Κυριακή, 5 Μαΐου, 2024

«Πότε μια γυναίκα πρέπει να φύγει» – Η Παρασκευή Φασούλη μιλά για...

Η ψυχίατρος-ψυχαναλύτρια και τακτικό μέλος της Βορειοελλαδικής Ψυχαναλυτικής Εταιρείας...

Πένυ Σκάρου: Ανέβηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου με τα χρώματα του...

Πρωταθλήτρια Ελλάδος στην ξιφασκία με τον Παναθηναϊκό ΑμεΑ η...

Ο κανίβαλος του Βέγκας

Κομμάτια ωμής σάρκας είχε στο στόμα του κανίβαλος που...

Οι ιστορίες διάσημων γυναικών που σε μικρή ηλικία παντρεύτηκαν μεγαλύτερούς τους αλλά...

Πρόωρα «στέφανα» υπό την επήρεια ναρκωτικών, νεανικά παντρολογήματα που...

Ταξίδι (3.500 μιλίων) στις Αζόρες με ένα φουσκωτό!

Τέσσερις θαρραλέοι θαλασσοπόροι ξεκινούν σήμερα από τη Θεσσαλονίκη το μοναδικό στα χρονικά εγχείρημα

Είναι άραγε δυνατόν να ταξιδέψει κανείς από την Ελλάδα στα ανοιχτά του Ατλαντικού ωκεανού με φουσκωτό; «Ναι» απαντούν τέσσερις θαρραλέοι θαλασσοπόροι, που εκκινούν σήμερα από τη Θεσσαλονίκη βάζοντας πλώρη για τις μακρινές Αζόρες νήσους, σε ένα ταξίδι 3.500 ναυτικών μιλίων!

Με σύνθημα «η Μεσόγειος μας ενώνει», οι τολμηροί ναυτικοί θα διαπλεύσουν σχεδόν όλη τη Μεσόγειο, από τα ανατολικά προς τα δυτικά, και στη συνέχεια θα περάσουν το στενό του Γιβραλτάρ, με τελικό προορισμό το Πόντα Ντελγκάδα, το μεγαλύτερο λιμάνι και πρωτεύουσα του νησιωτικού συμπλέγματος των Αζορών. Η αποστολή ονομάζεται «Hellas – Azores» και είναι ένα μοναδικό στα χρονικά εγχείρημα, καθώς κανείς ως τώρα δεν έχει τολμήσει να διανύσει με φουσκωτό σκάφος τα εκατοντάδες ναυτικά μίλια που χωρίζουν τις Αζόρες από την ηπειρωτική Ευρώπη.

«Η μεγάλη πρόκληση είναι το τμήμα της διαδρομής έξω από τη Μεσόγειο, γιατί είναι 800 μίλια ανοιχτού ωκεανού, χωρίς στάση ενδιάμεσα, που θα χρειαστούμε δύο μέρες και δύο νύχτες για το να καλύψουμε» λέει στην «Espresso» ο επικεφαλής της αποστολής Θωμάς Παναγιωτόπουλος. Τόσο ο ίδιος όσο και οι υπόλοιποι συμμετέχοντες έχουν εμπειρία σε ταξίδια με φουσκωτό, αλλά μέσα στη λεκάνη της Μεσογείου.

Μόνοι τους

«Αυτό είναι σχετικά εύκολο. Είναι κοντά σε ακτές και ό,τι και να γίνει θα έχουμε βοήθεια» λέει ο κ. Παναγιωτόπουλος και προσθέτει: «Το θέμα είναι έξω από το Γιβραλτάρ. Εκεί θα είναι οι δυσκολίες. αφού δεν θα έχουμε κανέναν να ακολουθεί, ούτε να μπορεί να παρέμβει αν συμβεί κάτι. Ο,τι συμβεί εκεί θα πρέπει να το αντιμετωπίσουμε μόνοι μας».

Πρώτος σταθμός η Νάπολη

Το ταξίδι των 3.500 ναυτικών μιλίων (σχεδόν 6.500 χιλιόμετρα!) ξεκινά σήμερα στις 12.00 το μεσημέρι από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Με ενδιάμεσους σταθμούς τη Νάπολη, τη Μασσαλία και τη Βαρκελώνη, οι τέσσερις θαλασσοπόροι προγραμματίζουν να φτάσουν στη Λισσαβόνα της Πορτογαλίας στις 7 Αυγούστου. Εκεί θα ακολουθήσει μία ημέρα προετοιμασίας και στις 9 Αυγούστου θα ξεκινήσουν το δύσκολο κομμάτι των 800 ναυτικών μιλίων έως τις Αζόρες. Αφού ολοκληρωθεί η αποστολή, οι τέσσερις φίλοι θα επιστρέψουν αεροπορικά, ενώ το φουσκωτό θα φορτωθεί σε κοντέινερ.

Ποιοι είναι οι ατρόμητοι φίλοι που σηκώνουν άγκυρες

Η αγάπη για τη θάλασσα και η εμπειρία σε ταξίδια με φουσκωτό είναι τα κοινά χαρακτηριστικά των τεσσάρων φίλων που σήμερα σηκώνουν άγκυρα για τον μακρινό προορισμό.

Κυβερνήτης του σκάφους είναι ο Θεσσαλονικιός Θωμάς Παναγιωτόπουλος. Αν και είναι οδοντίατρος στο επάγγελμα, ασχολείται εντατικά με τη θάλασσα και ειδικά με τα φουσκωτά. Εχει δημοσιεύσει σχετικά άρθρα σε τρία εξειδικευμένα περιοδικά και είναι συγγραφέας του βιβλίου «Στις γειτονιές του Αιγαίου». Πάνω απ’ όλα όμως έχει «γράψει» πολλές χιλιάδες μίλια σε θαλάσσιες διαδρομές. Μεταξύ άλλων, το 1999 ταξίδεψε με το εξάμετρο φουσκωτό του στη Μάλτα, στη Σικελία και στις Αιολίδες νήσους, ενώ το 2004, τη χρονιά των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, ως εκπρόσωπος όλων των ομίλων φουσκωτών σκαφών της Ελλάδας και του υπουργείου Αθλητισμού μετέφερε με το φουσκωτό του την ολυμπιακή σημαία από τη Θεσσαλονίκη στο Γιβραλτάρ.

Οδοντίατρος και μάλιστα καθηγητής στο ΑΠΘ είναι και ο δεύτερος Θεσσαλονικιός της αποστολής. Ο Αλέξανδρος Βέης ασχολείται επί μακρόν με τα θαλάσσια ταξίδια και τα φουσκωτά, είναι έμπειρος κυβερνήτης και έχει ταξιδέψει στα περισσότερα σημεία των ελληνικών θαλασσών αλλά και σε άλλες περιοχές της Μεσογείου. Εχει δημοσιεύσει άρθρα σε σχετικό περιοδικό, ενώ το 2004 συμμετείχε με το φουσκωτό του στη μεταφορά της ολυμπιακής σημαίας στις μεσογειακές χώρες και στο Γιβραλτάρ.

Συγκυβερνήτης και cameraman της αποστολής είναι ο Σπύρος Γωνιοτάκης από την Αθήνα, ιδιωτικός υπάλληλος στο επάγγελμα. Από μικρή ηλικία ασχολήθηκε με την ιστιοπλοΐα, ενώ στο ενεργητικό του έχει πολλούς αγώνες και άφθονα ταξίδια σε όλο το Αιγαίο. Υπήρξε συνεργάτης δύο περιοδικών για τη θάλασσα, ενώ το 2010 ήταν συγκυβερνήτης στο ταξίδι «Hellas – Corsica – Hellas – 2.000 n.m.» συμβάλλοντας καταλυτικά στην επιτυχία του εγχειρήματος.

Τέλος, από τη Νάπολι κατάγεται ο Ιταλός της παρέας, ο Κριστιάνο Σενίνι. Μπορεί να μην έχει εμπειρία σε τόσο μεγάλα ταξίδια, αλλά έχει στο ενεργητικό του πολλές διακρίσεις σε αγώνες με φουσκωτά. Παράλληλα είναι και ο ίδιος κατασκευαστής σκαφών του συγκεκριμένου τύπου.

Περιπέτεια με ελληνικό σκάφος

Η ιδέα για το ταξίδι, που τελεί υπό την αιγίδα της Θεσσαλονίκης ως Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας Νεολαίας 2014, γεννήθηκε πριν από ένα χρόνο. Το φουσκωτό με το οποίο οι τέσσερις θαλασσοπόροι θα επιχειρήσουν να δαμάσουν τα κύματα της Μεσογείου και του Ατλαντικού ονομάζεται «Σκορπιός». Πρόκειται για ένα δεκάμετρο σκάφος ελληνικής σχεδίασης και κατασκευής. Το μοντέλο ονομάζεται Corsair 31 και παράγεται από την εταιρία Topline. Σύμφωνα με τους συντελεστές του εγχειρήματος, πρόκειται για ένα από τα καλύτερα σκάφη της κατηγορίας του στον κόσμο, με στιβαρή κατασκευή, γρήγορο στην πλεύση και οικονομικό στην κατανάλωση καυσίμου.

Χρειάστηκαν δέκα μήνες προετοιμασίας με καθημερινή δουλειά. Για παράδειγμα, μόνο οι δοκιμές για την επιλογή προπελών χρειάστηκαν δύο ολόκληρες ημέρες. Τον «Σκορπιό» θα κινούν δύο τετράχρονες εξωλέμβιες μηχανές τύπου Suzuki DF300AP, ισχύος 300 ίππων η καθεμία. Πρόκειται για νέας τεχνολογίας κινητήρες με χαμηλή κατανάλωση, που λειτουργούν τόσο δεξιόστροφα όσο και αριστερόστροφα. Επίσης τοποθετήθηκαν θερμική κάμερα για νυχτερινή πλεύση, ραντάρ, GPS και άλλες απαραίτητες συσκευές. Ακόμη, το σκάφος απέκτησε επιπλέον δεξαμενές καυσίμων, ώστε η συνολική χωρητικότητα να φτάσει τα 2.500 λίτρα, ποσότητα απαραίτητη για τα 800 μίλια της διαδρομής Λισαβόνα – Αζόρες.

{{-PCOUNT-}}19{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Vips με γιοτ και σούβλες σε Σπέτσες και Μύκονο

Τις παλιές, ένδοξες εποχές του θυμίζει από το βράδυ...

Αυστραλία: Ψάρι «λαχνός» αξίας 930.000 ευρώ

Φτωχαδάκι ψαράς στην Αυστραλία έκανε την τύχη του καθώς...

Η Καγιά αντίπαλος της Καραμπέτη στα Βραβεία Ιρις

Αυτό κι αν είναι είδηση: η Βίκυ Καγιά θα...

Κώστας Σκαφίδας: Η φιλία με Καζαντζίδη, ο Περπινιάδης και η χρυσές πίστες

Επειτα από 68 ολόκληρα χρόνια στο τραγούδι, κατεβάζει ρολά....

Οσα θαυμαστά συμβαίνουν στο δωμάτιο του Δημήτρη Κόκοτα στο «Γεννηματάς»

Αχτίδες «αναστάσιμου φωτός» έχουν αρχίσει να πλημμυρίζουν εδώ και...

Δύο ομοφυλόφιλοι επιδόθηκαν σε σεξουαλικές πράξεις σε προαύλιο εκκλησίας τη Μ. Τετάρτη

Ούτε ιερό ούτε όσιο δεν είχαν δύο ομοφυλόφιλοι άνδρες,...

Η κόκα του Πειραιά και η ενέδρα θανάτου σε εστεμμένη κούκλα

Την ώρα που η παγκόσμια κοινή γνώμη προσπαθεί να...

Μάκης Δελαπόρτας: Βατερλό στις εκλογές του ΤΑΣΕΗ! – Τον πέταξαν εκτός Δ.Σ. οι… συνάδελφοί του!

Εκτός Δ.Σ. ο γνωστός ηθοποιός Μάκης Δελαπόρτας, μετά και...