Την πλάτη τους στην τηλεόραση γυρίζουν τα σημερινά παιδιά και το φαινόμενο είναι τόσο μαζικό, που οι ειδικοί θεωρούν ότι χαρακτηρίζει αυτή τη γενιά.
Δεν είναι τυχαίο ότι αποκαλούν τα παιδιά ηλικίας 5-15 ετών «γενιά του YouTube», καθώς πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι στρέφονται κυρίως στο YouTube, εκτός από συνδρομητικές υπηρεσίες streaming, για να παρακολουθήσουν βίντεο ή σειρές.
Μάλιστα, ένα στα τέσσερα παιδιά του συγκεκριμένου ηλικιακού φάσματος δεν παρακολουθεί ποτέ του ζωντανά τηλεόραση, σύμφωνα με έρευνα του βρετανικού κυβερνητικού οργανισμού για τις τηλεπικοινωνίες Ofcom, ο οποίος ανέλυσε τις τηλεοπτικές συνήθειες της νέας γενιάς. Η έρευνα μπορεί να βασίστηκε στα παιδιά 5-12 ετών της Βρετανίας, όμως, σύμφωνα με τους ειδικούς, τα αποτελέσματά της είναι ενδεικτικά της τάσης που επικρατεί στις αναπτυγμένες χώρες.
Η Ofcom κατέγραψε, επίσης, ότι τον περασμένο χρόνο το 80% των μικρών παιδιών στράφηκε κυρίως, αλλά όχι αποκλειστικά, σε βίντεο στο YouTube και το Netflix, ενώ το ποσοστό αυξάνεται σε 88% στα παιδιά 12-15 ετών. Φάνηκε δε ότι προτιμούν τις δύο διαδικτυακές πλατφόρμες από τα «παραδοσιακά» τηλεοπτικά κανάλια, όπως το BBC και το ITV. Ειδικότερα το 45% των παιδιών 5-12 ετών δήλωσε ότι παρακολουθεί αποκλειστικά το YouTube, ενώ μόλις το 17% τα «καθιερωμένα» τηλεοπτικά δίκτυα.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η αποστροφή των παιδιών για την τηλεόραση, σύμφωνα με την έρευνα, έχει αποτέλεσμα να μην παρακολουθούν ούτε το υλικό που αναρτούν το BBC και το ITV στις διαδικτυακές πλατφόρμες τους.