Σε γερμανικά «χέρια» 14 αεροδρόμια

Χωρίς καμία αλλαγή στο τίμημα εγκρίθηκε από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής η παραχώρηση στη Fraport-Slentel

Χωρίς καμία αλλαγή στο τίμημα εγκρίθηκε από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής η παραχώρηση στη Fraport-Slentel

Το πανηγύρι των ιδιωτικοποιήσεων ξεκίνησε με κυβερνητική βούλα και μάλιστα μέσα στο κατακαλόκαιρο! Τα δεκατέσσερα περιφερειακά αεροδρόμια στους πλέον δημοφιλείς τουριστικούς -και όχι μόνο- προορισμούς της χώρας πέρασαν και επισήμως στα χέρια της γερμανικής Fraport.

ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
[email protected]

Χωρίς καμία αλλαγή -παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες για ακύρωση της σύμβασης ή για αλλαγές στο τίμημα- εγκρίθηκε και μάλιστα παραμονές Δεκαπενταύγουστου από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) η παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων για χρονικό διάστημα 40 (+10 ετών), αντί εφάπαξ τιμήματος που ανέρχεται σε 1,234 δισ. ευρώ, δηλαδή λιγότερο από 90.000.000 ευρώ κατά μέσο όρο για καθέναν από τους πιο κομβικούς -πλην Αθηνών και ίσως δύο τριών ακόμη- αερολιμένες μας! Με τους Γερμανούς να κάνουν και τους… δύσκολους λέγοντας ότι δόθηκε μεν η ελληνική έγκριση, αλλά ακόμα αυτοί δεν έχουν υπογράψει…
Ποια είναι αυτά τα «φιλέτα»; Πρόκειται για τα περιφερειακά αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας (πρώτο γκρουπ αυτή η επτάδα), αλλά και της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου, για τα οποία είχε πλειοδοτήσει τον Νοέμβριο του 2014 η κοινοπραξία Fraport-Slentel.

Η προσφορά

Υπενθυμίζεται ότι με βάση την προκήρυξη του διαγωνισμού, τα 14 αεροδρόμια είχαν χωριστεί σε δύο ομάδες των επτά. Η κοινοπραξία υπό τους Γερμανούς κατέθεσε την υψηλότερη προσφορά και για τις δύο ομάδες. Πέρα από το εφάπαξ τίμημα, σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία της προσφοράς, η κοινοπραξία Fraport-Slentel θα καταβάλλει σε ετήσια βάση μίσθωμα ύψους 22,9 εκατ. ευρώ (για 40 χρόνια σχεδόν 920.000.000 ευρώ συνολικά) και ποσοστό 28,6% από τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα, το οποίο θα μπαίνει επί 37 χρόνια από τα αεροδρόμια στα κρατικά ταμεία και εκτιμάται συνολικά σε 5,3 δισ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι παλιά ο σύμβουλος αποτίμησης του ΤΑΙΠΕΔ είχε βγάλει τη συνολική αξία των 14 αεροδρομίων σε… μόλις 340.000.000 ευρώ! Υπό αυτή την έννοια, η προσφορά των Γερμανών φαντάζει σε πολλούς… συμφέρουσα. Ο ανάδοχος από την ισχύ της σύμβασης παραχώρησης θα πρέπει να επενδύσει σε μια τετραετία άνω των 300 εκατ. Ευρώ, ενώ για το σύνολο των 40 ετών δρομολογούνται επενδύσεις 1,4 δισ. ευρώ. Είναι δε προφανές ότι σταδιακά και όσο προχωρούν οι επενδύσεις, θα έχουμε αυξήσεις σε διάφορα τέλη (π.χ. εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αερολιμένων) και χρεώσεις, ώστε να καλύψει η κοινοπραξία κόστη και δαπάνες.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ