Κυριακή, 5 Μαΐου, 2024

Ο κανίβαλος του Βέγκας

Κομμάτια ωμής σάρκας είχε στο στόμα του κανίβαλος που...

Οι ιστορίες διάσημων γυναικών που σε μικρή ηλικία παντρεύτηκαν μεγαλύτερούς τους αλλά...

Πρόωρα «στέφανα» υπό την επήρεια ναρκωτικών, νεανικά παντρολογήματα που...

Έλενα Κουντουρά: «Ο Στέφανος Κασσελάκης είναι αυθεντικός»

Συμμετείχε σε τέσσερις από τις πιo σημαντικές επιτροπές του...

Λαχανάκια Βρυξελλών στην κουζίνα της Βέφας Αλεξιάδου

Η Βέφα Αλεξιάδου αποτελεί την «εθνική μας μαγείρισσα» και...

«Δρομολόγιο» με προορισμό τη νοσταλγία

Ο Σταθμός Πελοποννήσου θα μετατραπεί σε μουσείο.

Μπορεί το τρένο να σφύριξε τελευταία φορά το 2005 στον πανέμορφο Σταθμό Πελοποννήσου, όμως η νοσταλγική ατμόσφαιρα της Αθήνας του 19ου αιώνα θα ζωντανέψει ξανά στο διατηρητέο κτίριο, το οποίο από το 1985 έχει χαρακτηριστεί έργο τέχνης, καθώς θα μετατραπεί σε σιδηροδρομικό μουσείο έπειτα από πρωτοβουλία του ΟΣΕ.


Τα μέλη του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων ενέκριναν ομόφωνα την αποκατάσταση του διατηρητέου κτιρίου, το οποίο παραμένει κλειστό εδώ και εννέα χρόνια.


Ετσι, στον παλαιό σιδηροδρομικό σταθμό Αθηνών – Πελοποννήσου θα λειτουργούν εκθεσιακός χώρος, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, πωλητήριο και βοηθητικοί χώροι, ενώ θα κατασκευαστεί νέο στέγαστρο, ως συνέχεια του στεγάστρου του διατηρητέου κτιρίου, το οποίο συνδυάζει τις αρχές του νεοκλασικισμού υιοθετώντας και πλήθος στοιχείων αρ νουβό. Το στέγαστρο θα εκτείνεται επάνω από τις σιδηροδρομικές γραμμές, όπου θα αναπτυχθεί μέρος του εκθεσιακού χώρου, με βαγόνια και μηχανές πάνω στις ράγες.


Οι επισκέπτες θα μπορούν να απολαύσουν το κιτρινωπό φως που εισβάλλει από τα μεγάλα παράθυρα και αντανακλάται επάνω στις λευκές επιφάνειες και να θαυμάσουν τις βαριές ξύλινες πόρτες με τα φτερωτά χερούλια, οι οποίες θυμίζουν τον προστάτη θεό των μεταφορών Ερμή.


Τις μεγάλες αίθουσες αναμονής κοσμούν μαρμάρινα τζάκια, φωτιστικά σώματα γκαζιού και το ξύλινο κουβούκλιο των εισιτηρίων με το περίτεχνο ρολόι, ενώ από τα ζωγραφιστά ταβάνια κρέμονται γιγάντιοι πολυέλαιοι, όπως φαίνεται στις φωτογραφίες του athensville.gr.


Ο αρχικός πυρήνας του κτιρίου του σιδηροδρομικού σταθμού χτίστηκε κατά την περίοδο 1884-1889, βάσει σχεδίων ομάδας Γάλλων μηχανικών. Την τελική του μορφή ωστόσο έλαβε μεταξύ των ετών 1912 και 1913, σε σχέδια του Ερνέστου Τσίλερ, οπότε προστέθηκαν οι χαρακτηριστικοί τρούλοι στη θέση των στεγών.

{{-PCOUNT-}}4{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Vips με γιοτ και σούβλες σε Σπέτσες και Μύκονο

Τις παλιές, ένδοξες εποχές του θυμίζει από το βράδυ...

Αυστραλία: Ψάρι «λαχνός» αξίας 930.000 ευρώ

Φτωχαδάκι ψαράς στην Αυστραλία έκανε την τύχη του καθώς...

«TV Queen»: Το νέο ξινό φρούτο που σερβίρει στο Open ο Νίκος Κοκλώνης

Aυτό το ριάλιτι δίχως άλλο μόνο ο... Μένιος Φουρθιώτης...

Η κόκα του Πειραιά και η ενέδρα θανάτου σε εστεμμένη κούκλα

Την ώρα που η παγκόσμια κοινή γνώμη προσπαθεί να...

Δύο ομοφυλόφιλοι επιδόθηκαν σε σεξουαλικές πράξεις σε προαύλιο εκκλησίας τη Μ. Τετάρτη

Ούτε ιερό ούτε όσιο δεν είχαν δύο ομοφυλόφιλοι άνδρες,...

Οσα θαυμαστά συμβαίνουν στο δωμάτιο του Δημήτρη Κόκοτα στο «Γεννηματάς»

Αχτίδες «αναστάσιμου φωτός» έχουν αρχίσει να πλημμυρίζουν εδώ και...

Η Καγιά αντίπαλος της Καραμπέτη στα Βραβεία Ιρις

Αυτό κι αν είναι είδηση: η Βίκυ Καγιά θα...

Μάκης Δελαπόρτας: Βατερλό στις εκλογές του ΤΑΣΕΗ! – Τον πέταξαν εκτός Δ.Σ. οι… συνάδελφοί του!

Εκτός Δ.Σ. ο γνωστός ηθοποιός Μάκης Δελαπόρτας, μετά και...