Τα «συστατικά» για γερά μαλλιά!

Οι ουσίες που κρύβονται σε πολλές τροφές και βοηθούν στην καταπολέμηση της τριχόπτωσης.

Από την ώρα που μπήκε το φθινόπωρο τα μαλλιά σας πέφτουν σαν τα φύλλα; Μεγαλώνετε και αυτή η κατάσταση σας προβληματίζει ανεξαρτήτως εποχής; Επειδή τα μαλλιά είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο για την αυτοπεποίθησή μας, εκτός από το γονιδιακό ζήτημα που έχει αναλάβει να λύσει κάποια στιγμή η επιστήμη, έχουμε κι εμείς το μερίδιο ευθύνης, αφού πρέπει να τα «τροφοδοτούμε» με τα κατάλληλα συστατικά.


Ωμέγα 3 λιπαρά οξέα


Αυτό το βασικό συστατικό φτάνει στην τρίχα, ενώ θρέφει και τους θυλάκους, ενεργοποιώντας έτσι την ανάπτυξή τους. Επιπλέον προσδίδει μεγαλύτερη ελαστικότητα στην τρίχα, εμποδίζοντάς την έτσι να σπάει. Πηγές: λιπαρά ψάρια, θαλασσινά, κάλε, λαχανάκια Βρυξελλών, καρύδια.


Ψευδάργυρος


Αυτή η ουσία βοηθάει στην υγεία τόσο του κρανίου όσο και των μαλλιών. Επίσης ρυθμίζει τις ορμόνες, συμπεριλαμβανομένης και της τεστοστερόνης, με αποτέλεσμα να εξασφαλίζει την επαρκή παραγωγή των σμηγματογόνων αδένων. Η ενδεικνυόμενη ποσότητα είναι τα 11 μιλιγκράμ την ημέρα. Πηγές: στρείδια, μοσχάρι, συκώτι μοσχαριού, ρεβίθια.


Πρωτεΐνη


Τα μαλλιά είναι στην ουσία καθαρή πρωτεΐνη. Οπότε, αν δεν καταναλώνετε αρκετή ώστε να καλύπτει το μυϊκό σας σύστημα αλλά και τα μαλλιά σας, τότε το πρώτο σημείο στο οποίο θα φανεί η έλλειψη θα είναι τα μαλλιά. Πηγές: Κρέας, γιαούρτι, ασπράδια αβγών, κάλε, φιστίκια, τόφου, πουλερικά και όσπρια.


Σίδηρος


Ο σίδηρος βοηθάει στη μεταφορά του αίματος και του οξυγόνου στα κύτταρα. Οταν λείπει, δεν μπορεί να τροφοδοτήσει με αρκετό οξυγόνο ούτε τα μαλλιά. Ετσι εξηγείται και το γεγονός ότι πολλοί άνθρωποι όταν έχουν έλλειψη σιδήρου εμφανίζουν έντονη τριχόπτωση. Πηγές: σκουρόχρωμα πράσινα λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης, κόκκινο κρέας, θαλασσινά και γαλοπούλα.


Βιταμίνες A και C


Αυτές οι δύο βιταμίνες συμβάλλουν στην παραγωγή σμήγματος, της λιπαρής ουσίας που βγαίνει από τους θυλάκους των μαλλιών μας. Επιπλέον η βιταμίνη C αυξάνει τα επίπεδα σιδήρου. Πάντως πρέπει να επιδείξει κανείς προσοχή στην ποσότητα της βιταμίνης Α που καταναλώνει, καθώς όταν υπερβαίνει τα 15.000 IU την ημέρα μπορεί τελικά να προκαλέσει τριχόπτωση! Πηγές: σπανάκι, μπρόκολο, γλυκοπατάτες και κολοκύθα.


Μαγνήσιο


Είναι το τέταρτο πιο πλούσιο μεταλλικό στοιχείο στον οργανισμό και είναι απαραίτητο σε πάνω από 300 βιοχημικές αντιδράσεις, συμπεριλαμβανομένης και της ανάπτυξης της τρίχας. Η έλλειψή του αυξάνει τον κίνδυνο φλεγμονών και την τριχόπτωση. Πηγές: αμύγδαλα, σπανάκι, κάσιους, φακές και καφέ ρύζι.


Σελήνιο


Βοηθάει τον οργανισμό να ελέγξει την αναπαραγωγή, τον μεταβολισμό, τη σύνθεση DNA και ενισχύει το ανοσοποιητικό. Η έλλειψή του το πρώτο που πλήττει είναι τα μαλλιά, σύμφωνα και με έρευνα του 2010 που δημοσιεύτηκε στο PloS One. Πηγές: τόνος, σαρδέλες, γαρίδες.


ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ

{{-PCOUNT-}}4{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ