Υγιεινή διατροφή εις βάρος της ενέργειας

Οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι αυτό που μετράει είναι να έχουμε τη σωστή «στρατηγική» στο φαγητό.

Κοιμάστε επαρκώς, ασκείστε και σε κάποιο βαθμό καταφέρνετε να ελέγξετε το στρες σας, αλλά και πάλι νιώθετε έντονο το αίσθημα της κόπωσης και της έλλειψης ενέργειας. Εδώ μπαίνει το κεφάλαιο «διατροφή».

«Το σώμα μας βασίζεται στην ενέργεια και τα θρεπτικά στοιχεία που παίρνουμε από τα τρόφιμα, οπότε ό,τι τρώμε αλλά και ο τρόπος και ο χρόνος κατά τον οποίο το καταναλώνουμε μπορεί είτε να λειτουργήσει εις βάρος της ενέργειας μας είτε να την πριμοδοτήσει» σχολιάσει σχετικά η Τζένιφερ Σάσεκ, βοηθός καθηγήτρια διατροφής στο πανεπιστήμιο Tufts. Ας δούμε λοιπόν τις στρατηγικές διατροφής που λειτουργούν ως «μαύρη τρύπα» της ενέργειάς μας:

1. Περνάει πολλή ώρα από το ένα γεύμα στο άλλο; Οταν περνούν πάνω από δύο ώρες χωρίς φαγητό, τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα πέφτουν, γεγονός που αποτελεί κακή εξέλιξη για την ενέργεια. Αυτό συμβαίνει επειδή το φαγητό παρέχει στον οργανισμό γλυκόζη, έναν τύπο σακχάρου που μεταφέρεται μέσω της κυκλοφορίας του αίματος. Τα κύτταρά μας χρησιμοποιούν τη γλυκόζη για να δημιουργήσουν το νούμερο 1 μεταφορέα ενέργειας, την τριφωσφάτη αδενοσίνης, που είναι απαραίτητος στον εγκέφαλο, στους μυς αλλά και σε κάθε κύτταρο του οργανισμού μας. Γι’ αυτό φροντίστε να βάζετε κάτι στο στόμα σας κάθε δύο με τέσσερις ώρες.

2. Πολύ λευκό αλεύρι; Αντί για τηγανίτες, κέικ και λευκό ψωμί προτιμήστε τις διαλυτές ίνες. Αυτές βρίσκονται στους ξηρούς καρπούς και στα δημητριακά και διαλύονται στο έντερο δημιουργώντας ένα φίλτρο που επιβραδύνει την απορρόφηση των σακχάρων και των λιπαρών. Με αυτόν τον τρόπο εμποδίζουν τα σκαμπανεβάσματα του σακχάρου που λειτουργούν εις βάρος της ενέργειας.

3. Λάθος λαχανικά; Δεν υπάρχουν λάθος λαχανικά. Απλώς τα πράσινα φυλλώδη, όπως το μπρόκολο, το μαρούλι, τα λαχανάκια Βρυξελλών, το κάλε και οι αγκινάρες, περιέχουν τις ισοθειοκυανάτες, ουσίες που ενεργοποιούν την πρωτείνη Nrf2, η οποία με τη σειρά της παράγει μιτοχόνδρια. Οσο περισσότερα μιτοχόνδρια διαθέτει κανείς τόσο καλύτερα λειτουργούν οι μύες του και τόσο λιγότερη είναι η κόπωση που νιώθει. 

4. Σχεδόν καθόλου κόκκινο κρέας; Μήπως η διατροφή σας επικεντρώνεται στα λαχανικά; Μήπως η περίοδός σας διαρκεί πολύ; Μήπως, πάλι, υπεραγαπάτε τον καφέ και το τσάι; Αν ισχύει κάτι από τα παραπάνω, τότε μπορεί να χρειάζεστε περισσότερο σίδηρο, συστατικό-κλειδί για τη δύναμη και την αντοχή. Το μοσχάρι είναι η καλύτερη πηγή σιδήρου και μάλιστα σε μορφή που απορροφάται πιο εύκολα από τον οργανισμό. 

5. Λίγοι υδατάνθρακες; Οι υδατάνθρακες είναι το καύσιμο του οργανισμού μας. Ωστόσο στο όνομα της καλής γραμμής κάποιοι -και κυρίως κάποιες- προσπαθούν να τους απαλείψουν από τη διατροφή τους. Ερευνα του Πανεπιστημίου Tufts έδειξε ότι γυναίκες που ακολουθούν διατροφή με ελάχιστους υδατάνθρακες είχαν χειρότερες επιδόσεις σε τεστ μνήμης σε σύγκριση με γυναίκες που μείωσαν θερμίδες αλλά όχι υδατάνθρακες. Οι υδατάνθρακες βοηθούν τον οργανισμό να καίει λίπος χωρίς να αδειάζει τις αποθήκες των μυών από ενέργεια.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ