Κόντρες θανάτου

Ο 20χρονος «Casper» (όπως τον αποκαλούσαν) Ν, Μπερδές έχασε τη ζωή του σε αγώνες Dragster.

Καλό ταξίδι, φίλε… Σκοτώθηκες ενώ έκανες αυτό που αγαπάς περισσότερο… Κρίμα που έφυγες τόσο άδικα! Να προσέχεις εκεί ψηλά που πας. Σε αγαπάμε… Θρήνος ανείπωτος… Ο ανθρώπινος νους αδυνατεί να συλλάβει την απίστευτη τραγωδία που σημειώθηκε το απόγευμα του Σαββάτου στον διάδρομο προσγειώσεων του παλιού αεροδρομίου στο Ελληνικό σε αγώνα Dragster με τροποποιημένες μηχανές!


Εξαιτίας -σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις- λάθους των διοργανωτών, οι οποίοι όχι μόνο δεν είχαν άδεια από την Αστυνομία, αλλά δεν είχαν καν δημοσιοποιήσει επίσημα τη διεξαγωγή του event ώστε να γίνει ο απαραίτητος έλεγχος για τα μέτρα ασφαλείας που έπρεπε να έχουν ληφθεί, ένα 20χρονο παλικάρι βρήκε φρικτό θάνατο, ενώ ένας ακόμη 23χρονος δίνει σκληρή μάχη για να κρατηθεί στη ζωή.


Στη Βάρδα Ηλείας, τόπο καταγωγής του αδικοχαμένου Νίκου Μπερδέ, κανείς δεν μπορεί να πιστέψει ότι το «χαμογελαστό παιδί», ο «Casper», όπως είχε ονομάσει ένα από τα μηχανάκια του (από το γνωστό κινούμενο σχέδιο), δεν βρίσκεται πια στη ζωή. Πριν από λίγες ημέρες είχε γιορτάσει με φίλους τα 20ά του γενέθλια κι έπειτα έφυγε γεμάτος όνειρα για την Αθήνα προκειμένου να συμμετάσχει στους αγώνες. Ηταν λάτρης των μηχανών και του ιλίγγου της ταχύτητας. Ηλπιζε σε μια καλή εμφάνιση ή ακόμη και στη νίκη. Ομως ο θάνατος είχε άλλα σχέδια… Τον πήρε μακριά από συγγενείς, φίλους, συναθλητές. Στη σελίδα του στο facebook φίλοι, γνωστοί και άγνωστοι του εύχονται «καλό ταξίδι» και του υπόσχονται ότι δεν θα τον ξεχάσουν ποτέ.


«Μου ‘φαγαν το παιδί. Δεν υπήρχαν μέτρα ασφαλείας. Στο τέλος έπρεπε να έχουν άνθρωπο να σταματήσει και να δώσει εντολή να ξεκινήσουν οι άλλοι» δήλωσε συγκλονισμένος ο πατέρας του αδικοχαμένου νεαρού Χρήστος Μπερδές.


Την ίδια στιγμή, τον πιο δύσκολο αγώνα της ζωής του δίνει στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Ασκληπιείου Βούλας ο 23χρονος Μανώλης Ξαγοράρης από τη Σαντορίνη.


Σύμφωνα με ιατρικές πηγές, ο νεαρός είναι διασωληνωμένος και η κατάστασή του θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιμη. Στο πλευρό του βρίσκονται συγγενείς και φίλοι, ενώ και στο δικό του προφίλ στο facebook τα μηνύματα συμπαράστασης είναι δεκάδες. «Κουράγιο… Πάλεψε… Θα βγεις νικητής» του γράφουν οι φίλοι του, οι οποίοι προσεύχονται στον Θεό να μην τον πάρει από κοντά τους. Να κάνει το θαύμα του και να δώσει δύναμη στον Μανώλη να ανοίξει τα μάτια του, να χαμογελάσει… Να καβαλήσει τη 1.000άρα μηχανή του και να ταξιδέψει…


Ο μοιραίος αγώνας, που έστειλε στον θάνατο τον Νίκο Μπερδέ και στην Εντατική τον Μανώλη Ξαγοράρη,έγινε με την έγκριση της ΟΜΑΕ, κάτι που δημιουργεί περισσότερα ερωτήματα όσον αφορά την ασφάλειά του. Ο άτυχος Νίκος Μπερδές διαγωνίσθηκε στη μικρή κατηγορία των δίτροχων από 50 έως 150 κυβικά. Ο 20χρονος έπαιρνε μέρος χρησιμοποιώντας το όνομα με το οποίο είχε «βαφτίσει» το «παπί» του, ένα Yamaha Ζ, το οποίο ο ίδιος είχε μετασκευάσει σε αγωνιστικό μηχανάκι και το έλεγε «Casper», το γνωστό φαντασματάκι των καρτούν.


Ο 20χρονος ολοκλήρωσε το 400άρι του με επιτυχία, αλλά προτού προλάβει να απομακρυνθεί από την πίστα του διαγωνισμού, οι διοργανωτές είχαν ήδη δώσει το σήμα εκκίνησης για την αμέσως επόμενη κατηγορία, που ήταν οι μετασκευασμένες μοτοσικλέτες 1.000 κυβικών! Η σημαία έπεσε και ο 23χρονος από τη Σαντορίνη άνοιξε το γκάζι στη 1.000άρα Hayabusa Suzuki, με αποτέλεσμα η μοτοσικλέτα μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα να διανύσει τα 400 μέτρα του τερματισμού με ταχύτητα που ξεπερνούσε τα 283 χιλιόμετρα και να πέσει με σφοδρότητα πάνω στο «παπί» του 20χρονου, τον οποίο εμβόλισε, τον τίναξε στον αέρα και στη συνέχεια τον παρέσυρε για περίπου 50 μέτρα!


Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά από την έρευνα που πραγματοποιεί το Τμήμα Ελληνικού, οι διοργανωτές των αγώνων φαίνεται πως έχουν μεγάλες ευθύνες για τον θάνατο του 20χρονου και τον σοβαρότατο τραυματισμό του δεύτερου διαγωνιζόμενου, καθώς δεν είχαν λάβει κανένα σχεδόν μέτρο ασφαλείας για τους αθλητές. Ομως, το πλέον εγκληματικό λάθος είναι το γεγονός πως οι διοργανωτές δεν είχαν φροντίσει να τοποθετήσουν κριτή στο σημείο όπου φρέναραν οι μοτοσικλέτες, με αποτέλεσμα να δοθεί σήμα για εκκίνηση των υπόλοιπων διαγωνιζομένων! Ετσι, ο άτυχος Νίκος Μπερδές βρέθηκε κάτω από τις ρόδες της πειραγμένης 1.000άρας μοτοσικλέτας, η οποία τον παρέσυρε με ταχύτητα 283 χιλιομέτρων.


Επίσης, τα όρια τερματισμού δεν είχαν οριοθετηθεί με σωστό τρόπο, παρά μόνο με μικρούς κώνους, τους οποίους οι αθλητές -λόγω των υψηλών ταχυτήτων- ήταν αδύνατον να διακρίνουν. Οι διοργανωτές προκειμένου να αποφύγουν την αυτόφωρη σύλληψη εξαφανίστηκαν από το βράδυ του Σαββάτου και πλέον αναζητούνται. Οι οικογένειες πάντως και των δύο νεαρών σκοπεύουν να κινηθούν νομικά ώστε να αποδοθούν ευθύνες για την τραγωδία.


ΘΕΟΔΟΣΗΣ Π.ΠΑΝΟΥ



Κανένα μέτρο ασφαλείας δεν είχαν πάρει οι διοργανωτές που εξαφανίστηκαν αμέσως μετά το φοβερό δυστύχημα


«Σαρωτικές» είναι οι έρευνες της ΕΛ.ΑΣ. για την τραγωδία σε αγώνες Dragster το απόγευμα του Σαββάτου στην παλιά πίστα του αεροδρομίου στο Ελληνικό.


Οι διοργανωτές ακόμη αναζητούνται από το Τμήμα Τροχαίας Ελληνικού για να συλληφθούν, καθώς αμέσως μετά το δυστύχημα μάζεψαν ό,τι μπορούσαν από τα υλικά που είχαν κι έσπευσαν να εξαφανιστούν, αφήνοντας πίσω τους δύο οικογένειες βυθισμένες στο πένθος και στην αγωνία, καθώς ο δεύτερος αναβάτης νοσηλεύεται κλινικά νεκρός στο Ασκληπιείο της Βούλας.


Οι παρανομίες στις οποίες έχει υποπέσει η λέσχη που διοργάνωσε τους αγώνες στο παλιό αεροδρόμιο, το οποίο είχε μισθώσει κανονικά, με την υπογραφή μάλιστα σχετικού συμβολαίου μίσθωσης, είναι πολλές και δυστυχώς εγκληματικές, καθώς η προχειρότητά τους ήταν δολοφονική για τον άτυχο Νίκο Μπερδέ από τον Βάρδα Ηλείας, αλλά και για τον 23χρονο από τη Σαντορίνη, ο οποίος νοσηλεύεται στο νοσοκομείο.


Μάλιστα, άδεια από την αστυνομική Αρχή για τη διεξαγωγή των αγώνων δεν είχαν φροντίσει να εξασφαλίσουν οι καταζητούμενοι διοργανωτές. Σύμφωνα με τις πληροφορίες της «Espresso», οι αστυνομικοί από την αυτοψία που πραγματοποίησαν στον χώρο διαπίστωσαν πως δεν είχε τηρηθεί κανένα μέτρο ασφαλείας, καθώς δεν υπήρχαν σταθερά κιγκλιδώματα που να χωρίζουν τον χώρο αναμονής των αθλητών από τον χώρο όπου διεξάγονταν οι αγώνες ταχύτητας, ενώ παράλληλα στο σημείο του απώτερου τερματισμού δεν υπήρχε κάποιος από τους διοργανωτές, ώστε να δίνει την εντολή για να ξεκινήσει ο επόμενος αγώνας.


Η συγκεκριμένη λέσχη πάντως δεν είναι η πρώτη φορά που απασχολεί τις αστυνομικές Αρχές, καθώς το 2012 αλλά και το 2013 είχαν σχηματιστεί από την Τροχαία δύο δικογραφίες σε βάρος των υπευθύνων της συγκεκριμένης λέσχης για διεξαγωγή παράνομων αγώνων.



Πώς μετατρέπεται ένα σούπερ «παπί» σε τούρμπο μηχανάκι


Η αγάπη για την ταχύτητα και κυρίως η θέληση να φτιάξουν κάτι δικό τους σε σχέση με το δίτροχο που οδηγούν, να βάλουν δηλαδή την… υπογραφή τους στο μηχανάκι τους, σπρώχνει τους νέους (και τους παλιότερους) στο Dragster, στους αγώνες των λίγων δευτερολέπτων όπου ουσιαστικά δοκιμάζονται οι αντοχές των μοτέρ και των ανθρώπων.


Ο άτυχος Νίκος Μπερδές που έχασε τη ζωή του το περασμένο Σάββατο στους αγώνες στο Ελληνικό ήταν και αυτός λάτρης της ταχύτητας. Πρόκειται για ένα από τα παιδιά της διπλανής πόρτας που αγάπησαν το «παπί» τους και έβαλαν επάνω του τη «σφραγίδα» τους.


Ετσι, «παπιά» 110 κυβικών μετατρέπονται σε ελαφριές μοτοσικλέτες 170 ακόμα και 180 «αυτοσχέδιων» κυβικών, καθώς στα μοτέρ έχουν γίνει «ρεκτιφιέ», ενώ το μηχανάκι το έχουν κυριολεκτικά «γδύσει». Τα «παπιά» που τρέχουν σε αυτούς τους αγώνες είναι… αγνώριστα και κακάσχημα, καθώς δεν διαθέτουν κανένα περιττό στοιχείο. Δηλαδή, φτερά, φανάρια, πλάγια καπάκια και προστατευτικά μηχανής έχουν πεταχθεί στα σκουπίδια για να μην έχει το μηχανάκι περιττά βάρη. Διαφορετικά πιρούνια, δισκόφρενα και δαγκάνες μοτοσικλέτας συνθέτουν την εικόνα, ενώ τα φίλτρα μηχανής είναι επίσης από μοτοσικλέτες…


Και όλα αυτά φτιαγμένα στο χέρι, καθώς οι «dragsters» φτιάχνουν οι ίδιοι τα μηχανάκια που «ρίχνουν» στους αγώνες. Aνθρωπος που ξέρει καλά το «άθλημα» λέει στην «Espresso» πως μια μέτρια ανακατασκευή «παπιού» σε αγωνιστικό ξεκινά από τα 800 ευρώ, ενώ οι πιο «προχωρημένοι» φθάνουν στο σημείο να «ρίξουν» στη μηχανή υλικά που κοστίζουν ακόμη και 5.000 ευρώ! Με άλλα λόγια, όπως λένε οι ίδιοι οι αθλητές στη «γλώσσα» τους, από «βολτάδικο» το «παπί» έγινε «θηρίο», καθώς πλέον είναι δυνατόν να πιάσει ακόμα και 180 ή 190 χιλιόμετρα στην ευθεία!



Dragster: Ο χάρτης με τις πίστες και τα στοιχήματα που παίζονται


Το ευρύ κοινό δεν γνωρίζει τι είναι το Dragster, όμως το συγκεκριμένο άθλημα ταχύτητας σε δύο ή τέσσερις τροχούς έχει φανατικούς φίλους και πιο… φανατικούς αθλητές, οι οποίοι φτάνουν στο σημείο να δαπανούν δεκάδες χιλιάδες ευρώ προκειμένου να μετασκευάσουν το αγαπημένο τους όχημα. Dragster λοιπόν σημαίνει το ανώτερο όριο ταχύτητας, ενώ για τους… μυημένους σημαίνει και εύκολο κέρδος, λόγω των στοιχημάτων για το πιο γρήγορο «παπί» ή για την «ιπτάμενη» μοτοσικλέτα των 1.000 κυβικών!


Εκτός από τους νόμιμους αγώνες, τους οποίους συνήθως διοργανώνει σε παλιά αεροδρόμια ο νόμιμος και αναγνωρισμένος σύλλογος Dragster ΕΠΑ-ΟΜΑΕ, στην Αστυνομία έχουν φτάσει κατά καιρούς πληροφορίες για παράνομους αγώνες με μετασκευασμένα μηχανάκια, κυρίως «παπιά», όπου τα χρήματα που αλλάζουν χέρια μέσα σε δευτερόλεπτα είναι πολλά. Μία από τις πιο γνωστές τοποθεσίες για νόμιμους αλλά και παράνομους αγώνες Dragster είναι το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Τρίπολης, όπου διοργανώνονται αγώνες αναγνωρισμένοι για το πρωτάθλημα Dragster Ελλάς.


Ωστόσο, έχει διαπιστωθεί πως σε άλλον χώρο στην Τρίπολη διοργανώνονται αγώνες ταχύτητας με μετασκευασμένα «παπιά», οι οποίοι βέβαια είναι παράνομοι και ουσιαστικά αποτελούν αγώνες στοιχήματος, κόντρες, δηλαδή. Μάλιστα, οι πληροφορίες λένε πως σε έναν μόνο αγώνα μεταξύ δύο «αθλητών» εκεί με μετασκευασμένα «παπιά» παίχτηκαν στοιχήματα ύψους 10.000 ευρώ!


Φαίνεται πως η Πελοπόννησος έχει τους περισσότερους λάτρεις του απόλυτου αθλήματος ταχύτητας, καθώς στον δρόμο από την Κ. Αχαγιά προς την παραλία της Καλόγριας, όπου υπάρχει μεγάλη ευθεία και μάλιστα φωταγωγημένη τη νύχτα, στήνονται επί τόπου αυτοσχέδιοι αγώνες με «πειραγμένα» μηχανάκια και μοτοσικλέτες.


Εκεί τόσο οι ρόδες όσο και οι τσέπες των διαγωνιζομένων και των θεατών παίρνουν «φωτιά», όχι μόνο από την ταχύτητα, αλλά και από τα ποσά που παίζονται στα στοιχήματα. Στη βόρεια Ελλάδα διοργανώνονται νόμιμοι αγώνες Dragster σε ειδικούς χώρους, μεταξύ Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής, ενώ κι εκεί δεν λείπουν οι αυτοσχέδιοι αγώνες-κόντρες, δηλαδή, στις μεγάλες ευθείες της εθνικής οδού από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τα Μουδανιά.


ΘΕΟΔΟΣΗΣ Π. ΠΑΝΟΥ

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ