Η κόρη του αείμνηστου βιρτουόζου του μπουζουκιού αποκαλύπτει στο βιβλίο της για τον αγαπημένο της πατέρα τους τσακωμούς του με τη σύζυγο του Ρούλα αξαιτίας των Θεοδωράκη και… Ξαρχάκου.
«Σταλιά σταλιά» ήρθε η αναγνώριση του μεγάλου μουσικού δημιουργού Γιώργου Ζαμπέτα, που συχνά ήταν «ριγμένος» από τους συναδέλφους του… Η κόρη του Κατερίνα στο βιβλίο της «Βαθιά στη θάλασσα θα πέσω…», που κυκλοφορεί αύριο από τις εκδόσεις Aγκυρα και περιλαμβάνει τα βιώματά της από τον διάσημο πατέρα της, αποκαλύπτει ότι ο Μίκης Θεοδωράκης και ο Σταύρος Ξαρχάκος δεν ανέφεραν ότι ο αγαπημένος των Ελλήνων λαϊκός βάρδος ήταν συνδημιουργός σε μεγάλες κλασικές επιτυχίες τους.
Σύμφωνα με τα γραφόμενα της Κατερίνας Ζαμπέτα, η μητέρα της Ρούλα (μια πανέξυπνη και πολύ δυναμική γυναίκα) ερχόταν συνέχεια σε ρήξη με τον άντρα της για τον λόγο ότι οι συνθέτες αποσιωπούσαν τον σημαντικό ρόλο του ως επιδέξιος σολίστ του μπουζουκιού, που του επέτρεπε να κάνει θαύματα αυτοσχεδιάζοντας στα τραγούδια τους. Η κόρη του Ζαμπέτα περιγράφει μία σκηνή μεταξύ του πατέρα και της μητέρα της, όταν ο πρώτος έφερε στο σπίτι τον δίσκο με τα τραγούδια της «Γειτονιάς των Αγγέλων» του Μίκη Θεοδωράκη, που -πραγματικά- τα είχε στολίσει με τις εμπνευσμένες αυτοσχέδιες πενιές του!
«Η μητέρα άρπαξε το εξώφυλλο με μανία. Το βλέμμα της διέτρεξε τους τους τίτλους και τα ονόματα. Το όνομα του πατέρα άφαντο.
– Πού είναι το όνομά σου; τον ρώτησε παίρνοντας αμέσως φωτιά.
– Ασε, ρε Ρούλα. Μην αρχίζει τώρα την γκρίνια.
– Τι μην αρχίζω; Εδώ έπαθες μεγάλη ζημιά. Τόσο κόπο έκανες για το τίποτα! Πώς, μωρέ, θα ξέρει κανείς ότι εσύ παίζεις στον δίσκο; Χάθηκε ο κόσμος να έμπαινε «Σόλο μπουζούκι Γιώργος Ζαμπέτας»; Εσύ διόρθωσες αυτά τα τραγούδια. Εσύ τα μανουβράρισες. Εσύ τον βοήθησες!
– Καλά, ρε Ρούλα. Δεν πειράζει…
-Πειράζει και καίει! Και σε είχα προειδοποιήσει να το συμφωνήσεις από την αρχή να μπει τ’ όνομά σου. Δεν με άκουσες και ορίστε χάλια. Ολος ο κόπος σου στα σκουπίδια!
– Το συμφωνήσαμε μαζί, άλλα δεν μου έβαλε το όνομα. Τι να κάνω;
– Τι να κάνεις;
– Δεν βαριέσαι, ρε Ρούλα. Ας ακούσουμε τα κομμάτια.
– Τι να ακούσουμε; Αυτά που παίζεις χωρίς να γράφεσαι πουθενά; Ο Χατζιδάκις γιατί το έβαλε το όνομά σου; Πες μου!».
Τους ίδιους καβγάδες είχε το ζευγάρι και για τραγούδια του Σταύρου Ξαρχάκου (του «κοντού» όπως τον αποκαλούσε ο Ζαμπέτας σε συζητήσεις μέσα στο σπίτι του), στα οποία ο σολίστας του μπουζουκιού είχε βάλει τη σφραγίδα του. «Εγώ αυτό δεν το δέχομαι!», του λεγε η γυναίκα του και συνέχιζε:
«Κουράστηκα να σε βλέπω να παίζεις για τους άλλους! Εσύ δεν διαβάζεις παρτιτούρες όπως οι άλλοι μουσικοί. Εσύ έπαιξες δικές σου δημιουργίες, δικά σου σολαρίσματα. Ολα αυτά ήταν δικά σου, αλλά μόνο εσύ, εγώ και ο Ξαρχάκος το ξέρουμε. Δεν μπορεί εσύ να παίζεις αυτά τα ταξίμια και να μπαίνουν τα ονόματα άλλων συνθετών. Ολοι αυτοί σε παίρνουνε να τους παίζεις για να στολίζεις τη μουσική τους με δημιουργίες εμπνευσμένες από σένα. Γιατί άλλος δεν μπορεί να κάνει αυτά που κάνεις εσύ. Πού είναι όμως το δικό σου όνομα;»
Η Κατερίνα Ζαμπέτα λέει για το ίδιο θέμα στην αποκαλυπτική βιογραφία της: «Ο πατέρας στόλισε τη μουσική του Ξαρχάκου με ήχους μοναδικούς. Ενδεικτικά αναφέρω “Τα τρένα που φύγαν”, “Τι έχει και κλαίει το παιδί”, καθώς και τη μουσική των ταινιών “Τα κόκκινα φανάρια”, “Λόλα” και “Διπλοπενιές”. Εκεί μεγαλούργησε με ταξίμια του… Ακόμα και σήμερα όμως ποιος γνωρίζει ότι τα περίφημα αυτό “σόλο” ανήκουν στον πατέρα μου;»
ΑΛΚΙΝΟΟΣ ΜΠΟΥΝΙΑΣ

