Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Love is in the air: Είπε το «ναι» την ώρα της πτήσης

Η αγάπη σε κάνει να πετάς στα σύννεφα, οπότε...

Ανέβηκε επικίνδυνα η θερμοκρασία με τη νέα φωτογράφιση της Ταραμπάνκο

Η Κάτια Ταραμπάνκο έφερε τον «καύσωνα» μέσα στον Απρίλιο....

Καμπάνα σε 74χρονο που «έλουζε» με χυδαία υπονοούμενα νεαρή σερβιτόρα στην Καβάλα

Καταδικάστηκε από το δικαστήριο για προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας ένας...

Παπαθωμά και Πετράκος αμφισβητούν την ύπαρξη της αφρικανικής σκόνης

«Μας ψεκάζουν, μας σκοτώνουν με χημικά» βροντοφώναξαν η Θεοφανία...

Ταξίδι (3.500 μιλίων) στις Αζόρες με ένα φουσκωτό!

Τέσσερις θαρραλέοι θαλασσοπόροι ξεκινούν σήμερα από τη Θεσσαλονίκη το μοναδικό στα χρονικά εγχείρημα

Είναι άραγε δυνατόν να ταξιδέψει κανείς από την Ελλάδα στα ανοιχτά του Ατλαντικού ωκεανού με φουσκωτό; «Ναι» απαντούν τέσσερις θαρραλέοι θαλασσοπόροι, που εκκινούν σήμερα από τη Θεσσαλονίκη βάζοντας πλώρη για τις μακρινές Αζόρες νήσους, σε ένα ταξίδι 3.500 ναυτικών μιλίων!

Με σύνθημα «η Μεσόγειος μας ενώνει», οι τολμηροί ναυτικοί θα διαπλεύσουν σχεδόν όλη τη Μεσόγειο, από τα ανατολικά προς τα δυτικά, και στη συνέχεια θα περάσουν το στενό του Γιβραλτάρ, με τελικό προορισμό το Πόντα Ντελγκάδα, το μεγαλύτερο λιμάνι και πρωτεύουσα του νησιωτικού συμπλέγματος των Αζορών. Η αποστολή ονομάζεται «Hellas – Azores» και είναι ένα μοναδικό στα χρονικά εγχείρημα, καθώς κανείς ως τώρα δεν έχει τολμήσει να διανύσει με φουσκωτό σκάφος τα εκατοντάδες ναυτικά μίλια που χωρίζουν τις Αζόρες από την ηπειρωτική Ευρώπη.

«Η μεγάλη πρόκληση είναι το τμήμα της διαδρομής έξω από τη Μεσόγειο, γιατί είναι 800 μίλια ανοιχτού ωκεανού, χωρίς στάση ενδιάμεσα, που θα χρειαστούμε δύο μέρες και δύο νύχτες για το να καλύψουμε» λέει στην «Espresso» ο επικεφαλής της αποστολής Θωμάς Παναγιωτόπουλος. Τόσο ο ίδιος όσο και οι υπόλοιποι συμμετέχοντες έχουν εμπειρία σε ταξίδια με φουσκωτό, αλλά μέσα στη λεκάνη της Μεσογείου.

Μόνοι τους

«Αυτό είναι σχετικά εύκολο. Είναι κοντά σε ακτές και ό,τι και να γίνει θα έχουμε βοήθεια» λέει ο κ. Παναγιωτόπουλος και προσθέτει: «Το θέμα είναι έξω από το Γιβραλτάρ. Εκεί θα είναι οι δυσκολίες. αφού δεν θα έχουμε κανέναν να ακολουθεί, ούτε να μπορεί να παρέμβει αν συμβεί κάτι. Ο,τι συμβεί εκεί θα πρέπει να το αντιμετωπίσουμε μόνοι μας».

Πρώτος σταθμός η Νάπολη

Το ταξίδι των 3.500 ναυτικών μιλίων (σχεδόν 6.500 χιλιόμετρα!) ξεκινά σήμερα στις 12.00 το μεσημέρι από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Με ενδιάμεσους σταθμούς τη Νάπολη, τη Μασσαλία και τη Βαρκελώνη, οι τέσσερις θαλασσοπόροι προγραμματίζουν να φτάσουν στη Λισσαβόνα της Πορτογαλίας στις 7 Αυγούστου. Εκεί θα ακολουθήσει μία ημέρα προετοιμασίας και στις 9 Αυγούστου θα ξεκινήσουν το δύσκολο κομμάτι των 800 ναυτικών μιλίων έως τις Αζόρες. Αφού ολοκληρωθεί η αποστολή, οι τέσσερις φίλοι θα επιστρέψουν αεροπορικά, ενώ το φουσκωτό θα φορτωθεί σε κοντέινερ.

Ποιοι είναι οι ατρόμητοι φίλοι που σηκώνουν άγκυρες

Η αγάπη για τη θάλασσα και η εμπειρία σε ταξίδια με φουσκωτό είναι τα κοινά χαρακτηριστικά των τεσσάρων φίλων που σήμερα σηκώνουν άγκυρα για τον μακρινό προορισμό.

Κυβερνήτης του σκάφους είναι ο Θεσσαλονικιός Θωμάς Παναγιωτόπουλος. Αν και είναι οδοντίατρος στο επάγγελμα, ασχολείται εντατικά με τη θάλασσα και ειδικά με τα φουσκωτά. Εχει δημοσιεύσει σχετικά άρθρα σε τρία εξειδικευμένα περιοδικά και είναι συγγραφέας του βιβλίου «Στις γειτονιές του Αιγαίου». Πάνω απ’ όλα όμως έχει «γράψει» πολλές χιλιάδες μίλια σε θαλάσσιες διαδρομές. Μεταξύ άλλων, το 1999 ταξίδεψε με το εξάμετρο φουσκωτό του στη Μάλτα, στη Σικελία και στις Αιολίδες νήσους, ενώ το 2004, τη χρονιά των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, ως εκπρόσωπος όλων των ομίλων φουσκωτών σκαφών της Ελλάδας και του υπουργείου Αθλητισμού μετέφερε με το φουσκωτό του την ολυμπιακή σημαία από τη Θεσσαλονίκη στο Γιβραλτάρ.

Οδοντίατρος και μάλιστα καθηγητής στο ΑΠΘ είναι και ο δεύτερος Θεσσαλονικιός της αποστολής. Ο Αλέξανδρος Βέης ασχολείται επί μακρόν με τα θαλάσσια ταξίδια και τα φουσκωτά, είναι έμπειρος κυβερνήτης και έχει ταξιδέψει στα περισσότερα σημεία των ελληνικών θαλασσών αλλά και σε άλλες περιοχές της Μεσογείου. Εχει δημοσιεύσει άρθρα σε σχετικό περιοδικό, ενώ το 2004 συμμετείχε με το φουσκωτό του στη μεταφορά της ολυμπιακής σημαίας στις μεσογειακές χώρες και στο Γιβραλτάρ.

Συγκυβερνήτης και cameraman της αποστολής είναι ο Σπύρος Γωνιοτάκης από την Αθήνα, ιδιωτικός υπάλληλος στο επάγγελμα. Από μικρή ηλικία ασχολήθηκε με την ιστιοπλοΐα, ενώ στο ενεργητικό του έχει πολλούς αγώνες και άφθονα ταξίδια σε όλο το Αιγαίο. Υπήρξε συνεργάτης δύο περιοδικών για τη θάλασσα, ενώ το 2010 ήταν συγκυβερνήτης στο ταξίδι «Hellas – Corsica – Hellas – 2.000 n.m.» συμβάλλοντας καταλυτικά στην επιτυχία του εγχειρήματος.

Τέλος, από τη Νάπολι κατάγεται ο Ιταλός της παρέας, ο Κριστιάνο Σενίνι. Μπορεί να μην έχει εμπειρία σε τόσο μεγάλα ταξίδια, αλλά έχει στο ενεργητικό του πολλές διακρίσεις σε αγώνες με φουσκωτά. Παράλληλα είναι και ο ίδιος κατασκευαστής σκαφών του συγκεκριμένου τύπου.

Περιπέτεια με ελληνικό σκάφος

Η ιδέα για το ταξίδι, που τελεί υπό την αιγίδα της Θεσσαλονίκης ως Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας Νεολαίας 2014, γεννήθηκε πριν από ένα χρόνο. Το φουσκωτό με το οποίο οι τέσσερις θαλασσοπόροι θα επιχειρήσουν να δαμάσουν τα κύματα της Μεσογείου και του Ατλαντικού ονομάζεται «Σκορπιός». Πρόκειται για ένα δεκάμετρο σκάφος ελληνικής σχεδίασης και κατασκευής. Το μοντέλο ονομάζεται Corsair 31 και παράγεται από την εταιρία Topline. Σύμφωνα με τους συντελεστές του εγχειρήματος, πρόκειται για ένα από τα καλύτερα σκάφη της κατηγορίας του στον κόσμο, με στιβαρή κατασκευή, γρήγορο στην πλεύση και οικονομικό στην κατανάλωση καυσίμου.

Χρειάστηκαν δέκα μήνες προετοιμασίας με καθημερινή δουλειά. Για παράδειγμα, μόνο οι δοκιμές για την επιλογή προπελών χρειάστηκαν δύο ολόκληρες ημέρες. Τον «Σκορπιό» θα κινούν δύο τετράχρονες εξωλέμβιες μηχανές τύπου Suzuki DF300AP, ισχύος 300 ίππων η καθεμία. Πρόκειται για νέας τεχνολογίας κινητήρες με χαμηλή κατανάλωση, που λειτουργούν τόσο δεξιόστροφα όσο και αριστερόστροφα. Επίσης τοποθετήθηκαν θερμική κάμερα για νυχτερινή πλεύση, ραντάρ, GPS και άλλες απαραίτητες συσκευές. Ακόμη, το σκάφος απέκτησε επιπλέον δεξαμενές καυσίμων, ώστε η συνολική χωρητικότητα να φτάσει τα 2.500 λίτρα, ποσότητα απαραίτητη για τα 800 μίλια της διαδρομής Λισαβόνα – Αζόρες.

{{-PCOUNT-}}19{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Καρφιά Σολωμού για την Μπάρκα

«Καμπανιά» από τη Μαρία Σολωμού. «Δεν θα πάω ποτέ...

Το Σεπτέμβριο στη Μητρόπολη Αθηνών ο γάμος της πριγκίπισσας Θεοδώρας και του Κουμάρ

Μετά το πένθος της απώλειας του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου,...

Ο Σταϊκούρας θαυμαστής της sexy Μαρίας Τζινέρη

Δεν ήταν και λίγοι οι παρευρισκόμενοι σε εγκαίνια έργων...

Ο «Satiros II» έριξε αυλαία παρέα με τη Σαπουντζάκη

Φινάλε με γέλιο, συγκίνηση και μια αγκαλιά που συζητήθηκε....

Στο σφυρί η «Κόμισσα» του Γεωργούλη που φωνάζει για την αθωότητά του

Αντιμέτωπη με το… σφυρί βρίσκεται δεύτερη φορά σε διάστημα...

Υπάλληλοι του δημάρχου Γιάννη Μώραλη τα στελέχη της «Θύρας 7» που συμμετείχαν στη δολοφονία του Λυγγερίδη!

«Μεροκάματα» στον Δήμο Πειραιά επί ημερών Γιάννη Μώραλη έκαναν...

Στα χέρια της ΕΛ.ΑΣ. ο μάνατζερ του τράπερ Trannos για όσα έγιναν στου Ρέντη

Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις από την αστυνομική επιχείρηση «μαμούθ»...