Τα βγάζουν όλα στο σφυρί!

Προς εκποίηση λιμάνια, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΟΤΕ (10%), ΔΕΗ, ΕΛ.ΠΕ., σιδηρόδρομος, μαρίνες, οδικοί άξονες, ενεργειακές υποδομές!

Προς εκποίηση λιμάνια, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΟΤΕ (10%), ΔΕΗ, ΕΛ.ΠΕ., σιδηρόδρομος, μαρίνες, οδικοί άξονες, ενεργειακές υποδομές!


Στη λίστα των εκποιήσεων που ψηφίστηκε μαζί με το νέο Μνημόνιο από τη Βουλή περιλαμβάνονται… τα πάντα! Λιμάνια, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΟΤΕ (10%), σιδηρόδρομος, ακίνητα, αεροδρόμια, μαρίνες, οδικοί άξονες και ενεργειακές υποδομές!

Από τον Γιώργο Παπακωνσταντίνου
[email protected]

Το κείμενο των 27 σελίδων περιλαμβάνει το σχέδιο και ενίοτε το χρονοδιάγραμμα αξιοποίησης 21 περιουσιακών στοιχείων του ΤΑΙΠΕΔ, με την κυβέρνηση να δεσμεύεται για την ταχύτατη υλοποίηση της συμφωνίας.

Ειδικότερα, μεταξύ άλλων, προβλέπεται ότι η διαδικασία πώλησης του 30% του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα αρχίσει τον Δεκέμβριο, με παράλληλη επέκταση της σύμβασης παραχώρησης.
Για τους ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Rosco (βρίσκονται ήδη σε διαγωνιστική διαδικασία) προβλέπεται η ολοκλήρωση των διαγωνισμών και η ψήφιση των συμβάσεων από τη Βουλή τον Φεβρουάριο του 2016 για τον Πειραιά και τον Ιούνιο για τη Θεσσαλονίκη και δεσμευτικές προσφορές τον Δεκέμβριο για τα σιδηροδρομικά assets.

Για τα ΕΛ.ΠΕ. προβλέπεται εντός Νοεμβρίου 2015 απόφαση για πώληση του 35% είτε σε στρατηγικό επενδυτή είτε με διαδικασία βιβλίου προσφορών. Για τη ΔΕΗ αναφέρεται ως ενδεχόμενη η πώληση του 17% εντός του 2016 και αποφάσεις για την ευρύτερη στρατηγική έως τα τέλη της ίδιας χρονιάς. Για το θέμα του ΔΕΣΦΑ επισημοποιείται το παζάρι με τη Socar από το Αζερμπαϊτζάν ώστε να αποκτήσει το 49% των μετοχών. Ακόμη προβλέπεται νέα διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ. Για τον ΟΤΕ προβλέπεται η μεταφορά μετοχών που ακόμη ελέγχει το Δημόσιο στο ΤΑΙΠΕΔ (10%) έπειτα από συμφωνία με την Deutsche Telekom. Προβλέπεται επίσης πώληση του 23% της ΕΥΑΘ και του 11% της ΕΥΔΑΠ σε χρόνο που δεν προσδιορίζεται. Για το Ελληνικό αναφέρεται, μεταξύ άλλων, η υποχρέωση έκδοσης άδειας καζίνου, εκκένωσης της έκτασης, η έγκριση ολοκληρωμένου σχεδίου ανάπτυξης από τις αρμόδιες Αρχές κ.λπ.

Εκκρεμή θέματα

Για την Εγνατία οδό το ΤΑΙΠΕΔ θα προσλάβει νέους συμβούλους εντός Σεπτεμβρίου, ενώ πρέπει να προχωρήσουν εκκρεμή θέματα (διόδια, αναδιάρθρωση της ομολογιακής χρηματοδότησης) έως τον Νοέμβριο. Για τον Αστέρα παραλείπεται κάθε αναφορά στην αλλαγή στάσης του επενδυτή που είχε προσφέρει αρχικά 400.000.000 ευρώ, υποστηρίζεται όμως ότι οι διαδικασίες θα ολοκληρωθούν τον Ιούνιο του 2016. Για το ακίνητο Αφάντου στη Ρόδο απαιτείται η έγκριση του Ειδικού Χωροταξικού Σχεδίου (πιθανή ημερομηνία ολοκλήρωσης της συναλλαγής στις 31 Δεκεμβρίου 2015). Για τις μαρίνες ειδικά του Αλίμου αλλά και της Χίου και των άλλων υπό τον έλεγχο του ΤΑΙΠΕΔ προβλέπεται η πρόσληψη καινούργιων συμβούλων έως τα τέλη του 2015 και η προκήρυξη νέων διαγωνισμών. Ειδικά για την Πύλο θα ζητηθούν δεσμευτικές προσφορές έως τον Δεκέμβριο του 2015. Το Ποσείδι προβλέπεται να κλείσει έως τον Δεκέμβριο με έγκριση μέχρι τότε του ΕΣΧΑΔΑ.

Κάνει νερά η Fraport

Περίοπτη θέση στη λίστα έχει και η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία της Fraport, με τη γερμανική εταιρία όμως να κάνει νερά! Το σχήμα αφενός ζητεί να της παρασχεθούν αδιαμφισβήτητες εγγυήσεις για την παραχώρηση, δηλαδή πως δεν θα βρεθούν αντιμέτωποι με εκπλήξεις, αφετέρου, δυσκολεύεται να εξασφαλίσει χρηματοδότηση για τη συμφωνία των 1,23 δισ. ευρώ (σε πρώτη φάση), εξαιτίας του ρίσκου της Ελλάδας. Η κυβέρνηση, από την πλευρά της, απαντά ότι, αν θέλει η εταιρία επαναδιαπραγμάτευση, αυτή θα είναι… συνολική.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ