Ο καλλιτέχνης Γουέν Ντεγκάν έδωσε (με τη βοήθεια της τεχνολογίας) ζωή και… χρώμα στα vintage πορτρέτα αστεριών του σινεμά.
Ζωή σε παλιά φωτογραφικά πορτρέτα του Χόλιγουντ βάζει ο καλλιτέχνης Γουέν Ντεγκάν, χαρίζοντάς τους χρώμα και λάμψη. Με τη βοήθεια του photoshop και πολλή προσωπική έρευνα, ο Ντεγκάν μετατρέπει τις παλιές ασπρόμαυρες φωτογραφίες σε έγχρωμες, με έναν άκρως αποτελεσματικό τρόπο, ζωντανεύοντας τις εκφράσεις του προσώπου τους, αλλά διατηρώντας πάντα την αρχική αισθητική τους. Από τις πιο αγαπημένες φωτογραφίες του είναι, όπως λέει, εκείνη της Μπέτι Γουάιτ μέσα σε ένα ιστιοπλοϊκό σκάφος.
«Ηξερα ότι θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω το μπλε χρώμα της μπλούζας της για να φωτίσω τα γαλάζια μάτια της, γι’ αυτό χρησιμοποίησα ανοιχτό πράσινο για τον ωκεανό» αναφέρει για τη συγκεκριμένη φωτογραφία της νεαρής τότε Γουάιτ.
Παρά το γεγονός ότι ο Ντεγκάν προσθέτει τη δική του πινελιά στις παλιές ασπρόμαυρες φωτογραφίες, καταφέρνει με έναν μοναδικό τρόπο να διατηρεί τη vintage αισθητική τους, όπως στην περίπτωση της ηθοποιού Μέρι Αντερσον, το πρόσωπο της οποίας φώτισε με ένα ροδαλό χρώμα στα μάγουλα, σαν αυτό που συναντάμε στις φωτογραφίες pin up girl των 50s. «Προσπαθώ να μιμηθώ διαφημίσεις που θα συναντούσε κανείς σε παλιά περιοδικά» εξηγεί αναφορικά με την επιλογή των χρωμάτων του.
Η επεξεργασία μιας φωτογραφίας μπορεί να διαρκέσει από δύο έως είκοσι δύο ώρες, αναλόγως από τις λεπτομέρειες που έχει. Ο Ντεγκάν, αν και ήξερε να χειρίζεται το photoshop, δεν είχε εντρυφήσει ποτέ στο θέμα. Αφορμή για να ξεκινήσει έρευνα πάνω στη μετατροπή ασπρόμαυρων φωτογραφιών σε έγχρωμες στάθηκε ένας φίλος του, που ζήτησε τη βοήθειά του για την αποκατάσταση μιας παλιάς ξεθωριασμένης οικογενειακής φωτογραφίας του. Τότε ήταν που ανακάλυψε ένα φόρουμ στο διαδίκτυο με συμβουλές διαφόρων χρηστών που ασχολούνταν με το συγκεκριμένο χόμπι.
«Με συνεπήρε ο τρόπος με τον οποίο ζωντάνευαν αυτές τις παλιές ασπρόμαυρες φωτογραφίες, δίνοντάς τους τη δική τους προσωπική καλλιτεχνική πινελιά. Πήρα μερικές ασπρόμαυρες που βρήκα στο Google και άρχισα την εξάσκηση, ωστόσο σύντομα διαπίστωσα ότι δεν ήταν τόσο εύκολο όσο φαινόταν» αναφέρει, υποστηρίζοντας ότι η εποικοδομητική κριτική φίλων και γνωστών τον βοήθησε να βελτιωθεί.
Από τις πρώτες του απόπειρες χρωματισμού ήταν αυτή της Αντζελα Λάνσμπερι και όπως παραδέχεται, τα θαλάσσωσε προτού φτάσει το τελικό αποτέλεσμα, ενώ χρειάστηκε ατελείωτες ώρες δουλειάς για να βάλει χρώμα στη φωτογραφία του καστ της ταινίας «Οσα παίρνει ο άνεμος», από την τελετή απονομής των Οσκαρ του 1940, καθώς η ποικιλία των προσώπων αποτέλεσε μεγάλη πρόκληση για εκείνον.
Προσφάτως απέκτησε το δικό του site, το Metacolor, στο οποίο γνώστες του είδους μπορούν να δημοσιοποιούν τη δουλειά τους, να μιλούν για τις τεχνικές τους και να προσφέρουν χρήσιμες συμβουλές και μυστικά σε όσους θέλουν να μάθουν την τέχνη. Επιπλέον, μέσα από την ιστοσελίδα του αναλαμβάνει να «χρωματίσει» ασπρόμαυρες φωτογραφίες ή να επαναφέρει φθαρμένες στην αρχική τους μορφή, σε προσιτές τιμές.
ΠΕΤΡΙΝΑ ΚΑΛΑΜΒΟΚΙΔΗ