Ο σύντροφος του σχεδιαστή έβαλε τα κλάματα στα γυρίσματα της ταινίας «YSL», όταν είδε το παρελθόν να ζωντανεύει μπροστά στα μάτια του.
Η ζωή του Ιβ Σεν Λοράν, αλλά όχι η «αγιογραφία» του, είναι στο επίκεντρο της νέας γαλλικής ταινίας «YSL», στα γυρίσματα της οποίας ο Πιερ Μπερζέ, ο σύντροφος του σχεδιαστή, είχε μια σχεδόν μεταφυσική εμπειρία.
Η συγκλονιστική ομοιότητα του ηθοποιού Πιερ Νινέ με τον σχεδιαστή, τον οποίο ενσαρκώνει, έκανε τον Μπερζέ να δακρύσει, όταν τον είδε να γυρίζει την σκηνή που αναφερόταν στην παρουσίαση της συλλογής «Ballets Russes» το 1976, η οποία σηματοδότησε την επανασύνδεση του ζευγαριού μετά τον πρώτο του χωρισμό. Τότε ο Ιβ Σεν Λοράν, όταν είδε τον Μπερζέ να είναι παρών στην επίδειξη, έβαλε τα κλάματα. Στο γύρισμα ο Νινέ ξέσπασε, όπως και ο σχεδιαστής, στο ίδιο ακριβώς σημείο. Ο σκηνοθέτης Ζαλίλ Λεσπέρ έδωσε την εντολή να σταματήσει το γύρισμα, αλλά ο Πιερ Μπερζέ με σπασμένη φωνή είπε ότι ήταν τέλειο και ζήτησε να μην ξαναγυριστεί.
«Δεν περίμενα ότι η παρουσία μου εδώ θα με έκανε να υποφέρω. Ο Ιβ μού λείπει πάντα και παντού. Οταν είδα τη σκηνή, ένιωσα αυτό που περιγράφουν όσοι πνίγονται: είδα όλη τη ζωή μου να περνάει μπροστά από τα μάτια μου» δήλωσε ο Μπερζέ στο «Paris Match» σχετικά με την εμπειρία που βίωσε.
Τα γυρίσματα της ταινίας, που σηματοδοτεί την «επιστροφή» του Ιβ Σεν Λοράν πέντε χρόνια μετά τον θάνατό του, ξεκίνησαν τον Ιούλιο. Ο μαθητής του Dior και κληρονόμος της Chanel, που χαρακτηριζόταν «βασιλιάς του Παρισιού», συνέχιζε να γονατίζει ακόμα και τις μέρες της δόξας του για να δει την κίνηση του ντραπέ στις δημιουργίες του. Εξάλλου η περίοδος της προετοιμασίας των κολεξιόν του ήταν η μόνη που τον έβγαζε από τον «βυθό» της κατάθλιψης και του εθισμού του σε ουσίες.
Ολα αυτά παρουσιάζονται πολύ ρεαλιστικά στην ταινία που τον παρακολουθεί από τα πρώτα του βήματα στον οίκο Dior, το 1958, μέχρι το 1976, οπότε έζησε την αποθέωση με τη «Ρωσική Κολεξιόν» του. Η συμβολή του Μπερζέ, σύμφωνα με τον Λεσπέρ, ήταν καθοριστική, αφού, όπως υπογραμμίζει, οι βιογραφίες που κυκλοφορούν για τον σχεδιαστή ήταν πολύ ελλιπείς στο επίπεδο της προσωπικής του ζωής, στο οποίο εστιάζει η ταινία.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ