Τετάρτη, 17 Απριλίου, 2024

Πέννες με πέστο βασιλικού από τον Τίμο Ζαχαράτο

Ο Τίμος Ζαχαράτος ετοίμασε στην κουζίνα της εκπομπής «Πάμε...

Μέσα σε μία εβδομάδα έχουν γίνει ήδη 41 καταγγελίες για ενδοσχολική βία...

Σοβαρές αλλαγές στα σχολεία, που θα οδηγήσουν στην ισχυροποίηση...

Αποτύπωμα στη σκανδάλη της καραμπίνας δείχνει ότι ο 36χρονος σκότωσε τη...

Επιβεβαιώθηκε η δολοφονία της 63χρονης γυναίκας από τον ίδιο...

Βροχή οι καταγγελίες γυναικών στην Κρήτη για ενδοοικογενειακή βία

Διαδέχονται η μία την άλλη οι καταγγελίες γυναικών στην...

Ανοίγει ο δρόμος για φθηνή κατανάλωση

Σχέδιο νόμου για μετατροπή της κίνησης Ι.Χ. με φυσικό αέριο.


Ηταν (και είναι) κάποτε η βενζίνη, μετά ήρθε το υγραέριο, που κέρδισε μικρό μερίδιο στην αγορά και εντός ολίγου έρχεται και το φυσικό αέριο. Αυτά είναι τα καύσιμα με τα οποία μπορεί να κινηθεί ένα αυτοκίνητο, υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει η μηχανική υποδομή.


Την αγορά της κίνησης οχημάτων με φυσικό αέριο, που βρίσκεται ακόμη σε εμβρυακό στάδιο στην Ελλάδα, επιχειρεί να «ανοίξει» η κυβέρνηση. Με σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών, το οποίο κατατέθηκε στη Βουλή, προβλέπονται ρυθμίσεις που καθιστούν ευκολότερη και οικονομικότερη τη μετασκευή οχημάτων που κινούνται με συμβατικά καύσιμα, ώστε αυτά να έχουν τη δυνατότητα κίνησης και με πεπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG – Compressed Natural Gas).


Τα οχήματα που κινούνται στη χώρα μας με φυσικό αέριο CNG είναι εξαιρετικά λίγα, σε αντίθεση με χώρες του εξωτερικού, καθώς, εκτός από το προβλήματα στη μετασκευή του κινητήρα,απουσιάζουν και τα πρατήρια από τα οποία ο χρήστης θα μπορούσε να προμηθευτεί φυσικό αέριο.


Σύμφωνα με το υπουργείο, οι αλλαγές που προωθούνται με το σχέδιο νόμου μειώνουν σημαντικά το οικονομικό κόστος για τη μετατροπή των κινητήρων των οχημάτων σε «διπλού καυσίμου».


Οι μετατροπές κινητήρων θα πραγματοποιούνται από κατόχους άδειας άσκησης επαγγέλματος τεχνίτη συσκευών αερίων καυσίμων για την κίνηση αυτοκινήτων. Στα τροποποιημένα οχήματα που θα κινούνται με καύσιμο πεπιεσμένο φυσικό αέριo CNG θα πραγματοποιείται έλεγχος διασκευασμένου κινητήρα από τα ΚΤΕΟ, όπως ήδη συμβαίνει με τις μετασκευές οχημάτων προκειμένου να κινούνται με υγραέριο (PLG).


Το κόστος για την κίνηση ενός οχήματος με φυσικό αέριο υπολογίζεται ότι είναι χαμηλότερο από το 1/3 αυτού της βενζίνης. Ομως σχετικά υψηλό είναι το κόστος εγκατάστασης κινητήρα CNG, το οποίο κυμαίνεται από 850 έως 1.300 ευρώ για όχημα 1.400 κυβικών. Αν το όχημα είναι 1.600 κυβικά και άνω το κόστος ανέρχεται στα περίπου 1.800 ευρώ.


Πάντως, σε περίπτωση που τελεσφορήσει η συζήτηση για επιδότηση της εγκατάστασης κινητήρα CNG από το ΕΣΠΑ, τότε το κόστος θα μειωθεί δραστικά. Αυτό όμως θα γίνει σε βάθος χρόνου.


Κ. ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ

{{-PCOUNT-}}4{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

«Ολα στον αέρα» από τη Ζευγαρά

Η Λένα Ζευγαρά, η οποία παρασύρει με τις ερμηνείες...

Η περιπέτεια του πατέρα του Τζέιμς Καφετζή

Ποιος Τζέιμς; Ο πατέρας του, ο Λευτέρης, είναι ο...

Η μισή ελληνική τηλεόραση (από παρουσιαστές μέχρι ηθοποιούς) φλερτάρει με την Ευρωβουλή!

«Φώτα, κάμερα, πάμε!» είναι το σύνθημα των ευρωεκλογών 2024...

Διπλός Λιάγκας στον ΑΝΤ1

Ο Γιώργος Λιάγκας όλα τα σφάζει, όλα τα μαχαιρώνει!...

Cool στο κέντρο της Αθήνας ο Μπισμπίκης

Η νέα ταινία του Γιάννη Οικονομίδη «Σπασμένη φλέβα» άρχισε...

«Σύμμαχος» του Καρβέλα ο Λαζόπουλος

Τη περιβόητη συνέντευξη του Νίκου Καρβέλα στη Νίκη Λυμπεράκη...