Οι μαθητές στα… όπλα

Ειρηνικές πορείες από εκατοντάδες εφήβους κατά του Νέου Λυκείου

Διεκδικούν την κατάργηση του Νέου Λυκείου ή τη βελτίωση του υπάρχοντος συστήματος και οργανώνονται μέσω facebook, ενώ δηλώνουν αποφασισμένοι να κατακλύσουν τις κεντρικές πλατείες και τους δρόμους φωνάζοντας δυνατά:

«Βοηθήστε μας και επιτέλους ακούστε μας!» Ο λόγος για δεκάδες χιλιάδες «αγανακτισμένους μαθητές» από κάθε γωνιά της Ελλάδας που την Τετάρτη 25 Ιουνίου τις 12.00 το μεσημέρι σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν ειρηνικές πορείες διαμαρτυρίας στις κεντρικές πλατείες κάθε πόλης και χωριού διεκδικώντας πραγματική και όχι εικονική δωρεάν παιδεία και εκφράζοντας την αντίθεσή τους στο Νέο Λύκειο.

Ηδη χιλιάδες μαθητές απ’ όλη την Ελλάδα έχουν δηλώσει πως θα συμμετάσχουν στις πορείες διαμαρτυρίας, ενώ σχεδόν καθημερινά νέα group και διαδικτυακές σελίδες κάνουν την εμφάνισή τους καλώντας τους μαθητές να διαδηλώσουν ειρηνικά για την κατάργηση του Νέου Λυκείου ή για τη βελτίωση του συστήματος, χωρίς βιαστικές αποφάσεις και αδιευκρίνιστες ανακοινώσεις.

«Δεν έχουμε σχέση με κόμματα»

«Είμαστε ομάδες πίεσης και δεν έχουμε καμία σχέση με κόμματα και πολιτικές επιδιώξεις. Εχουμε ειρηνικούς σκοπούς, λογικά αιτήματα και σημαντικές προτάσεις, όπως η διεκδίκηση δωρεάν παιδείας και η ίση αντιμετώπιση των σχολείων, ώστε να μην παραμελούνται τα μικρότερα και να μην ευνοούνται τα μεγαλύτερα» ανέφεραν οι ίδιοι στην επικοινωνία που είχαμε μαζί τους και τόνισαν: «Θέλουμε και ζητάμε να μην παίρνονται βιαστικές αποφάσεις μόνο και μόνο για να γίνει ακόμη μία μεταρρύθμιση στη χώρα, αλλά να υπάρχει οργανωμένη σκέψη και στη συνέχεια υλοποίησή της. Είμαστε μαθητές που θέλουν να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους και όχι ρομπότ ή πειραματόζωα. Βοηθήστε μας και μην τα καταστρέψετε όλα».

Ο πρωτοφανής ξεσηκωμός των μαθητών ενάντια στο νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο φαίνεται πως έχει ακόμη έναν σύμμαχο, που δεν είναι άλλος από τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, όπως είναι το facebook, μέσα από το οποίο επικοινωνούν και οργανώνουν τις επόμενες κινήσεις τους. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της σελίδας που φέρει τίτλο «Θεατής ή συμπρωταγωνιστής στον αγώνα;». Εχει δημιουργηθεί από τέσσερις μαθήτριες και έχει συγκεντρώσει περισσότερα από 1.000 likes, ενώ την ίδια στιγμή μαθητές από κάθε περιοχή της χώρας δημιουργούν τις δικές τους σελίδες με χιλιάδες likes καλώντας τους συμμαθητές τους στην κινητοποίηση.

«Δραστηριοποιήσου, για σένα»

«Ξέφυγε από την απραγία και δραστηριοποιήσου. Oχι για μένα αλλά για σένα. Αγωνίσου για το δικό σου μέλλον» αναφέρει ένα από τα μηνύματα που έχουν αναρτηθεί στη σελίδα «Θεατής ή συμπρωταγωνιστής στον αγώνα;», ενώ ένα άλλο τονίζει: «Είσαι μαθητής της Α’ Λυκείου και όχι μόνο; Κάθε μέρα της σχολικής χρονιάς 2013-14 περίμενες να ακούσεις άλλη μία αδιευκρίνιστη ανακοίνωση για το Νέο Λύκειο; Αν θέλεις να αλλάξουν όλα αυτά, σταμάτα να περιμένεις και δράσε! Γίνε ενεργός πολίτης».

Χαρακτηριστικό είναι το σχόλιο μιας μαθήτριας στη σελίδα «Πορεία Μαθητών Θεσσαλονίκης», που φέρει την υπογραφή «Ο κάθε αγανακτισμένος 15χρονος και 16χρονος» και αναφέρει χαρακτηριστικά: «Εμάς, τους νέους. Μας μεγαλώνετε μέσα από τα έργα σας με τόση οργή που μετά αναρωτιέστε γιατί η πανέμορφη αυτή χώρα δεν πηγαίνει πουθενά. Μας κάνετε να μισούμε το τόπο στον οποίο γεννηθήκαμε, μεγαλώσαμε και ονειρευτήκαμε ότι θα μπορέσουμε να ζήσουμε χαρούμενα την υπόλοιπη ζωή μας. Τα καλύτερά μας χρόνια, τα φοιτητικά, μας τα παίρνετε μέσα από τα χέρια. Γι’ αυτόν τον λόγο εγώ προσωπικά μόλις τελειώσω θα ακολουθήσω άλλο πρόγραμμα σπουδών, που θα με οδηγήσει στην τριτοβάθμια στο εξωτερικό.

»Συγγνώμη αν σπατάλησα τον πολύτιμο χρόνο σας, αλλά θυμάμαι όταν μια φορά σε ένα μάθημα έλαβα πραγματική παιδεία, μου είπαν να είμαι ξύπνιος άνθρωπος, ζωντανός. Να μη σωπαίνω όταν βλέπω ότι αδικούμαι εγώ ή οι γύρω μου. Αυτό θα κάνω λοιπόν, θα προσπαθήσω μέσω της πορείας να φωνάξω, να φωνάξω με τη φωνή της γενιάς μου. Μιας γενιάς που τα στόματα δεν θα καταφέρετε να τα “βουλώσετε” ποτέ.

»Κάτι τελευταίο, μη νομίζετε ότι επειδή ήμαστε 15 και 16 χρόνων και δεν μπορούμε να έρθουμε έξω από το υπουργείο “μας” να διαδηλώσουμε, θα σωπάσουμε. Αν όχι τώρα, αν όχι σήμερα, το κακό που μας κάνετε θα σας γυρίσει πίσω. Και σας το λέω με σιγουριά, ότι αφού μας διαλύετε την καλύτερη ηλικία, θα σας γυρίσει εκεί που μας έχετε περισσότερο ανάγκη. Θα μας χρειαστείτε, όμως όπως εσείς μάς γυρίσατε την πλάτη τώρα που εμείς σας χρειαζόμαστε, έτσι θα σας τη γυρίσουμε και εμείς. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τον πολύτιμο χρόνο σας».

Αυτό που αλλάζει

Η νέα δομή του λυκείου εφαρμόζεται στους μαθητές που φοίτησαν φέτος στην Α’ Λυκείου. Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μετράει επιπλέον και ο μέσος όρος των βαθμών των τριών τάξεων του λυκείου. Οι μαθητές εξετάζονται πανελλαδικά σε τέσσερα μαθήματα, αναλόγως το Επιστημονικό πεδίο που θα διαλέξουν στην Γ΄ Λυκείου.

Στην Α’ Λυκείου οι μαθητές διδάσκονται εννέα μαθήματα γενικής παιδείας, συνολικής διάρκειας 33 ωρών την εβδομάδα, θα κάνουν δύο ώρες ερευνητικές εργασίες (projects) και μπορούν να επιλέξουν ένα από τα παρακάτω μαθήματα επιλογής: Εφαρμογές Πληροφορικής, Τεχνολογία, Διαχείριση Φυσικών Πόρων, Εκφραση-Πολιτισμός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός.

Στη Β’ Λυκείου οι μαθητές διδάσκονται δέκα μαθήματα γενικής παιδείας, συνολικής διάρκειας 30 ωρών, και παρακολουθούν μία απ’ τις δύο ομάδες προσανατολισμού συνολικής διάρκειας πέντε ωρών την εβδομάδα. Ομάδες προσανατολισμού ονομάζονται οι μέχρι πρότινος κατευθύνσεις και στη Β’ Λυκείου είναι δύο: Ανθρωπιστικές Σπουδές και Θετικές- Τεχνολογικές- Υγείας Σπουδών.

Στην Γ’ Λυκείου τα μαθήματα γενικής παιδείας μειώνονται σε πέντε και οι μαθητές παράλληλα με αυτά παρακολουθούν μία εκ των τριών ομάδων προσανατολισμού: Ανθρωπιστικές Σπουδές, Θετικές- Τεχνολογικές- Υγείας Σπουδών και Οικονομικών- Πολιτικών-Κοινωνικών- Παιδαγωγικών Σπουδών.

Ανδρέας Αξιώτης 

{{-PCOUNT-}}19{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ