Λόγω τιμής!

Ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Θανάσης Σκορδάς μιλά για την αγορά εν μέσω κρίσης και αποκαλύπτει τι του λένε οι καταναλωτές όταν τον συναντούν στο σούπερ μάρκετ.


O υφυπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Θανάσης Σκορδάς μεγάλωσε στο Περιστέρι, πρωτότοκο παιδί πολύτεκνης οικογένειας. Στα φοιτητικά του χρόνια στην ΑΣΟΕΕ δούλευε στα παζάρια στην επαρχία. «Το 1983 εργαζόμουν σε έναν έμπορο που πούλαγε είδη προικός» λέει χαρακτηριστικά. «Πηγαίναμε με το φορτηγάκι στα Τρίκαλα, στη Λάρισα, τη Λιβαδειά… Πρόλαβα την ανταλλακτική οικονομία, τότε που δίνανε ακόμα αβγά για να αγοράσουν σεντόνια». Στη συνέχεια δούλεψε σε κατάστημα με ηλεκτρικά είδη και ακολούθησε ο πρωταθλητισμός στον χώρο των ασφαλειών· μάλιστα για τέσσερα χρόνια ήταν πρόεδρος των ασφαλιστών Ελλάδας.


Στο υπουργείο Ανάπτυξης βρέθηκε για πρώτη φορά το 2004 ως γενικός γραμματέας Καταναλωτή. Ο Θανάσης Σκορδάς επεξεργάζεται το έντυπο με τα γραφήματα που αποτυπώνουν την πορεία της αγοράς. Πόσο έπεσαν οι μισθοί, πόσο ανέβηκαν οι τιμές. Αριθμοί και γραφήματα που παρουσιάζουν μια εικόνα σαφώς πιο ρόδινη από αυτή που αντιστοιχεί σ᾽ αυτό που βιώνουν οι πολίτες. «Ναι, υπάρχει θέμα ακρίβειας», παραδέχεται ο ίδιος, «όχι όμως εξαιτίας της αύξησης των τιμών, αλλά εξαιτίας της μείωσης των εισοδημάτων και της υψηλής φορολογίας. Αυτό είναι άλλο πράγμα από την πορεία των τιμών, που δεν αμφισβητείται ότι πέφτουν. Σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες του Νότου που έχουν άνοδο, εμείς έχουμε πτώση» σημειώνει χαρακτηριστικά.


Στα χαρτιά και στις στατιστικές οι τιμές δείχνουν να πέφτουν, βγαίνετε όμως στην αγορά να δείτε τι πραγματικά συμβαίνει, τον ρωτώ. «Φυσικά. Κι εγώ και η γυναίκα μου πηγαίνουμε στο σούπερ μάρκετ για τα ψώνια της οικογένειάς μας. Εγώ κάθε Σάββατο πάω σε δύο σούπερ μάρκετ. Παίρνω κάποια είδη από το ένα και κάποια από το άλλο, συγκρίνω τις τιμές, ακούω τον κόσμο, τα προβλήματα και τα παράπονα. Αυτό που παρατηρώ είναι ότι αλλάζει ο τρόπος που ψωνίζει, δίνει μεγαλύτερη σημασία στις προσφορές και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας».


Οσο για το τι παράπονα του κάνουν οι καταναλωτές; «Το πρώτο παράπονο που ακούω είναι ότι τα πράγματα έχουν δυσκολέψει και ότι ο κόσμος τα βγάζει δύσκολα πέρα, αναγνωρίζουν όμως και τις προσπάθειες που γίνονται» λέει ο Θανάσης Σκορδάς. Υπάρχει τρόπος να πέσουν κι άλλο οι τιμές στα βασικά είδη; «Δίνουμε μια καθημερινή μάχη» εξηγεί και συνεχίζει με την ειλικρίνεια που τον διακρίνει: «Για παράδειγμα, ανοίξαμε την αγορά του Ρέντη στον καταναλωτή. Φτιάξαμε μια πτέρυγα λιανικής, ώστε η δυτική και νότια Αθήνα να ψωνίζει φθηνότερα φρούτα, λαχανικά, κρέατα και ψάρια. Θεσπίσαμε άλλες δύο εκπτωτικές περιόδους, ώστε σε κάθε σεζόν να πάρει κανείς προϊόντα με μειωμένες τιμές. Δώσαμε τη δυνατότητα να ανοίγουν τα μαγαζιά επτά Κυριακές. Από μόνη της η αγορά της Κυριακής γεννά τζίρο. Απλοποιήσαμε την αγορανομική νομοθεσία».


Καθώς αναφέρει τις πρωτοβουλίες του υπουργείου, αναρωτιέμαι αν ως καλός ασφαλιστής γίνεται πειστικός απλώς με ωραία λόγια. «Ο πελάτης της ασφάλισης και ο πολίτης της πολιτικής “αγοράζει” από εσένα αυτό που εκπέμπεις σαν πίστη προσωπική» απαντά. «Η ασφάλεια δεν είναι στιλό να δω αν μου αρέσει, αν γράφει καλά. Λες “εδώ είμαι να σε βοηθήσω”. Το ίδιο συμβαίνει και με την πολιτική. Πρέπει να πεις και να εξηγήσεις στους πολίτες το όραμά σου, το σχέδιό σου και το πρόγραμμά σου για το πού πρέπει να πάει ο τόπος ή για το πώς πρέπει να αντιμετωπίσει ένα πρόβλημα. Αυτό πρέπει να το κάνεις με έναν τρόπο πειστικό για να το ενστερνιστεί ο άλλος και ουσιαστικά να τον εμπνεύσεις».


Ποια είναι όμως τα δικά του σχέδια για την πολιτική; Ο ίδιος σκιαγραφεί το σκεπτικό του: «Μια παροιμία λέει ο“ Θεός ακούει τα σχέδια των ανθρώπων και γελάει”. Εγώ δεν έχω το τεκμήριο της αξιοπιστίας, αλλά αν έχουμε μια συναίσθηση του κοινωνικού ρόλου μας δεν μπορεί να είμαστε “παρτάκιες” και να λέμε “εγώ και το σπίτι μου”. Οφείλουμε να συμμετέχουμε κι αν σου δίνουν την ευκαιρία να έχεις μια ιδιότητα πολιτική, αν μπορείς να βοηθήσεις, κάν’ το. Το να κλειστείς σπίτι σου, αν απέξω γίνεται κόλαση, δεν σε σώζει»!


Φωτ.: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΛΦΟΜΗΤΣΟΣ

{{-PCOUNT-}}4{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ