Εκπληκτικές δημιουργίες Βρετανού καλλιτέχνη, φτιαγμένες με… πινέλο το μεράκι και τη φαντασία.
Μοιάζουν με σκηνικά παιδικών ταινιών. Στην πραγματικότητα όμως τα εν λόγω τοπία είναι εξ ολοκλήρου κατασκευασμένα από τρόφιμα. Οι εκπληκτικές δημιουργίες για… δάγκωμα αποτελούν έργο του Βρετανού καλλιτέχνη Καρλ Γουόρνερ, ο οποίος δημιουργεί μακέτες διάσημων αξιοθέατων ανά τον κόσμο αλλά και τοπίων της φαντασίας του χρησιμοποιώντας φρούτα, λαχανικά, γλυκά και λίγη κόλλα για να τα ενώσει. Οι δημιουργίες του έχουν ωστόσο δύο μειονεκτήματα.
Μπορεί να τις καταστρέψουν εκείνοι που τις βλέπουν δοκιμάζοντάς τες ή να χαλάσουν μόνες τους, καθώς ο χρόνος οδηγεί τα υλικά τους στη σήψη. Για να αποφύγει και τις δύο πιθανότητες ο καλλιτέχνης αποφάσισε να παρουσιάζει τις φωτογραφίες τους.
Η έκθεση
Από την Tower Bridge του Λονδίνου, μαζί με το London Eye και τον καθεδρικό ναό του Αγίου Παύλου για φόντο, μέχρι τη φανταστική ατμομηχανή «Chocolate Express», φωτογραφίες των έργων του εκτίθενται στην pop up έκθεση «Ripley’s Believe it or not» του Λονδίνου. Οι επισκέπτες με όρεξη να θαυμάσουν από κοντά τη δουλειά του θα έχουν επίσης την ευκαιρία να δουν εικόνες με αγροκτήματα-ζαχαρωτά και πελάγη από καπνιστό σολομό και λαχανόφυλλα.
Η μεγαλύτερη ατραξιόν της έκθεσης ωστόσο είναι μια ημιτελής μακέτα, στην οποία ο καλλιτέχνης θα βάλει live τις τελευταίες πινελιές παρουσία κοινού. Ο λόγος για την Crockerville, ένα χωριό κατασκευασμένο από 2.000 cookies και σοκολατένιους χωματόδρομους, που του πήρε τρεις εβδομάδες να το κατασκευάσει. Ο Γουόρνερ, ο οποίος θα είναι παρών καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης για να συνομιλεί με τους επισκέπτες, θα δώσει και ομιλία για το έργο του απαντώντας παράλληλα σε ερωτήσεις του κοινού, στην προσπάθειά του να εμπνεύσει κι άλλους καλλιτέχνες να ασχοληθούν με τα λεγόμενα «foodscapes».
Ξεκινώντας την καριέρα του ως φωτογράφου στα μέσα της δεκαετίας του ’80, ο Γουόρνερ διαπίστωσε κάποια στιγμή ότι η δουλειά του είχε όλο και λιγότερη ζήτηση, ενώ παράλληλα δεν τον ικανοποιούσε δημιουργικά. Αρχισε τότε να αναζητεί κάτι καινούργιο και διαφορετικό για να διοχετεύσει το ταλέντο του. Και το βρήκε σε έναν τυχαίο περίπατο στη λαϊκή, όταν ένα καλάθι μανιτάρια τον κέντρισε να δημιουργήσει ένα «άλιεν» τοπίο με αυτά. Η «Mushroom Savanna» αποτέλεσε έτσι το πρώτο «foodscape» του, ενώ μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια η συλλογή του εμπλουτίστηκε τόσο που προχώρησε στην έκδοση φωτογραφικών συλλογών για να τη διατηρήσει ζωντανή στη μνήμη του.
ΠΕΤΡΙΝΑ ΚΑΛΑΜΒΟΚΙΔΗ