Οι τροφές που… ανοίγουν την όρεξη για sex

Ποια μπαχαρικά, φρούτα, λαχανικά αλλά και ψάρια ή κρέατα οδηγούν με κλειστά τα μάτια από την κουζίνα κατευθείαν στο κρεβάτι

Οσοι υποστηρίζουν ότι ο έρωτας περνάει από το στομάχι, θα νιώσουν δικαιωμένοι διαβάζοντας το βιβλίο «ErosKitchen». Οι Ιταλίδες συγγραφείς Μόνικα Μικέλι Πανότσο και Αλεσάντρα Πέρι κατέγραψαν τις τροφές που ανεβάζουν τη λίμπιντο, δίνοντας παράλληλα την επιστημονική εξήγηση για την αφροδισιακή δράση τους.

ΑΠΟ ΤΟΝ
ΒΑΣΙΛΗ ΧΟΝΔΡΟΓΙΑΝΝΗ

Πρόκειται για μπαχαρικά, φρούτα, λαχανικά αλλά και ψάρια ή κρέας που είναι εύκολο να βάλουμε στο τραπέζι μας, καθώς τα περισσότερα από αυτά αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της μεσογειακής διατροφής. Η καυτερή πιπεριά έχει εδώ και αιώνες τη φήμη ισχυρού αφροδισιακού, κάτι που επιβεβαιώθηκε επιστημονικά, καθώς περιέχει την ουσία καψαϊκίνη, η οποία ευνοεί την απελευθέρωση των ενδορφινών. Πρόκειται για τις λεγόμενες «ορμόνες της ευτυχίας», οιrt34t34t οποίες αυξάνουν -μεταξύ άλλων- την απόλαυση. Το πιπέρι έχει αγγειοδιασταλτική δράση, ευνοώντας την κυκλοφορία του αίματος και κυρίως τη συσσώρευσή του στα γεννητικά όργανα, καθώς δρα κατά κύριο λόγο στην οσφυοϊερή περιοχή. Από την άλλη, ο κρόκος Κοζάνης ή αλλιώς σαφράν επιδρά στην ίδια περιοχή χάρη στην ουσία πικροκροκίνη την οποία περιέχει, ενώ το μοσχοκάρυδο κάνει το ίδιο χάρη στη μυριστικίνη, όταν όμως λαμβάνεται σε μικρές ποσότητες. Στην καλή κυκλοφορία του αίματος βοηθάει επίσης η πιπερόριζα, ενώ υποβοηθητική δράση στη βελτίωση της διάθεσης έχουν η κανέλα, το θυμάρι και το κόλιανδρο.

Τη φήμη των ισχυρών αφροδισιακών είχαν από παλιά τα φουντούκια και τα καρύδια. Τα πρώτα περιέχουν ψευδάργυρο που βοηθάει την αντρική στύση ελέγχοντας την τεστοστερόνη και την παραγωγή σπερματοζωαρίων, ενώ τα δεύτερα συντελούν στη διατήρηση της στύσης για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα χάρη στη βιταμίνη Ε, που είναι γνωστή και ως «ορμόνη του έρωτα». Η αποτελεσματικότητά τους αυξάνεται όταν συνδυάζονται με μέλι, καθώς περιέχει βόριο, χημικό στοιχείο που αυξάνει τα επίπεδα της τεστοστερόνης.

Ποικιλοτρόπως βοηθούν στο σεξ τα αβγά. Εχουν ψευδάργυρο και βιταμίνες Β που είναι σημαντικές για την ορμονική ισορροπία, ενώ προσφέρουν ενέργεια, καθώς είναι πλούσια σε πρωτεΐνες. Τα τυριά περιέχουν το αμινοξύ αργινίνη που βοηθάει στον μηχανισμό της στύσης, καθώς διαστέλλει τα αγγεία, ενώ τα ψάρια μαζί με οστρακοειδή είναι χρήσιμα χάρη στην περιεκτικότητά τους σε φώσφορο και πρωτεΐνες. Ειδικά ο αστακός, όπως και τα στρείδια, είναι ιδιαίτερα πλούσια σε ψευδάργυρο, γεγονός που εξηγεί τη φήμη για την αφροδισιακή δράση τους.

Με την κατανάλωση κρέατος από αγριογούρουνο ο οργανισμός, εκτός από πρωτεΐνες, λαμβάνει τη νανδρολόνη. Πρόκειται για ανδρογόνο αναβολικό στεροειδές, μια χημική ουσία που δρα με παρόμοιο τρόπο με την τεστοστερόνη, ανεβάζοντας τις σωματικές επιδόσεις. Το κρέας από ορτύκια προσφέρει επίσης μεγάλη ποσότητα από πρωτεΐνες, ενώ έχει το πλεονέκτημα ότι έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε λίπος.

Το κακάο

Το κακάο και η σοκολάτα, εκτός από την απόλαυση στον ουρανίσκο, αυξάνουν και την ηδονή των γυναικών κατά τη διάρκεια του σεξ. Ερευνα από τους επιστήμονες του νοσοκομείου Σαν Ραφελέλ του Μιλάνου έδειξε ότι οι γυναίκες που τρώνε περισσότερη σοκολάτα έχουν πιο έντονο οργασμό. Αυτό συμβαίνει επειδή το κακάο περιέχει την ουσία θεοβρωμίνη που έχει αγγειοδιασταλτική δράση, την ορμόνη φαινυλαιθυλαμίνη που φέρνει μια ελαφριά αίσθηση ευφορίας αλλά και το ανανταμίδιο που είναι ισχυρή ψυχοτρόπος ουσία που επηρεάζει τα κέντρα της ευχαρίστησης. Τέλος περιέχει και μεθυλξανθίνη που βοηθά στη μετάδοση των νευρικών ερεθισμάτων. Η ίδια χημική ουσία υπάρχει και στον καφέ, ο οποίος επιπρόσθετα έχει μεγάλη συγκέντρωση καφεΐνης, χάρη στην οποία αυξάνει την πίεση του αίματος και την οξυγόνωσή του, βοηθώντας στην καλύτερη στύση.

Από τα φρούτα, οι φράουλες θεωρούνται ισχυρό αφροδισιακό. Πράγματι έχουν μεγαλύτερη συγκέντρωση βιταμίνης C από τα εσπεριδοειδή, γεγονός που βοηθάει τη στυτική λειτουργία. Η σημασία της φαίνεται από το γεγονός ότι η έλλειψή της μπορεί να οδηγήσει σε ανικανότητα. Σημαντικά βοηθούν και τα βερίκοκα που είναι πλούσια σε βιταμίνες A, B, C, όπως και κάλιο που είναι σημαντικό για την πίεση του αίματος. Κάλιο έχουν και τα σύκα, τα οποία επιπλέον προσφέρουν σημαντική ενέργεια χάρη στα σάκχαρά τους. Τέλος οι μπανάνες περιέχουν την ουσία μπουφοτενίνη, η οποία αναστέλλει τη δράση της φωσφοδιεστεράσης 5, βοηθώντας έτσι στη διατήρηση της στύσης.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ