Πρωτότυπες δημιουργίες από Ρωσία, Πακιστάν και Ουκρανία.
Παρακολουθώντας τα ντεφιλέ στις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις -και όχι μόνο- ένα έχουμε να πούμε: Η παράδοση κερδίζει κατά κράτος το φουτουριστικό σχέδιο, αφού οι περισσότεροι σχεδιαστές ανακαλούν το παρελθόν για να στηρίξουν τις δημιουργίες του μέλλοντος.
Στη Ρωσία είδαμε την… Αννα Καρένινα να περπατάει με σαγηνευτικό βήμα στο catwalk της Εβδομάδας Μόδας της Μόσχας, αφού η ηρωίδα του Τολστόι άφηνε την… αύρα της στο πέρασμα των μοντέλων. Γούνες, βαριά υφάσματα -τόσο στην ύφανση όσο και στη διακόσμηση-, ακόμη και νυφικά της… μπάμπουσκα επιστρατεύτηκαν από τους Ρώσους δημιουργούς, που έδωσαν μια εικόνα του τι θα φορεθεί στα γκαλά των Ρώσων μεγιστάνων.
Στο Πακιστάν η παράδοση «παντρεύτηκε» αρμονικά με το σήμερα προτείνοντας στις γυναίκες να γίνουν πρωταγωνίστριες των παραμυθιών της Χαλιμάς, αφού τα φορέματα έμοιαζαν περισσότερο με κοστούμια κινηματογραφικών ταινιών, παρά με ευκολοφόρετα κομμάτια. Η… Φρίντα Κάλο είχε την τιμητική της στην Ουκρανία, αφού «δάνεισε» στους κομμωτές το ιδιαίτερο χτένισμά της που σε συνδυασμό με τα λουλούδια στα μαλλιά έφεραν άρωμα… Μεξικού στο κρύο Κίεβο.
Παρ’ όλα αυτά το θρόισμα του μεταξιού δεν έλειψε από την ουκρανική Εβδομάδα Μόδας, όπως επίσης δεν μείναμε παραπονεμένοι από τα εκκεντρικά κομμάτια των κολεξιόν, με τις διαφάνειες να πρωταγωνιστούν άλλη μία φορά, με τέτοιες λεπτομέρειες όμως που κανείς δεν πρόσεχε τα σχεδόν γυμνά μοντέλα.
Μπούργκες από μέταλλο
Δεν ήταν λίγοι οι σχεδιαστές που προκειμένου να δώσουν έντονη θεατρικότητα στις επιδείξεις τους πόνταραν στα εκκεντρικά αξεσουάρ. Οι περισσότεροι έκλεψαν ιδέες από τον «Ανθρωπο με τη σιδερένια μάσκα» του Αλέξανδρου Δουμά, αφού εμφάνισαν τα μοντέλα τους με… σιδερένια προσωπεία, ενώ στην Υεμένη η μπούργκα απέκτησε μεταλλική λάμψη. Τα μέταλλα κυριάρχησαν και στην πασαρέλα της Λισαβόνας κάνοντας τα μοντέλα να μοιάζουν με πρωταγωνιστές ταινιών επιστημονικής φαντασίας.
ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ ΚΥΡΙΤΣΗ