Ο Χατζηγιάννης ανοίγει διάπλατα το… πορτοφόλι

Ο εφοπλιστής από την Κύπρο αγόρασε έξι φορτηγά πλοία αντί $75.000.000 και ετοιμάζεται για νέες σημαντικές αγοραπωλησίες

Σε μαζικές αγορές φορτηγών πλοίων προχωρά τις τελευταίες ημέρες ο εφοπλιστής Ανδρέας Χατζηγιάννης, με τη μία εκ των εταιριών του, την Cyprus Maritime Company Ltd, να φέρεται να έχει αγοράσει έξι φορτηγά πλοία από την αγγλική εταιρία Blenheim Shipping.

r1234r3w4r34 3Το τίμημα που έγινε γνωστό στην αγορά κάνει λόγο για την (χαμηλή;) τιμή των 75.000.000 δολαρίων. Ωστόσο αρκετοί στον ναυτιλιακό κλάδο τη θεωρούν κατά περισσότερα από 2.000.000 δολάρια χαμηλότερη της εκτιμώμενης τρέχουσας αξίας αυτών των πλοίων στην αγορά και πιστεύουν ότι η πραγματική αξία της συναλλαγής πιθανότατα υπερβαίνει τα 80.000.000 δολάρια. Ακόμα κι έτσι όμως, η Cyprus Maritime που εδρεύει στην Κηφισιά δεν βγαίνει χαμένη. Εκτός βέβαια αν η κρίση στα φορτηγά κρατήσει περισσότερο απ’ όσο αναμένει ο εφοπλιστής.

Η μεγάλη κρίση

Προφανώς ο κ. Χατζηγιάννης βλέπει ότι η μεγάλη κρίση που πλήττει σήμερα τον κλάδο των φορτηγών ενδέχεται να φέρνει διάφορες ευκαιρίες. Εγκυρες δε ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι η ξαφνική αυτή «εφόρμηση» αναμένεται να ακολουθηθεί και από άλλες σημαντικές αγοραπωλησίες.

Χαρακτηριστικό είναι το σχόλιο από την Ακτή Μιαούλη: «Δεν θα εκπλαγώ αν ο Χατζηγιάννης προβεί σε αγορά και άλλων ακόμα πλοίων. Διαθέτει ρευστό και μέχρι στιγμής δεν έχει κάνει καμία ανόητη κίνηση. Αλλά βέβαια δεν μπορώ να ξέρω πόσο πολύ τελικά το επιθυμεί».

Τα έξι φορτηγά πλοία που ανήκουν πια στην Cyprus Maritime είναι το χωρητικότητας 93.000 τόνων (dwt) «Ocean Breeze», κατασκευασμένο το 2009, τα τρία 91.000 τόνων (dwt) «Sea Breeze» (του 2009), «Moon Breeze» (του 2011) και «Star Breeze» (του 2010), καθώς και τα δύο 76.300 τόνων (dwt), κατασκευής 2004, «Atlantic Breeze» και «Pacific Breeze». Με την αγορά αυτή η Cyprus Maritime αριθμεί πλέον στόλο 16 φορτηγών πλοίων.

Η δεύτερη εταιρία του εφοπλιστή είναι η Cyprus Sea Lines. Διαθέτει εννέα φορτηγά πλοία και δύο κοντέινερ, αν και υπάρχει κάποια σύγχυση στα ναυτιλιακά μητρώα ως προς το ποια πλοία ανήκουν σε ποια εταιρία του Ανδρέα Χατζηγιάννη.

Ο Κύπριος εφοπλιστής, που έχει την έδρα των εταιριών του στην Ελλάδα, θεωρείται από τους ισχυρούς παίκτες του κλάδου και έχει την πλήρη εποπτεία των ενεργειών και των δράσεων των εταιριών του.

Πολλές φορές μάλιστα έχει εκφράσει στους εφοπλιστικούς κύκλους τις απόψεις του για τη διεθνή πορεία και τις προοπτικές της ναυτιλίας στους χαλεπούς (και γι’ αυτήν) καιρούς, με καίριες παρεμβάσεις του που έχουν εγείρει συζητήσεις.

Ο Ανδρέας Χατζηγιάννης είναι γαμπρός του Χαράλαμπου Μυλωνά, του δεύτερου ισχυρότερου Κύπριου επιχειρηματία, σύμφωνα με τον κυπριακό Τύπο. r1234r3w4r34 4Η οικογένεια δεν φείδεται χρημάτων, όταν πρόκειται για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Το 2001 ο εφοπλιστής δώρισε 500.000 στερλίνες (περίπου 700.000 ευρώ) στο London School of Economics (LSE) για τη χρηματοδότηση της υποτροφίας «Ανδρέας Χατζηγιάννης», η οποία παρέχεται σε άτομα που κάνουν έρευνα με θέμα τη σύγχρονη Κύπρο.

Κοσμοπολίτης και πολυταξιδεμένος, ο Ανδρέας Χατζηγιάννης έγινε θέμα ευρείας συζήτησης και ζηλόφθονων σχολίων, όταν απέκτησε το «Mariu», το γνωστό yacht του Τζόρτζιο Αρμάνι (πήρε το όνομά του από τη μητέρα του γνωστού σχεδιαστή, Μαρία) αγοράζοντάς το σε εξαιρετικά συμφέρουσα τιμή. Το πολυτελέστατο yacht των 49 μέτρων, με αρχική τιμή πώλησης τα 22.000.000 ευρώ, αποτέλεσε μήλον της Εριδος μεταξύ πολλών υποψήφιων αγοραστών.

Ωστόσο οι διαδικασίες δεν έφταναν σε αίσιο τέλος, διότι, παρά την επιμονή του ναυλομεσιτικού οίκου στον οποίο ο Αρμάνι είχε αναθέσει την πώληση ότι επρόκειτο για «κόσμημα», το τίμημα θεωρούνταν αρκετά υψηλό. Τελικά, ύστερα από έντονες διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών, το «Mariu» πωλήθηκε στον Κύπριο εφοπλιστή αντί 10.500.000 ευρώ.r1234r3w4r34 2

Είναι ενδιαφέρον στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι ο Τζόρτζιο Αρμάνι παρήγγειλε αμέσως τη ναυπήγηση του επόμενου γιοτ του! Πιθανώς και με το νέο του σκαρί, το «Main» (65 μέτρων, ένα από τα μεγαλύτερα που έχουν ποτέ κατασκευαστεί σε ιταλικά ναυπηγεία), να ακολουθήσει την ίδια τακτική, όπως και με το «Mariu», το οποίο ναύλωνε κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού για κάποιες εβδομάδες σε άτομα της ιταλικής αλλά και της διεθνούς ελίτ, επιχειρηματικής και πολιτικής.

Το υπερπολυτελές σκάφος, το οποίο είχε επιμεληθεί ο ίδιος ο Ιταλός σχεδιαστής ως προς τον εξοπλισμό και τη διακόσμηση (πάντα με το γνωστό μίνιμαλ ύφος του), είχε κατασκευαστεί στα ναυπηγεία της Codecasa το 2003.

Διαθέτει μία πολυτελή σουίτα και πέντε διπλές καμπίνες, μπορεί να φιλοξενήσει δώδεκα προσκεκλημένους και έχει πλήρωμα έντεκα ατόμων.

Οι λεπτομέρειες

Η χλιδή του γιοτ, πέρα από τον σχεδιασμό του, φαίνεται και στις διάφορες λεπτομέρειες: από το εσωτερικό ασανσέρ που συνδέει όλα τα καταστρώματα μεταξύ τους, την ισχυρή μηχανή του, τον εξοπλισμό του που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διάφορα θαλάσσια σπορ (καταδύσεις, σκι και άλλα), καθώς και το θρυλικό τζακούζι, το οποίο μπορούν να χρησιμοποιήσουν έως και 12 άτομα.

Το τελευταίο διάστημα έχουν φουντώσει διάφορες φήμες: Κάποιοι αναφέρουν ότι το πλωτό αυτό παλάτι έχει πωληθεί πάλι, άλλοι ότι βρίσκεται σε κάποιο ναυπηγείο για επισκευή (κάτι που επιβεβαιώσει ο εφοπλιστής) και άλλοι ότι το σκάφος ταξιδεύει στην Καραϊβική.

Η οικογένεια Χατζηγιάννη διαθέτει και ένα δεύτερο γιοτ, το «Vanya», το οποίο επίσης τραβά τα βλέμματα και έχει πάρει το όνομά του από την πρωτότοκη κόρη του εφοπλιστή. Η Βάνια Χατζηγιάννη, με σπουδές Νομικής στο πανεπιστήμιο Brunel και Μάστερ στο Ναυτιλιακό Δίκαιο από το University College του Λονδίνου, είναι μεν ιδιαίτερα κοινωνική, αλλά ασχολείται και ενεργά, ως ανώτερο στέλεχος, με τις οικογενειακές επιχειρήσεις. Ο δε γιος της οικογένειας, ο Νικόλας, ολοκλήρωσε πρόσφατα τις επίσης πολύ καλές σπουδές του στα πανεπιστήμια Χάρβαρντ και ΜΙΤ.

{{-PCOUNT-}}21{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ