Σίγησε για πάντα η ερωτική φωνή της Τζένης Βάνου

Η μεγάλη ερμηνεύτρια έφυγε σε ηλικία 75 ετών (έπειτα από σκληρή μάχη) νικημένη από τον καρκίνο.

Η ιέρεια του ερωτικού τραγουδιού δεν ζει πια, όμως τα τραγούδια της θα μας συντροφεύουν για πάντα. Η Τζένη Βάνου νικημένη από τον καρκίνο άφησε χτες το πρωί την τελευταία της πνοή, σε ηλικία 75 ετών, σκορπώντας απέραντη θλίψη όχι μόνο στα οικεία της πρόσωπα αλλά και στους αμέτρητους φανατικούς θαυμαστές της.

Η αγαπημένη τραγουδίστρια με τη λυρική φωνή, σε αποκλειστική συνέντευξή της στην «Espresso», είχε εκμυστηρευτεί το πρόβλημα  υγείας που αντιμετώπιζε στον λαιμό και «απειλούσε» το μεγάλο της «όπλο», τις φωνητικές της χορδές. Μετά την επέμβαση στην οποία υποβλήθηκε τον περασμένο Ιούλιο ήλπιζε πως όλα θα πήγαιναν καλύτερα, αλλά δυστυχώς δεν είχε γίνει αντιληπτό ότι η ασθένεια από το φθινόπωρο είχε αρχίσει να κάνει μεταστάσεις και να προσβάλλει τα ζωτικά της όργανα, κάτι που δεν άντεξε η καρδιά της.

«Ηταν σε καταστολή για να μην πονάει και λίγο προτού φύγει από τη ζωή άνοιξε τα μάτια της και μας “χαιρέτησε” με αυτόν τον τρόπο κι εμένα και την αδελφή μου, που ήμασταν στο προσκέφαλό της» λέει ο γιος της Μιχάλης, ο οποίος μαζί με την αδελφή του Αθηνά και τη θεία του Γιάννα (αδελφή της μητέρας του) ήταν στο πλευρό της όλο αυτό το διάστημα της μεγάλης περιπέτειας με την υγεία της. Η κηδεία της Τζένης Βάνου θα γίνει αύριο, στις 11.30, στο νεκροταφείο της Νέας Σμύρνης.

Προικισμένη με θεία φωνή και έναν αγαθό χαρακτήρα (όπως έλεγε γι’ αυτή η φίλη της Νάνα Μούσχουρη, την οποία μάλιστα αντικατέστησε όταν εκείνη έπρεπε να φύγει για το εξωτερικό και τελικά η Βάνου τραγούδησε στη θέση της για δύο μήνες) η Τζένη Βραχνού -όπως ήταν το πραγματικό της όνομα, προτού την «αναβαπτίσει ο Μίμης Πλέσσας- δεν έζησε μια ζωή στρωμένη με ροδοπέταλα. Από τα παιδικά της χρόνια βίωσε τεράστιο πόνο, καθώς την ανάγκασαν να μεγαλώσει μακριά από τη μητέρα της.

«Εχω ζήσει πολύ άσχημες στιγμές, που στα δώδεκα χρόνια μου με ανάγκασαν να κάνω απόπειρα αυτοκτονίας. Ηπια μια γυάλα με ασπιρίνες και κινίνα» μας είχε αποκαλύψει στην ίδια συνέντευξη, στην οποία εξομολογήθηκε ότι μεγάλωσε με την αγαπημένη της γιαγιά, την Αγγέλα, τον άνθρωπο που αγάπησε περισσότερο από όλους στη ζωή της.

Δυστυχώς, και στα τελευταία χρόνια της η Τζένη Βάνου πέρασε δύσκολες στιγμές με μεγάλα οικονομικά προβλήματα, τα οποία προσπάθησε να ξεπεράσει πουλώντας το σπίτι της και ανοίγοντας ένα μίνι μάρκετ στη Νέα Σμύρνη. Μια επιχείρηση που δεν πήγε καλά και τη βύθισε περισσότερο στα προβλήματα, για τα οποία δεν ήθελε να μιλάει, καθώς μια ζωή ήταν «κυρία με τα όλα της».
 
Το απόλυτο είδωλο

Η μεγάλη κυρία του πενταγράμμου, που συμπλήρωσε περισσότερο από μισό αιώνα στο τραγούδι, ήταν και θα παραμείνει το απόλυτο είδωλο για τους ερωτευμένους. Ακόμη και ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής και η σύζυγός του Νατάσα Παζαΐτη -σύμφωνα με όσα μας είχε αποκαλύψει- έκλειναν τα πρώτα ραντεβού τους στα κέντρα της Θεσσαλονίκης όπου τραγουδούσε εκείνη.

«Τότε είχαν δεσμό. Λίγο προτού βγω στη σκηνή ερχόταν ο Καραμανλής για να με ακούσει και μόλις τελείωνα το πρόγραμμά μου έφευγε μαζί με τη Νατάσα του» μας είχε πει.

Ο έρωτας έπαιξε και για την ίδια σημαντικό ρόλο. Τρεις άνδρες πέρασαν από τη ζωή της, με τον έναν μάλιστα παντρεύτηκε. Πρόκειται για τον επιχειρηματία νυχτερινού κέντρου Βασίλη Ρηγόπουλο, με τον οποίο απέκτησε τα δύο παιδιά της. «Τον άντρα μου δεν τον αγάπησα, τον παντρεύτηκα για να κάνω παιδιά» είχε πει στην «Espresso».

Η τραγουδίστρια είχε μιλήσει με τα καλύτερα λόγια για τον πρώτο της έρωτα, έναν αξιόλογο μουσικό, όπως και για τον τρίτο και τελευταίο σύντροφό της, ο οποίος την ενέπνεε και εκείνη τα έδινε όλα ερμηνεύοντας στο βινύλιο τις μεγάλες ερωτικές επιτυχίες της. «Ημουν πολύ ερωτευμένη κι αυτό “έβγαινε” και στα τραγούδια μου» έλεγε.

Σπουδαία καριέρα με μέντορα τον Μίμη Πλέσσα, που πίστεψε στο ταλέντο της

Ο παλιός δημοσιογράφος Γιώργος Κολοκοτρώνης, ο οποίος έμενε στη γειτονιά της, ήταν ο άνθρωπος που την άκουσε να τραγουδάει και της πρότεινε να πάρει μέρος στα «Κυριακάτικα πρωινά» του Γιώργου Οικονομίδη.

Εκεί την άκουσε ο Μίμης Πλέσσας και της συνέστησε να κάνει αίτηση στο ΕΙΡ για να συμμετάσχει στην ορχήστρα του. Ομως ο πατέρας της δεν ήθελε να γίνει τραγουδίστρια γιατί ταύτιζε το επάγγελμα με εκείνο της πόρνης!

Τελικά, κρυφά από εκείνον και με τη στήριξη της μητέρας της (με την οποία είχε πια συναντηθεί και ζούσε μαζί της) και του Μίμη Πλέσσα, που πίστεψε στο ταλέντο της, μπήκε στον καλλιτεχνικό χώρο το 1959.

Το τραγούδι που την καθιέρωσε ήταν το «Αν αρνηθώ αγάπη μου» του Μίμη Πλέσσα, ο οποίος στη συνέχεια υπέγραψε και τον πρώτο μεγάλο της δίσκο, που περιλάμβανε και τη μεγάλη επιτυχία της «Σε βλέπω στο ποτήρι μου». Μάλιστα, με το κομμάτι «Τώρα» του μουσικοσυνθέτη κέρδισε το πρώτο βραβείο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το 1964.

Η φιλική και η επαγγελματική σχέση που είχε αναπτύξει με τον Μίμη Πλέσσα ήταν η αιτία που αρνήθηκε τη συνεργασία της με τον Μάνο Χατζιδάκι, κάτι που ο συνθέτης δεν της το συγχώρησε ποτέ. Η υπέροχη φωνή της, ωστόσο, συνδέθηκε με τραγούδια που υπέγραψαν ο Αττίκ, ο Μίμης Θεοδωράκης, ο Κώστας Γιαννίδης, ο Γιώργος Μουζάκης, ο Τάκης Μουσαφίρης, κ.ά.

Στα πρώτα της βήματα τραγούδησε εξαιρετικά ντουέτα με τον Γιάννη Βογιατζή (όπως το «Θέλω κοντά σου να μείνω»), ενώ το περίφημο τραγούδι της «Αγόρι μου» -διά χειρός Τόλη Βοσκόπουλου στη δεκαετία του ’70- είναι το πρώτο που ερμήνευσε μεταπηδώντας από το ελαφρό στο ελαφρολαϊκό. Επίσης το θρυλικό «Σ’ Αγαπώ» (που είναι ο ύμνος των ερωτευμένων και ακούστηκε για πρώτη φορά στην ταινία του Νίκου Φώσκολου «Λεωφόρος του μίσους») αρχικά είχε προταθεί σε άλλη τραγουδίστρια, στην οποία δεν… άρεσε. Και πάλι ο Μίμης Πλέσσας ήταν εκείνος που τη σύστησε στον Φιλοποίμενα Φίνο και της έδωσε μία ακόμη μεγάλη ευκαιρία στην καριέρα της.

Η Τζένη Βάνου εμφανίστηκε στα μεγαλύτερα κέντρα της παραλιακής δίπλα σε μεγάλα ονόματα, αλλά ανήκε σε εκείνους του καλλιτέχνες που δεν έβγαλαν μεγάλα χρηματικά ποσά. «Στις οικονομικές συμφωνίες που έκανα ήμουν -και είμαι- χάπατο, χαζή. Ο καθένας μπορεί να με εκμεταλλευτεί» είχε πει με ειλικρίνεια. Οταν μάλιστα της έλεγαν ότι έπρεπε να αλλάξει συμπεριφορά, απαντούσε πως γεννήθηκε για να γίνει μάνα. Από δισκογραφικής πλευράς, ήθελε να κλείσει την καριέρα της με ένα τραγούδι που θα το ερμήνευε με έναν νέο, προχωρημένο καλλιτέχνη ή με κάποιο γκρουπ, αλλά δεν τα κατάφερε.

Τα χρυσά σουξέ

«Σε βλέπω στο ποτήρι μου»
«Σ’ αγαπώ»
«Μα αύριο κύριε»
«Αγόρι μου»
«Χίλιες βραδιές»
«Σκλάβα»
«Ερωτά μου ανεπανάληπτε»
«Αν είναι η αγάπη αμαρτία»
«Κι έκλαιγε μαζί μου ο θεός»
«Θέλω κοντά σου να μείνω»

ΑΛΚΙΝΟΟΣ ΜΠΟΥΝΙΑΣ

{{-PCOUNT-}}23{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ