Πέμπτη 14|11|2019
ΑΡΧΙΚΗ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Κι άλλη «Coca-Cola»! Η γαλλική εταιρία Danone λανσάρει γιαούρτια με τον Παρθενώνα...

Κι άλλη «Coca-Cola»! Η γαλλική εταιρία Danone λανσάρει γιαούρτια με τον Παρθενώνα να φιγουράρει στη συσκευασία

Σε μάστιγα τείνει να εξελιχθεί η «φάμπρικα» της λεηλασίας της πολιτισμικής κληρονομιάς μας που έχουν στήσει ξένες εταιρίες-κολοσσοί, χρησιμοποιώντας χωρίς αιδώ εικόνες ελληνικών μνημείων.

Μετά την αήθη επιλογή της Coca-Cola, που έστησε διαφημιστική καμπάνια με τον Παρθενώνα, τη Βουλή και άλλα εθνικά σύμβολα, κάτι ανάλογο πράττει η γαλλική εταιρία τροφίμων Danone. Συγκεκριμένα, σε συσκευασία γιαουρτιού με την επωνυμία «STRAGGISTO», που διανέμεται σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, πλην της Ελλάδας, εμφανίζονται μια ανδρική φιγούρα να κάθεται σε έναν κίονα και από πίσω δύο απεικονίσεις του Παρθενώνα.

Η υπεύθυνη μάρκετινγκ του ελληνικού τμήματος της Danone υποστηρίζει ότι πρόκειται για μια καθ’ όλα νόμιμη κίνηση του γαλλικού κολοσσού, καθώς οι κίονες στο σκίτσο είναι έξι και όχι οκτώ, όπως στο επιβλητικό σύμβολο της αιώνιας ελληνικής δόξας!

«Δεν είναι ο Παρθενώνας. Πρόκειται για μια καρικατούρα, η οποία έχει διαφορετικό αριθμό κιόνων, ώστε να γίνεται μια συσχέτιση με την Ελλάδα» δήλωσε χαρακτηριστικά η Ναυσικά Φρίμα, η οποία διαβεβαίωσε, πάντως, ότι έστειλε με την ένδειξη «επείγον» στα κεντρικά της Danone το ερώτημα αν προχώρησε στις απαραίτητες ενέργειες προτού λανσάρει στην αγορά το προϊόν. Ωστόσο η γαλλική εταιρία δεν έχει απαντήσει ακόμη.

Σε κάθε περίπτωση, η ενέργεια να μειώσει τους κίονες από οκτώ σε έξι για να μην αντιμετωπίσει τις συνέπειες του νόμου επαναφέρει το πάντα επίκαιρο ερώτημα αν ό,τι είναι νόμιμο είναι και ηθικό. Εκτός από την κακοστημένη προώθηση του προϊόντος με την καρικατούρα του Παρθενώνα, υπαιτιότητα έχει και το ελληνικό κράτος, που δεν έχει διαμορφώσει ένα νομικό πλαίσιο για τη χρήση των εθνικών συμβόλων.

Η συσκευασία του επίμαχου γιαουρτιού εγείρει απορίες σχετικά με τον έλεγχο της κυκλοφορίας προϊόντων που παραπέμπουν στη χώρα μας χωρίς να είναι ελληνικά, παραπλανώντας τους καταναλωτές του εξωτερικού.

Η υποσημείωση «Inspire de Grece» (σ.σ.: εμπνευσμένο από την Ελλάδα) στη συσκευασία αγγίζει τα όρια της απάτης και δίνει την εντύπωση πως πρόκειται για ελληνικό γιαούρτι. Οι Αρχές της χώρας οφείλουν να προστατεύσουν τα προϊόντα της και να επιβάλλουν κυρώσεις σε εταιρίες που επιχειρούν να σφετεριστούν την ελληνικότητα.

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε μας στο Facebook!

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

CELEBRITY NEWS