Καρυάτιδες στο κομμωτήριο

Η έκθεση φωτογραφίας στην ελληνική πρεσβεία της Ουάσινγκτον με έξι γυναίκες που χτενίστηκαν σαν Κόρες

Η έκθεση φωτογραφίας στην ελληνική πρεσβεία της Ουάσινγκτον με έξι γυναίκες που χτενίστηκαν σαν Κόρες

Αν κάποια στοιχεία έχουν υμνηθεί στα αρχαία ελληνικά κείμενα, στα αρχιτεκτονικά αριστουργήματα και στα έργα τέχνης της εποχής αυτά είναι το κάλλος, η ομορφιά, η θηλυκότητα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, στο οποίο αποτυπώνεται όχι μόνο η γλυπτική ικανότητα αλλά και η… μόδα της εποχής τους, είναι οι Καρυάτιδες του Ερεχθείου, οι λυγερές Kόρες που στήριζαν -ως κίονες- την οροφή του ναού.
Ντυμένες με πέπλα και χιτώνες, οι έξι γυναικείες μορφές εντυπωσιάζουν (η μία από αυτές βρίσκεται «βίαια ξενιτεμένη» στο Βρετανικό Μουσείο, ενώ οι υπόλοιπες πέντε φιλοξενούνται σε εκείνο της Ακρόπολης), ενώ δεν μπορεί κανείς να μην προσέξει και τα περίτεχνα χτενίσματά τους.

Αυτές οι εξαιρετικές κομμώσεις, λοιπόν, κέντρισαν το ενδιαφέρον της δόκτορος Κάθριν Σουάμπ, με αποτέλεσμα τον Απρίλιο του 2009 να βάλει μπρος ένα ιδιαίτερο σχέδιο: να «ζωντανέψει» στα κεφάλια έξι φοιτητριών του πανεπιστημίου Φέρφιλντ την υπέροχη κόμμωση των Καρυάτιδων. Το αποτέλεσμα αποτυπώθηκε στον φωτογραφικό φακό και οι φωτογραφίες του «Caryatid Hairstyling Project», όπως ονομάστηκε, θα εκτίθεται μέχρι τις 26 Ιουνίου στην ελληνική πρεσβεία στην Ουάσινγκτον.

Χρωματική γκάμα
Εξι κορίτσια, λοιπόν, οι πέντε φοιτήτριες του τμήματος Ιστορίας και η μία του τμήματος Ψυχολογίας του αμερικανικού πανεπιστημίου, έγιναν τα μοντέλα και κάθισαν στην καρέκλα της hair stylist Μιλέξι Τόρες. Η επιλογή των έξι γυναικών έγινε με κριτήριο το μήκος και την πυκνότητα των μαλλιών τους, αφού η ειδικός χρειαζόταν αρκετό… υλικό ώστε να φτιάξει τις περίπλοκες, αλλά εντυπωσιακές κομμώσεις. Επίσης, υπήρχε και χρωματική γκάμα, με το καστανό, το ξανθό, το κόκκινο, το χάλκινο και το μαύρο να αναδεικνύουν -το καθένα με τον τρόπο του- τα αρχαιοελληνικά στιλ.

Αυτό που παρουσιάζει αρκετό ενδιαφέρον είναι πως οι έξι Κόρες της νότιας πρόστασης έφεραν και έξι διαφορετικά χτενίσματα, που βασίζονται κυρίως σε καλοφτιαγμένες πλεξίδες αλλά και σε συνδυασμούς αυτών. Μάλιστα, έγινε και μελέτη για το κατά πόσο οι κομμώσεις ήταν δημιουργήματα της φαντασίας του γλύπτη ή αν αντιστοιχούσαν σε πραγματικά χτενίσματα των γυναικών της αρχαίας Αθήνας.

Ελισάβετ Κυρίτση

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ