Ο μάγκας με το… τρίκυκλο στους δρόμους του Ναυπλίου

Το… αυτοκινητάκι που αγαπήθηκε ακόμη και από χολιγουντιανούς σταρ «ζωντάνεψε» από Ελληνα 56 χρόνια μετά την κατασκευή του

Ενα… μινιόν τρίτροχο μαγνητίζει τα βλέμματα στους δρόμους του Ναυπλίου! Ο λόγος για το θρυλικό BMW Isetta 300, ένα από τα μικρότερα αυτοκίνητα όλων των εποχών, το οποίο 56 χρόνια μετά την κατασκευή του είναι και πάλι καινούργιο, χάρη στη δουλειά και την επιμονή ενός Ελληνα μηχανικού. Με μήκος 2,35 μέτρα, πλάτος 1,38 μέτρα και βάρος 340 κιλά, το Isetta 300 είναι σίγουρα το πιο μικροσκοπικό Ι.Χ. που μπορεί να συναντήσει κανείς. Ενα από τα σπάνια εναπομείναντα κομμάτια του συγκεκριμένου μοντέλου έφτασε στον μηχανικό αυτοκινήτων Κώστα Δημούλη, που αφιέρωσε κόπο, χρόνο και χρήμα για να το ανακατασκευάσει πλήρως και να το κυκλοφορήσει στο όμορφο Ναύπλιο. «Αυτό το αυτοκίνητο έγινε βίδα βίδα, το ξηλώσαμε όλο» λέει στην «Espresso» ο ιδιοκτήτης του ιστορικού οχήματος. Ο κ. Δημούλης απέκτησε το BMW Isetta 300 τον Νοέμβριο του 2010, ύστερα από δωρεά του προηγούμενου ιδιοκτήτη του. Εκτοτε ο Ναυπλιώτης μηχανικός ξεκίνησε τη διαδικασία της ανακατασκευής, που διήρκεσε 3,5 χρόνια και στοίχισε 15.000 ευρώ, καθώς το αυτοκίνητο ήταν σε πολύ κακή κατάσταση.

«Βγάλαμε την καρότσα από πάνω, το πήγαμε στην Αθήνα και του κάναμε αμμοβολή, το καθαρίσαμε όλο. Μετά το αυτοκίνητο πήγε στον φαναρτζή, για να φύγουν οι σκουριές από κάτω. Στη συνέχεια βάφτηκε και τα νίκελ πήγαν στην Αθήνα για επινικέλωση» λέει ο κ. Δημούλης. Ολα αυτά όμως δεν ήταν παρά η μισή δουλειά που έπρεπε να γίνει. Μετά την αλλαγή της ηλεκτρολογικής εγκατάστασης, ακολούθησε η επισκευή των μηχανικών μερών και του 300 κυβικών εκατοστών μονοκύλινδρου κινητήρα, την οποία πραγματοποίησε ο ίδιος ο κ. Δημούλης.

Καινούριο εσωτερικό

Τέλος, ταπετσέρης ανέλαβε να κάνει καινούργιο το εσωτερικό. «Δεν έχω βάλει τίποτα ξένο πάνω, τα πάντα είναι αυθεντικά, δεν υπάρχει ούτε βίδα ξένη» τονίζει ο ιδιοκτήτης του οχήματος, που επισημαίνει ότι το συγκεκριμένο Isetta είναι δεξιοτίμονο και συνεπώς από τα πλέον σπάνια.

Το αποτέλεσμα της δουλειάς είναι πραγματικά εξαιρετικό. Το 56 ετών κάμπριο (κατασκευάστηκε το 1958) δείχνει καινούργιο και πραγματικά γοητεύει. Μάλιστα, όταν βγήκε βόλτα στους δρόμους της πόλης, οι αντιδράσεις του κόσμου ήταν υπερβολικά… ενθουσιώδεις. Αλλοι έμπαιναν μέσα, ενώ κάποιοι πήγαν το… σηκώσουν. «Θα το ξαναβγάλω, αλλά με προσοχή, γιατί μπορεί να πάθω καμιά ζημιά» λέει ο κ. Δημούλης.

Το αμάξι του Ελβις και του Γκραντ

TO ΒΜW Isetta παράχθηκε από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία από το 1955 έως το 1962. Βασίστηκε στο ιταλικό Iso Isetta που παρουσιάστηκε επίσημα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο του 1953 και ήταν ιδέα του Ιταλού Ρέντσο Ριβόλτα, ενός γνωστού Ιταλού βιομηχάνου που έφτιαχνε ηλεκτρικά ψυγεία προτού επεκταθεί στον κλάδο της αυτοκίνησης. Συνολικά κατασκευάστηκαν περισσότερα από 160.000 BMW Isetta διαφόρων εκδόσεων. Λόγω του σχήματός του, το εν λόγω μοντέλο έμεινε στην ιστορία ως αυτοκίνητο-φυσαλίδα («bubble car»). Οπως και σήμερα, έτσι και τη δεκαετία του ’50 το BMW Isetta εντυπωσίαζε με τις μικροσκοπικές διαστάσεις του. Μάλιστα εμφανίστηκε και σε ταινία του Χόλιγουντ με τον Ελβις Πρίσλεϊ, ενώ το δικό του BMW Isetta είχε ο Κάρι Γκραντ.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ