Αποφασισμένος να φτάσει στα άκρα ο Σαμαράς με τρόικα για ΕΑΣ, ΕΛΒΟ, ΛΑΡΚΟ.
Σκληρή διαπραγματευτική μάχη δίνει η κυβέρνηση με την τρόικα σχετικά με το μέλλον της αμυντικής βιομηχανίας της χώρας μας. Οι δανειστές μας με ένα email δύο σελίδων ζητούν από την κυβέρνηση μια νέα βελτιωμένη εκδοχή των σχεδίων αναδιάρθρωσης-εκκαθάρισης για τις τρεις εταιρίες, η οποία θα λάβει υπ’ όψιν της και τις δικές τους προτάσεις και σχόλια. Οι τροϊκανοί ζητούν να μπει λουκέτο σε ΕΑΣ, ΕΛΒΟ και ΛΑΡΚΟ και κατά παράβαση της ελληνικής νομοθεσίας να μη δοθούν ούτε αποζημιώσεις. Παράλληλα στερούν από την Ελλάδα την αμυντική βιομηχανία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την άμυνα της χώρας μας. Ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς έχει αναλάβει προσωπικά το θέμα της διαπραγμάτευσης και η απάντηση προς την τρόικα για το λουκέτο είναι «όχι», που θα συνοδεύεται από νέα πρόταση, τεκμηριωμένη οικονομικά και πολιτικά.
Ο Αντώνης Σαμαράς είναι αποφασισμένος να φτάσει στα άκρα. Το Μαξίμου προτείνει τη συγχώνευση ΕΑΣ και ΕΛΒΟ με ενιαία γραμμή παραγωγής, ενώ για τη ΛΑΡΚΟ τα πράγματα είναι καλύτερα, αφού είναι σε διαδικασία ιδιωτικοποίησης και υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον. Την ίδια στιγμή, τα μηνύματα που φτάνουν από τις Βρυξέλλες είναι ανησυχητικά, αφού οι επόμενες δόσεις θα δοθούν στη χώρα μας μόνον αν οι ενέργειές μας για την αμυντική βιομηχανία θα ικανοποιούν τους δανειστές μας. «Η κυβέρνηση δίνει μάχη να πείσει την τρόικα ότι η εκκαθάριση εν λειτουργία σε βάθος πέντε ετών αφήνει μεγαλύτερη αξία στο Δημόσιο απ’ ό,τι η πτώχευση» απάντησε ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας, ερωτηθείς σχετικά με το θέμα των αμυντικών βιομηχανιών (ΕΑΣ, ΕΛΒΟ, ΛΑΡΚΟ) και των απαιτήσεων των δανειστών να κλείσουν άμεσα.
Ο Γιάννης Στουρνάρας που συμμετείχε στη χθεσινή σύσκεψη στο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά δήλωσε ακόμη πως στην κυβέρνηση πιστεύουν πως ορισμένα κομμάτια των επιχειρήσεων αυτών έχουν αξία. Στην ΕΛΒΟ απασχολούνται 361 εργαζόμενοι, στα ΕΑΣ 816 και στη ΛΑΡΚΟ περίπου 1.000. Η κυβέρνηση είχε προτείνει σχέδιο ξεχωριστό για τις τρεις εταιρίες. Για την ΕΛΒΟ εκκαθάριση εν λειτουργία, που θα οδηγούσε σίγουρα και σε απολύσεις και στη συνέχεια ιδιωτικοποίηση της εταιρείας. Εθελουσία για περίπου 350 άτομα και στη συνέχεια διαχωρισμό του πολιτικού από το στρατιωτικό σκέλος περιλάμβανε η πρόταση για τα ΕΑΣ, ενώ για την πολύπαθη ΛΑΡΚΟ εκκαθάριση εν λειτουργία και πώληση συνολικά και όχι σε κομμάτια.
ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ