Ψυχανάλυσέ το: Success story

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Από τη Σοφία Π. Μιχαλοπούλου

Ψυχανάλυσέ το: Success story

❱❱ Τα 7+1 «μυστικά» που οδηγούν με ασφάλεια στον δρόμο της επιτυχίας

Όλοι έχουμε στόχους και όνειρα. Χρειάζεται να έχουμε τα κίνητρα για να τα πραγματοποιήσουμε. Είναι σημαντικό να τροφοδοτούμε τις σκέψεις μας με λόγους και κίνητρα που θα μας οδηγήσουν άμεσα και σταθερά σε ό,τι έχουμε θέσει στόχο στη ζωή μας.

Η επιτυχία είναι κάτι προσωπικό και υποκειμενικό για κάθε άτομο. Για χάρη όμως της απλότητας, ας υποθέσουμε ότι όσο πιο ψηλά βρίσκεσαι στην ιεραρχία αναγκών του Μάσλοου (μια ψυχολογική εκτίμηση εκπλήρωσης αναγκών) τόσο καλύτερα τα πηγαίνεις.

Με απλά λόγια, δεν μπορείς να γίνεις η ιδανική εκδοχή του εαυτού σου, αν δεν έχεις αρκετό φαγητό και χρήματα για να πληρώνεις τους λογαριασμούς ή αρκετή αγάπη και εκτίμηση για να νιώθεις καλά με την αξία σου ως ανθρώπινο πλάσμα.

Τι μπορείς να κάνεις για να αρχίσεις να ανεβαίνεις την πυραμίδα, ώστε να επιτύχεις ό,τι θες;

1 Αύξησε την αυτοπεποίθησή σου και ξεκίνησε σήμερα! Οι Katty Kay και Claire Shipman, συγγραφείς του βιβλίου «The Confidence Code», έγραψαν ένα εκπληκτικό άρθρο στο «The Atlantic» επάνω σε αυτή τη θεματολογία.

Υπογραμμίζοντας στοιχεία μελετών που έχουν βρει ότι υπάρχει ένα μεγάλο χάσμα αυτοπεποίθησης ανάμεσα στα φύλα, επισημαίνουν ότι η επιτυχία εξαρτάται τόσο από την αυτοπεποίθηση όσο και από την επάρκεια. Το συμπέρασμά τους;

Η χαμηλή αυτοπεποίθηση είναι αποχή και καταλήγει σε αδράνεια, φέρνοντας τη στασιμότητα σε ό,τι επιθυμούμε. «Οταν αναλαμβάνεις δράση, άμεσα ενισχύεται η αυτοεκτίμησή σου, η πίστη σου στις ικανότητές σου να επιτύχεις» γράφουν. «Και πώς χτίζεις την αυτοπεποίθηση; Μέσα από τη μεθοδευμένη σκληρή δουλειά, την αφοσίωση, την οργάνωση, την παρατηρητικότητα, μέσα από την επιτυχία και μέσα από την αποτυχία».

2 Θέσε ρεαλιστικούς στόχους. Η ψυχολόγος Angela Duckworth έχει περάσει χρόνια μελετώντας παιδιά και ενήλικες και βρήκε πως ένα χαρακτηριστικό είναι σημαντικός δείκτης επιτυχίας: το σθένος.

«Σθένος σημαίνει να έχεις αντοχή. Το σθένος σημαίνει να φροντίζεις το μέλλον σου, μέρα μπαίνει μέρα βγαίνει, όχι για μια εβδομάδα, όχι για έναν μήνα, αλλά για χρόνια, και να δουλεύεις σκληρά για να κάνεις αυτό το μέλλον που επιθυμείς πραγματικότητα» λέει.

«Σθένος σημαίνει να ζεις σαν η ζωή να είναι ένας μαραθώνιος, όχι μια γρήγορη μικρή κούρσα».

Πρώτο και σημαντικό στάδιο στην πραγματοποίηση των στόχων είναι καθένας από αυτούς να έχει ρεαλιστική αφετηρία και βάση. Αυτό από μόνο του σε κινητοποιεί, καθώς ξέρεις ότι για να επιτύχεις αυτό που θέλεις υπάρχουν στάδια και βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις με επιμέλεια.

Επιπλέον είναι καθοριστικό να θέτεις χρονοδιάγραμμα στην υλοποίηση των στόχων σου, διαφορετικά λαμβάνουν διαστάσεις ανεκπλήρωτου ονείρου.

3 Αναζήτησε την έμπνευση καθημερινά. Προκειμένου να μη χάνεις κίνητρα, αναζήτησε σε καθετί έμπνευση και ιδέες. Ακόμα και πράγματα που με την πρώτη ματιά δεν φαντάζουν ότι μπορεί να προσφέρουν κάτι που σε αφορά, όμως για εσένα μπορεί να είναι αυτό ακριβώς που αναζητούσες. Μια καλή ιδέα είναι να ψάχνεις, να συζητάς, να διαβάζεις ιστορίες, βιογραφίες επιτυχημένων ανθρώπων, επιστημόνων, επιχειρηματιών, καλλιτεχνών κ.λπ. και να εμπνέεσαι από αυτούς.

Μην παραλείπεις επίσης να βλέπεις τη θετική όψη των πραγμάτων και των στόχων σου και βάλε στη ζωή σου άτομα αισιόδοξα, με θετική ενέργεια, που θέλοντας και μη σε παροτρύνουν και σε επηρεάζουν μόνο θετικά.

4 Επιβράβευσε τον εαυτό σου. Για κάθε βήμα, κάθε μικρό στόχο που ολοκληρώνεις και για κάθε επιτυχία, φρόντισε να επιβραβεύεις τον εαυτό σου και να του υπενθυμίζεις πόσο σημαντικά ήταν όλα όσα μέχρι στιγμής έχεις κατορθώσει και πως έχεις συνέχεια.

Τα θετικά συναισθήματα αποτελούν από μόνα τους κίνητρο και θα σε βοηθήσουν να περάσεις στο επόμενο στάδιο, με δύναμη και δημιουργικότητα, καθώς σε προετοιμάζουν ψυχολογικά.

5 Μίλησε αληθινά για τις επιτυχίες σου. Θα αισθανθείς καλύτερα με τον εαυτό σου την ώρα που κρατάς ενήμερους και συζητάς με τους φίλους και τους συγγενείς, καθώς έτσι συνειδητοποιείς πόσο σημαντικά είναι όσα έχεις πραγματοποιήσει ως εκείνη τη στιγμή.

Αποκτάς έτσι μια καλύτερη ιδέα για το άτομό σου και παρακολουθείς την εξέλιξή σου με τα θετικά και τα αρνητικά της. Μην καυχιέσαι, κάνε αυτοκριτική της ως τώρα πορείας σου.

6 Ξεκίνησε με μικρά βήματα και βλέπεις... Στο αρχικό στάδιο υλοποίησης κάθε στόχου είναι σημαντικό να ξεκινάς με μικρά βήματα. Θα σου γίνει συνήθεια και είναι ευκολότερο να φτάσεις γρηγορότερα στην επιτυχία. Για παράδειγμα, αν στοχεύεις καθημερινά μία ώρα να γυμνάζεσαι περισσότερο από ό,τι συνηθίζεις, ξεκίνησε το πρόγραμμα βάζοντας το

ξυπνητήρι ως υπενθύμιση μισή ώρα νωρίτερα κάθε φορά, ώσπου να φτάσεις στο σημείο έναρξης να επιτύχεις τον αρχικό στόχο σου.

7 Αναζήτησε την υποστήριξη και κάνε συνοδοιπόρους.

Συμβάλλει σημαντικά σε κάθε υλοποίηση στόχου το να μην είσαι μόνος/η σου. Πολλές φορές τυχαίνει να βιώσεις το αίσθημα της απογοήτευσης, της κόπωσης, της ματαιότητας, γι' αυτό είναι αναγκαίο να βρίσκεις την απαιτούμενη υποστήριξη είτε από τους ανθρώπους που αγαπάς είτε εναλλακτικά από άλλα άτομα, που βρίσκονται στο ίδιο στάδιο με σένα και ξέρουν πώς να σε ενισχύσουν.

Θα σε εμψυχώσουν και θα σε ενθαρρύνουν να συνεχίσεις την προσπάθεια και ίσως αυτή τη φορά σε μεγαλύτερο βαθμό με πείσμα και αντοχή.

8 Διώξε τις αρνητικές σκέψεις. Προκειμένου να πραγματοποιήσεις όλους τους στόχους σου, απόφυγε να κάνεις αρνητικές σκέψεις και στη θέση τους βάλε τη θετική όψη τους, με ρεαλισμό και δουλειά. Μη γίνεσαι σκληρός και άδικος με τον εαυτό σου, εάν κάτι δεν πήγε όπως το είχες προγραμματίσει, όπως ιδανικά το είχες φανταστεί, καθώς η αποτυχία, η ανώμαλη έκβαση του πλάνου σου είναι μέρος της συνολικής προσπάθειας, αλλά μια άτυχη, άστοχη αλλά παραγωγική στιγμή, η οποία δεν μπορεί να οδηγήσει μόνο σε κακό αποτέλεσμα, αν αξιολογηθεί σωστά, θα οδηγήσει μόνο σε καλό αποτέλεσμα! Δούλεψε έχοντας τώρα περισσότερη επιμονή και υπομονή.

Sc Κλινική Ψυχοπαθολόγος - 
Ψυχοθεραπεύτρια

Universite Paris VIII - St. Denis - Vincennes, France

www.michalopoulou.gr

www.facebook.com/ 
Σοφία Π. Μιχαλοπούλου


 


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ