Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

Πιτσιρικάδες είχαν πετάξει αβγά στην Καρυοφυλλιά Καραμπέτη!

Ποιος να το περίμενε ότι η καλύτερη Ελληνίδα ηθοποιός...

Τα σχέδια Κάβουρα και Τζαβέλλα για το Πάσχα

Μια σύντομη απόδραση για τις ημέρες του Πάσχα έχουν...

Στον χώρο του παλιού αεροδρομίου εντοπίστηκαν 314 βόμβες Αεροπορίας από τον Β’...

Οχι μία ούτε δύο, αλλά… 314 βόμβες Αεροπορίας από...

Ελεύθερος μετά την απολογία του ο πρώην βουλευτής των «Σπαρτιατών» Κωνσταντίνος Φλώρος

Για ένα «ατυχές περιστατικό», το οποίο, όπως είπε, αν...

Ελληνίδα «διάβασε» το DNA των μαμούθ

Η παλαιογενετίστρια Ελευθερία Παλκοπούλου άνοιξε τον δρόμο για την κλωνοποίηση του ζώου!

Μια 31χρονη Ελληνίδα «διάβασε» το DNA των μαμούθ, ανοίγοντας τον δρόμο για την κλωνοποίηση του εξαφανισμένου ζώου! Παρά τη νεαρή ηλικία της, η παλαιογενετίστρια Ελευθερία Παλκοπούλου έχει καταφέρει να ηγείται μιας ερευνητικής ομάδας με κορυφαίους επιστήμονες και έχει δει την έρευνά της δημοσιευμένη στο διεθνούς φήμης επιστημονικό περιοδικό «Current Biology». Η νεαρή βρέθηκε από το Τμήμα Βιολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης στην Ουψάλα της Σουηδίας μέσω ενός προγράμματος ανταλλαγής φοιτητών και από εκεί στο φημισμένο πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ (δίπλα στον διάσημο γενετιστή David Reich). Πρόσφατα έκανε όλο τον κόσμο να μιλάει γι’ αυτήν, αφού κατάφερε μαζί με τους συνεργάτες της να αποκωδικοποιήσει το γονιδίωμα του τριχωτού ζώου που αποτελεί σύμβολο της εποχής των παγετώνων.

e2134rq34w 1Η ομάδα της 31χρονης ερευνήτριας, που αποτελείται από επιστήμονες από ΗΠΑ, Σουηδία, Καναδά και Ρωσία, έκανε κάτι πρωτοποριακό. Ανέλυσε δείγμα καλοδιατηρημένου DNA από μαμούθ και δημοσίευσε πρώτη φορά ολόκληρο το πυρηνικό γονιδίωμα του προϊστορικού ζώου, το οποίο κληρονομείται και από τους δύο γονείς, παρέχοντας μια πιο αντιπροσωπευτική εικόνα για ολόκληρο τον πληθυσμό. Ετσι κατάφερε να αποδείξει ότι λίγο προτού εξαφανιστεί, ο πληθυσμός των μαμούθ παρουσίαζε σημαντική μείωση, η οποία οδήγησε σε μείωση της γενετικής ποικιλομορφίας τους, καθώς ζευγάρωναν αιμομικτικά, πράγμα που είχε αρνητική επίδραση στην επιβίωσή τους!

Αν και πολλοί γενετιστές είναι αισιόδοξοι ότι η ανάγνωση του DNA του μαμούθ θα οδηγήσει σε μελλοντική «ανάστασή» τους, η επικεφαλής της ομάδας που έκανε την ιστορική ανακάλυψη εμφανίζεται επιφυλακτική: «Αυτό είναι ένα μικρό μόνο βήμα μπροστά σε ολόκληρο το εγχείρημα της κλωνοποίησης, το οποίο αντιμετωπίζει πολλές πρακτικές δυσκολίες, από τη γενετική τροποποίηση του DNA και τη ρύθμισή του έως την εισαγωγή του τροποποιημένου ωαρίου σε ελέφαντα και τη γέννηση του κλωνοποιημένου μαμούθ» δηλώνει, εγείροντας άλλωστε και ηθικά διλήμματα, όπως το κατά πόσο είναι σωστό να χρησιμοποιηθούν ωράρια από ελέφαντες που έχουν αντιμετωπίσει ήδη σημαντική μείωση των πληθυσμών τους.

Η Ελευθερία Παλκοπούλου συμφωνεί με την άποψη ότι θα ήταν πιο «εύκολη» η εισαγωγή γονιδίων μαμούθ στο γονιδίωμα ελεφάντων, ώστε -για παράδειγμα- να γίνουν ανθεκτικοί στο κρύο: «Ομως, το αποτέλεσμα θα είναι η γέννηση τριχωτών ελεφάντων και όχι μαμούθ»!

Στο ίδιο τραπέζι Μαρινάκης και χούλιγκαν

Τον πρόεδρο της ΠΑΕ Ολυμπιακός, εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη, κατονομάζει...

Πρόβα νυφικού για τη Βρισηίδα Ανδριώτου

Πρόβα νυφικού για τη Βρισηίδα Ανδριώτου, παρουσία και του...

Κεραυνοβόλος έρωτας για τον Κασσελάκη

Εχασε τα πρωτεία στην αγάπη του συζύγου του ο...

Το Σεπτέμβριο στη Μητρόπολη Αθηνών ο γάμος της πριγκίπισσας Θεοδώρας και του Κουμάρ

Μετά το πένθος της απώλειας του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου,...

Οι αστρολογικές προβλέψεις της ημέρας για την Παρασκευή 26 Απριλίου

ΚΡΙΟΣ: Οι πιέσεις που δέχεστε προκαλούνται από εξωγενείς παράγοντες....

Υπάλληλοι του δημάρχου Γιάννη Μώραλη τα στελέχη της «Θύρας 7» που συμμετείχαν στη δολοφονία του Λυγγερίδη!

«Μεροκάματα» στον Δήμο Πειραιά επί ημερών Γιάννη Μώραλη έκαναν...