Ο Ραφ Σάιμονς και ο Καρλ Λάγκερφελντ διασταύρωσαν τα ξίφη τους στην επίδειξη μόδας των διάσημων οίκων Dior και Chanel.
Επί ίσοις όροις μονομάχησαν για τις εντυπώσεις της φετινής Εβδομάδας Υψηλής Ραπτικής στο Παρίσι οι δύο μεγαλύτεροι εκπρόσωποι της γαλλικής μόδας. Τα μεγάλα πνεύματα του Βέλγου Ραφ Σάιμονς και του Γερμανού Καρλ Λάγκερφελντ φαίνεται πως συναντήθηκαν για τα καλά κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας των show των οίκων Dior και Chanel, αντίστοιχα, καταλήγοντας στην παρουσίαση παρόμοιων concepts, με βασικό στοιχείο την απλότητα. Σε αντίθεση με τις extravagant δημιουργίες με τις οποίες είναι συνδεδεμένος ο όρος «haute couture», οι δύο σχεδιαστές πόνταραν σε πιο «καθημερινά» σχέδια, ενώ παράλληλα επέλεξαν και αντίστοιχου φουτουριστικού ύφους σκηνικά για να τα παρουσιάσουν.
Αντί για τις κλασικές τουαλέτες-υπερπαραγωγή, που μπορούν να φορεθούν μόνο στο κόκκινο χαλί, η νέα ανοιξιάτικη κολεξιόν υψηλής ραπτικής του οίκου Chanel περιελάμβανε από επιγονατίδες και επιαγκωνίδες με στρας μέχρι αθλητικά παπούτσια. Ολα τους φυσικά συνδυασμένα με δημιουργίες από μετάξι, σατέν, τούλι, δαντέλες και στενούς κορσέδες, που ξαφνικά αποκτούσαν ένα πιο νεανικό και ανάλαφρο ύφος. Ο Λάγκερφελντ προτίμησε να «παίξει» στις αποχρώσεις της πέρλας και του ασημί, με λιλά, ροζ και μπλε πινελιές.
Τα μοντέλα, με την άνεση που τους πρόσφεραν τα σπορ παπούτσια, κατέβαιναν δυο-δυο τα σκαλοπάτια που οδηγούσαν στην πασαρέλα, έκαναν σβούρες, ακόμα και έτρεχαν στην πασαρέλα, χωρίς το άγχος πιθανής πτώσης. Οπως εξήγησε μετέπειτα και ο ίδιος ο «Kaiser» της μόδας, τα αθλητικά υποδήματα επελέγησαν προκειμένου «να επιστρέψει η υψηλή ραπτική πίσω στην πραγματικότητα», ενώ παρομοίασε τα μοντέλα που κατέβαιναν τρέχοντας τις σκάλες με μοντέρνες Σταχτοπούτες. Ολα αυτά διαδραματίζονταν στο μίνιμαλ σκηνικό με τα γιγαντιαία, φωτεινά, λευκά πάνελ, το οποίο είχε στηθεί στο Grand Palais, εκεί που στο τέλος του show έκανε την εμφάνισή του και ο ίδιος, συνοδεύοντας τη νύφη Κάρα Ντελαβίν στην πασαρέλα, με «παρανυφάκι» τον πεντάχρονο βαφτισιμιό του, Χάντσον Κρένιγκ.
Ο Ραφ Σάιμονς, από την πλευρά του, επέλεξε να παρουσιάσει τις δικές του haute couture δημιουργίες για τη σεζόν άνοιξη – καλοκαίρι 2014 σε ένα κατάλευκο «ιγκλού». Το σκηνικό δεν επελέγη τυχαία, αφού η λευκή, στρογγυλή κατασκευή με τα μικρά παραθυράκια στην οροφή της έβαζε το κοινό στο κλίμα για τις γεωμετρικού ύφους δημιουργίες που θα κατέκλυζαν λίγη ώρα αργότερα την πασαρέλα του οίκου Dior. Φορέματα σε αυστηρές γεωμετρικές γραμμές, με τρύπες στο εξωτερικό φύλλο υφάσματος, που άφηναν να φανεί το διαφορετικού χρώματος εσωτερικό του.
«Είναι πιο αφηρημένο από τα προηγούμενα, με μια αίσθηση θηλυκότητας και απαλότητας» δήλωσε ο ίδιος ο σχεδιαστής. Θέλοντας μάλιστα το κοινό να δώσει σημασία στις περίτεχνες λεπτομέρειες των σχεδίων, το επιτελείο του οίκου διάλεξε εσκεμμένα ένα πολύ μικρότερο χώρο για την παρουσίαση της κολεξιόν. Το αποτέλεσμα ήταν χαριτωμένο, φυσικό και καθόλου επιτηδευμένο, με έμφαση στα φορέματα, χωρίς ωστόσο να απουσιάζει το περίφημο «bar jacket» ως φόρος τιμής στον ίδιο τον Christian Dior.
ΠΕΤΡΙΝΑ ΚΑΛΑΜΒΟΚΙΔΗ