Οι μπαλάντες των (παρ)αισθήσεων στη hi-tech Eurovision

Η πρόκριση για τη Μαρία Ελενα Κυριάκου, η ακριβή διοργάνωση και η επόμενη μέρα στα τηλεοπτικά πάνελ που πήραν φωτιά

Ο ημιτελικός του Φεστιβάλ Τραγουδιού της Eurovision 2015 πέρασε στην ιστορία, με ένα δισεκατομμύριο θεατές να τον παρακολουθούν, από την Κίνα μέχρι τη Νέα Ζηλανδία, και με την συμμετοχή της Αυστραλίας (!) να θέτει νέα δεδομένα ως προς το εύρος του. Η νικήτρια του ελληνικού «The Voice» Μαρία Ελενα Κυριάκου με αξιοπρέπεια,4r3tywe45 3 δύναμη και ενέργεια, μόνη της στην τεράστια σκηνή, χωρίς κάποιο σκηνοθετικό εύρημα, κατάφερε να περάσει στον τελικό αφήνοντας άριστες εντυπώσεις σε μια βραδιά στην οποία κυριαρχούσαν οι μπαλάντες, σαν τη δική της, και οι περισσότερες ερμηνείες ήταν αξιοπρεπείς.

Κάμερες και εφέ

Φέτος δε στη Βιένη, που ως περσινή νικήτρια (με την Κοντσίτα) διοργανώνει τον διαγωνισμό, έκανε αίσθηση πως ακόμη και οι φωτεινοί σηματοδότες είχαν προσαρμοστεί με gay και λεσβιακή εικονογράφηση, καθώς -ως γνωστόν- η μουσική γιορτή είναι από τις αγαπημένες εκδηλώσεις της gay κοινότητας. Πανάκριβη η διοργάνωση, αποτελεί τον θρίαμβο της νέας τεχνολογίας σε φωτισμούς, κάμερες, σκηνικά, εφέ. Στα μείον των Αυστριακών, ότι ελάχιστοι μιλούν αγγλικά, οπότε οι δημοσιογράφοι και οι εθνικές αποστολές δυσκολεύονται να διευθετήσουν και τις απλούστερες ανάγκες τους. Στα αρνητικά και το ότι τελειώνοντας τις υποχρεώσεις τους οι ομάδες δεν βρίσκουν πού να φάνε, μια και η πόλη δεν φημίζεται πως το… καίει το πελεκούδι!

Παρά την παγκόσμια απήχηση, το χέρι στην τσέπη -ώστε να δείξουμε λίγο Αιγαίο στο βιντεοκλίπ για τη συμμετοχή της Μαρίας Ελενας Κυριακού- δεν μπήκε! Ακόμη και το φορεματάκι που φόρεσε στη φαντασμαγορική εναρκτήρια δεξίωση της Βιέννης και πάτησε πάνω στο κόκκινο χαλί δεν ήταν κάποιου σπουδαίου Ελληνα σχεδιαστή, αλλά ένα φτηνό, της σειράς.

Ο τεράστιος σε τηλεθέαση και τηλεοπτική ποιότητα διαγωνισμός φυσικά δεν είναι του γούστου των συνηθισμένων -και καλά- διανοούμενων που συνεχίζουν να τον σνομπάρουν. Οι σεσημασμένοι δε σχολιαστές των πάνελ από το πρωί μέχρι το βράδυ γκρινιάζουν πως δεν ήταν ωραία τα μαλλιά της και ήταν αδιάφορο το τραγούδι, ασχέτως που πέρασε στον τελικό. Καλεσμένος της Χριστίνας Λαμπίρη, ο κύριος Θοδωρής Ρακιντζής έθεσε ακόμα και θέμα πως η Κυριάκου είναι «κυράτσα», λέγοντας επίσης ότι πήγε σε σκηνή και όχι «σε μοναστήρι» και πως η Κύπρος φέτος έχει δύο αποστολές!

Πόσο παλιακά, ξεπερασμένα σουσούμια όλα αυτά! Και όπως θα ‘λεγε ο Γιώργος Καπουτζίδης, που και φέτος είναι χωρίς αμοιβή στη μετάδοση του διαγωνισμού μαζί με τη Μαρία Κοζάκου, μην ακούς κανέναν Μαρία Ελενα και καλή επιτυχία, Ελλάδα…

4r3tywe45 6Η πληθωρική Σέρβα και το μήνυμα της Αρμενίας

Η Ευρώπη είναι ανοιχτή στην κοινωνική ευαισθητοποίηση. Ετσι φέτος, στα εξήντα χρόνια της μουσικής γιορτής, δεν είδαμε εξεζητημένες, σεξουαλικά κραυγαλέες συμμετοχές ή αθώα κιτς εμφανίσεις των περασμένων δεκαετιών. Ισως γι’ αυτό να βαρεθήκαμε από την πολύ μπαλάντα!

Τελικά η φωνάρα Σέρβα που τραγούδησε για την αληθινή ομορφιά, χαριτωμένη με τα 150 κιλά της, πέρασε πανηγυρικά, όπως και η Αρμενία με ένα τραγούδι για τη γενοκτονία του λαού της, την ίδια μέρα που εμείς θυμόμασταν αυτή των Ποντίων. Ηταν φαβορί και πέρασαν το Βέλγιο και η Ρωσία, με καλλιτέχνιδα μεγαλωμένη στην Ελλάδα, η Αλβανία με νικήτρια του ιταλικού «The Voice», η Ρουμανία με ένα κομμάτι για τα παιδιά που μεγαλώνουν μόνα τους, η Ουγγαρία, η Εσθονία και η κουκλάρα από τη Γεωργία. Οι φαν στενοχωρήθηκαν πάντως, γιατί δεν τα κατάφερε το φινλανδικό συγκρότημα μουσικών με σύνδρομο Down και αυτισμό.

Αλεξάνδρα Τσόλκα

4r3tywe45 2Το «Αλ τσαντίρι» έκλεψε τη δόξα του ημιτελικού 

Ποιος θα περίμενε ότι το «Αλ τσαντίρι νιουζ» θα… έτρωγε σε τηλεθέαση τον πρώτο ημιτελικό της Eurovision, στον οποίο συμμετείχε η Ελλάδα; Και όμως, όπως φαίνεται από τους αριθμούς, το ελληνικό τηλεοπτικό κοινό είχε μεγαλύτερη ανάγκη να γελάσει με τις ατάκες και τα σχόλια του Λάκη Λαζόπουλου από το να παρακολουθήσει τον ευρωπαϊκό μουσικό διαγωνισμό που διεξάγεται αυτές τις μέρες στη Βιέννη.

Η τηλεθέαση του πρώτου ημιτελικού, από τον οποίο η νικήτρια του «The Voice» Μαρία Ελενα Κυριάκου πήρε την πρόκριση για τον μεθαυριανό τελικό, άγγιξε το 23,3% στο γενικό σύνολο, ενώ στα νεανικά κοινά που -ως είθισται- ακολουθούν τον διαγωνισμό τα ποσοστά θεαματικότητας έφτασαν το 27,1%. Ωστόσο, αναμένεται πως τα νούμερα τηλεθέασης της 60ής Eurovision θα πάρουν τα πάνω τους το Σάββατο, όταν θα διαγωνιστούν τα καλύτερα τραγούδια της φετινής χρονιάς. Το «Τσαντίρι» λοιπόν τράβηξε σαν μαγνήτης ακόμη μία Τρίτη τους τηλεθεατές και αυτό αποτυπώθηκε στα ποσοστά θεαματικότητας. Η προτελευταία εκπομπή σημείωσε στο γενικό σύνολο 40,1%, ενώ στις ηλικίες 15-44 «χτύπησε» 34,8%. Ενας λόγος πάντως που το τηλεοπτικό κοινό το προτίμησε ήταν και η παρουσία των δημιουργών της γερμανικής σατιρικής εκπομπής «Die anstalt» του ZDF, οι οποίοι (σε απευθείας σύνδεση με το Μόναχο) όταν ρωτήθηκαν γιατί ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε εκνευρίζεται με τον Γιάνη Βαρουφάκη, απάντησαν «επειδή ο Βαρουφάκης είναι υπουργός Οικονομικών και έχει σπουδάσει Οικονομικά, ενώ ο Σόιμπλε είναι υπουργός Οικονομικών, αλλά έχει σπουδάσει στη Νομική και οι δικηγόροι δεν μπορούν να μετρήσουν!».

Να σημειωθεί ότι μέσα στον Ιούνιο ο Λάκης και οι συνεργάτες του θα μας αποχαιρετήσουν για καλοκαίρι με την τελευταία εκπομπή της σεζόν. Μάλιστα, ο δημιουργός σκέφτεται να οργανώσει μια μεγάλη γιορτή, ενώ ο χώρος που θα φιλοξενήσει το «Τσαντίρι» δεν έχει αποφασιστεί ακόμη.

Μαρία Ανδρέου

{{-PCOUNT-}}17{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ