημες κυβερνητικές πηγές στην Ελλάδα μιλούν για το τέλος της πανδημίας μέσω του γρήγορου και αποτελεσματικού εμβολιασμού, η παγκόσμια επιστημονική κοινότητα κινείται προς την παραγωγή των εμβολίων δεύτερης γενιάς, τα οποία έχουν στόχο να είναι αποτελεσματικά έναντι και των νέων μεταλλάξεων του κορονοϊού.

Μιλώντας χθες σε τηλεοπτικό σταθμό, ο καθηγητής Παθολογίας και Λοιμωξιολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών Χαράλαμπος Γώγος χαρακτήρισε τα νέα εμβόλια «επανάσταση», η οποία, όπως είπε, θα προσφέρει μακροχρόνια ανοσία στον πληθυσμό. «Γίνεται συνεχής προσπάθεια βελτίωσης της αποτελεσματικότητας των εμβολίων. Τα εμβόλια δρουν σε δύο κατευθύνσεις, την παραγωγή αντισωμάτων και τη δημιουργία μιας ανοσιακής μνήμης. Κάποιες μελέτες που γίνονται δείχνουν ότι τα νέα εμβόλια θα στοχεύουν στην ενεργοποίηση των Τ-κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος, ώστε να παρέχουν μακροχρόνια προστασία έναντι του κορονοϊού» εξήγησε λεπτομερώς ο κ. Γώγος.

Αναφορά στα εμβόλια δεύτερης γενιάς έκανε σε δήλωσή του στην τηλεόραση και ο καθηγητής Αιματολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Σορβόνης Γρηγόρης Γεροτζιάφας, ο οποίος ανέφερε -μεταξύ άλλων- ότι η διεθνής κοινότητα, με προεξάρχοντες τον πρόεδρο των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν και τον Γάλλο πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν, έχει στρέψει το ενδιαφέρον της στην άμεση παραγωγή των εμβολίων δεύτερης γενιάς.

«Όταν έχεις τον πρόεδρο των ΗΠΑ να μιλά για τα δεύτερης γενιάς εμβόλια, σημαίνει πως θεωρεί δεδομένο ότι θα υπάρξουν μεταλλάξεις, στις οποίες τα υπάρχοντα εμβόλια δεν θα μπορούν να απαντήσουν» ανέφερε ο κ. Γεροτζιάφας, προσθέτοντας ότι «και η Γαλλία εκλαμβάνει ως δεδομένο πως η πανδημία αυτή θα διαρκέσει σίγουρα τα επόμενα δύο χρόνια». Επιστήμονες και φαρμακευτικές εταιρίες σχεδιάζουν ήδη την επόμενη γενιά εμβολίων για την πρόληψη της νόσου Covid-19. Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό «Cell», τα νέα εμβόλια θα στοχεύουν στην ενεργοποίηση των Τ-κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος, ώστε να παρέχουν μακροχρόνια προστασία έναντι του κορονοϊού και των νέων παραλλαγών του.

Τα πρώτης γενιάς εμβόλια για τον Covid-19, που ήδη χορηγούνται σε εκατομμύρια πολίτες ανά τον κόσμο, είναι αποτελεσματικά στην πρόληψη της σοβαρής νόσησης, περιλαμβανομένης και της νοσηρότητας που προκαλούν οι γνωστές μεταλλάξεις του SARS-CoV-2. Ωστόσο, οι επιστήμονες εκφράζουν φόβους ότι όσο ο ιός εξακολουθεί να μεταλλάσσεται ίσως καταφέρει να ξεφύγει των εμβολίων, πράγμα που σημαίνει ότι τα επόμενης γενιάς εμβόλια θα πρέπει να λειτουργούν διαφορετικά. Αμερικανική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο «Cell» αποκαλύπτει τον τρόπο με τον οποίο τα επόμενης γενιάς εμβόλια μπορούν να ενεργοποιούν τα Τ-κύτταρα για να εξουδετερώνουν τον κορονοϊό.

Οι επιστήμονες του Ινστιτούτου Broad του ΜΙΤ και του Χάρβαρντ μαζί με το Πανεπιστήμιο της Βοστόνης και άλλα ερευνητικά ιδρύματα ανέλυσαν παραγνωρισμένα μέχρι πρότινος τμήματα του γονιδιώματος του κορονοϊού και ανακάλυψαν ένα εκπληκτικά μεγάλο κλάσμα θραυσμάτων της βασικής ιικής πρωτεΐνης, δηλαδή πεπτίδια που προκαλούν ισχυρότερες αποκρίσεις των Τ-κυττάρων από άλλα γνωστά ως σήμερα πεπτίδια. Η νέα αυτή επιστημονική ανακάλυψη θα μπορούσε να βοηθήσει τους παρασκευαστές των εμβολίων να εντοπίσουν καλύτερους ιικούς στόχους για τα εμβόλια νέας γενιάς, ώστε να προσφέρουν διαρκή ανοσία έναντι του SARS-CoV-2 και των συνεχών μεταλλάξεών του.

Παράταση για τον «Ασχημο»