Τη μεταμόρφωση του Χιου Χέφνερ από «ατσούμπαλο σπασικλάκι» που «τα έκανε όλα λάθος» σε βασιλιά του «Playboy» σκιαγραφεί νέα βιογραφία που μόλις κυκλοφόρησε.
Τη μεταμόρφωση του Χιου Χέφνερ από «ατσούμπαλο σπασικλάκι» που «τα έκανε όλα λάθος» σε βασιλιά του «Playboy» σκιαγραφεί νέα βιογραφία που μόλις κυκλοφόρησε.
ΑΠΟ ΤΟΝ
ΒΑΣΙΛΗ ΧΟΝΔΡΟΓΙΑΝΝΗ
Η Πάτι Φάρμερ καταγράφει τις εκμυστηρεύσεις του ανθρώπου που έχτισε το προφίλ του πιο επιτυχημένου ανδρικού περιοδικού δημιουργώντας ταυτόχρονα τη δημόσια εικόνα του εκδότη του, παράλληλα με όσα τής εξομολογήθηκε ο ίδιος ο Χιου Χέφνερ και διάσημα «κουνελάκια».
Οταν το 1953 θέλησε να δημιουργήσει το «Playboy» ο 27χρονος τότε Χέφνερ ήταν άφραγκος, δεν ήξερε πώς να ντυθεί ούτε να παραγγείλει σε εστιατόριο ή να επιλέξει ένα καλό κρασί. Ηταν αμήχανος, λίγο άξεστος, εσωστρεφής και πολύ ήσυχος. «Εκανε τα πάντα με τον λάθος τρόπο» αποκάλυψε στη συγγραφέα ο μετέπειτα αντιπρόεδρος του περιοδικού και υπεύθυνος για τη δημιουργία του ξεχωριστού του στιλ Βίκτορ Λόουνς. Δεν ήταν ούτε διανοούμενος, καθώς διάβαζε ελάχιστα. Αυτό που τον διέκρινε αποκαλύπτεται στο βιβλίο «Playboy Swings: How Hugh Hefner and Playboy Changed the Face of Music»: ήταν η λατρεία του για την τζαζ και τις ταινίες καθώς και το όνειρο να αναδείξει την ομορφιά των ωραιότερων γυναικών στον κόσμο. Επιθυμούσε διακαώς να δημιουργήσει «το αντρικό περιοδικό που του έλειψε στην εφηβεία του».
Ο Βίκτορ Λόουνς ήταν αυτός που έβαλε την προσωπική σφραγίδα του πρώτα στο περιοδικό και στη συνέχεια στον Χιου Χέφνερ, μετατρέποντάς τον στο «Κύριο Playboy». «Το Playboy έλεγε σε τύπους σαν και αυτόν ποιες ταινίες να παρακολουθήσουν, ποια βιβλία να διαβάσουν, πώς να διακοσμήσουν το διαμέρισμά τους, να μαγειρέψουν και να φτιάξουν κοκτέιλ» λέει χαρακτηριστικά, συμπληρώνοντας ότι επρόκειτο για όλα όσα ο ίδιος ο Χέφνερ δεν ήξερε να κάνει. Η φωτογράφιση της Μέριλιν Μονρόε στο εξώφυλλο του πρώτου τεύχους του περιοδικού έθεσε νέα standards ομορφιάς για τα μοντέλα του «Playboy». Την ίδια ώρα στο περιοδικό έγραφαν άρθρα συγγραφικές πένες του κύρους του Τζον Στάινμπεκ, που έγραψε «Τα Σταφύλια της Οργής» και του Ρέι Μπράντμπερι, δημιουργού του «Φαρενάιτ 451».
Την αφήγηση του Λόουντς επιβεβαιώνει ο Χιου Χέφνερ, ο οποίος ομολόγησε ότι χρειάστηκαν έξι ολόκληρα χρόνια για να σταματήσει να κρύβεται πίσω από το γραφείο και να ξεκινήσει τις δημόσιες εμφανίσεις. Ηταν πια έτοιμος να λανσάρει το δικό του στιλ, φορώντας τη χαρακτηριστική αντρική ρόμπα και κρατώντας πίπα. «Ο μύθος θέλει να άρπαξα την πίπα για να έχω κάτι να κάνω με τα χέρια μου κατά τη διάρκεια του τηλεοπτικού σόου στο οποίο εμφανίστηκα» λέει, σπεύδοντας να αποκαλύψει ότι στην πραγματικότητα θεώρησε ότι ήταν το κατάλληλο «σκηνικό» για την εικόνα που ήθελε να βγάλει προς τα έξω. «Νομίζω ότι η ρόμπα και η πίπα ήταν απλώς κομμάτια από αυτό που ήθελα να γίνω» λέει, συμπληρώνοντας ότι ο καθένας μας δημιουργεί τη δημόσια εικόνα που θέλει να έχει.
Ακολούθησε μια ξέφρενη πορεία, με τον Χέφνερ να αποκτά τη δική του τηλεοπτική εκπομπή, να δημιουργεί τη βίλα του Playboy με ρωμαϊκό λουτρό και απίστευτη χλιδή και να ανοίγει Playboy κλαμπ γεμάτα με σέξι «κουνελάκια». Σε αυτά τραγούδησαν καλλιτέχνες όπως οι Αρίθα Φράνκλιν, Ελα Φιτζέραλντ και Μπάρμπρα Στρέιζαντ, ενώ εμφανίσεις έκαναν και κωμικοί του επιπέδου των Γούντι Αλεν και Στιβ Μάρτιν. Χαρακτηριστικό είναι πως, θέλοντας να προστατεύσει την εικόνα των μαγαζιών του, προσλάμβανε «μυστικούς πράκτορες» που δελέαζαν με χρήματα τα «κουνελάκια». Ετσι ήταν σίγουρος ότι δεν θα έκαναν σεξ με τους πελάτες, γιατί θα φοβούνταν μήπως είναι κάποιος «πράκτορας του αφεντικού».