Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Ο «Satiros II» έριξε αυλαία παρέα με τη Σαπουντζάκη

Φινάλε με γέλιο, συγκίνηση και μια αγκαλιά που συζητήθηκε....

Τζορτζ Κρίστι: Ο ομογενής ήταν για δεκαετίες αρχηγός λέσχης των Hells Angels

Ομογενής στις ΗΠΑ που επί 40 χρόνια υπήρξε αρχηγός...

«Εκαψαν» την Πισπιρίγκου με τις καταθέσεις τους οι τρεις νοσηλεύτριες του νοσοκομείου...

«Φωτιά» για τη Ρούλα Πισπιρίγκου ήταν οι καταθέσεις που...

Αλμπέρτο Εσκενάζη: Ζεν πρεμιέ στο πλευρό του Κόκκαλη!

Ο 72χρονος ηθοποιός Αλμπέρτο Εσκενάζη είναι υποψήφιος ευρωβουλευτής με...

Το πρώτο ηλεκτρικό Ι.Χ. που ήταν ελληνικό

Η ιστορία του Enfield 8000 που κατασκευαζόταν στη Σύρο στα μέσα της δεκαετίας του ’70 από την εταιρία του εφοπλιστή Γιάννη Γουλανδρή.

Στη μεγάλη οθόνη ανεβαίνει η ιστορία του πρώτου σύγχρονου ηλεκτρικού αυτοκινήτου! Ο λόγος για το ελληνικό Enfield 8000, που κατασκευαζόταν στη Σύρο στα μέσα της δεκαετίας του ’70 από την ομώνυμη εταιρία του εφοπλιστή Γιάννη Γουλανδρή και θα μπορούσε να έχει αλλάξει την εξέλιξη ολόκληρης της αυτοκινητοβιομηχανίας, αν δεν σταματούσε πρόωρα η παραγωγή του.

Τις άγνωστες λεπτομέρειες γύρω από τη γέννηση της πρωτοποριακής προσπάθειας, αλλά και τους λόγους που την οδήγησαν σε αδιέξοδο αποκαλύπτει ο επί σειρά ετών διευθυντής σύνταξης του
περιοδικού «4 Τροχοί» Μιχάλης Σταυρόπουλος μέσα από το ντοκιμαντέρ «Ανάμεσα σε δύο νησιά».

Το Enfield 8000 έδωσε στον έμπειρο δημοσιογράφο την «καλή ιστορία» που έψαχνε για να κάνει το σκηνοθετικό ντεμπούτο του. «Ολοι στον χώρο μας γνωρίζαμε γι’ αυτό, αλλά σε πολύ γενικές γραμμές, ότι δηλαδή τη δεκαετία του ’70 φτιαχνόταν στη Σύρο ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αλλά το πώς είχε προκύψει, τι δυνατοτήτων ήταν, για πού προοριζόταν και πώς τελείωσε αυτή η ιστορία, δεν το γνωρίζαμε…» λέει στην «Espresso» ο κ. Σταυρόπουλος.

Στο ντοκιμαντέρ μιλάνε οι περισσότεροι από τους συντελεστές του θρυλικού αυτοκινήτου, η ιστορία του οποίου ξεκινά στα τέλη της δεκαετίας του ’60 στην Αγγλία, όπου είχε την έδρα της η εταιρία Enfield Automotive, του Ανδριώτη εφοπλιστή Γιάννη Γουλανδρή. Με επικεφαλής σχεδιαστή τον επίσης Ελληνα απόφοιτο του MIT Κωνσταντίνο Αδρακτά, η Enfield προχώρησε στον σχεδιασμό του μοντέλου 8000, που κέρδισε σε διαγωνισμό της βρετανικής αρχής ηλεκτρικής ενέργειας για την προμήθεια περίπου 100 αυτοκινήτων.

Στη συνέχεια όμως ο Γουλανδρής αποφάσισε να μεταφέρει το εργοστάσιο από την Αγγλία στο άλλο νησί του τίτλου της ταινίας, τη Σύρο. Η παραγωγή του αυτοκινήτου άρχισε τον Δεκέμβριο του 1973 και σταμάτησε στις αρχές του 1976. Συνολικά παρήχθησαν 123 αυτοκίνητα, από τα οποία σήμερα σώζονται ελάχιστα. Ανάμεσα σ’ αυτά, το κίτρινο Enfield 8000 που ανακάλυψε ο κ. Σταυρόπουλος στην Αγγλία και σήμερα βρίσκεται στην «πατρίδα» του, τη Σύρο.

Το Endfield 8000 διέθετε ηλεκτρικό κινητήρα 8,2 ίππων, τελική ταχύτητα 80 χιλιομέτρων την ώρα και αυτονομία επίσης 80 χιλιομέτρων. Με μήκος μόλις 2,7 μέτρα είχε ως βασικό ανταγωνιστή το Mini Cooper, με τη διαφορά ότι το Enfield στοίχιζε σχεδόν τα τριπλάσια χρήματα.

«Η κατασκευή ενός σύγχρονου βιομηχανικού προϊόντος σε τόσο απομακρυσμένο μέρος ήταν πολύ επιβαρυντική για το κόστος…» σχολιάζει ο κ. Σταυρόπουλος αναφερόμενος στο άδοξο τέλος της προσπάθειας. Ενας άλλος λόγος είναι η στάση του ελληνικού κράτους, που αντιμετώπισε το όλο εγχείρημα είτε με εχθρότητα είτε με αδιαφορία.

Η ταινία προβάλλεται σήμερα και την Κυριακή στο πλαίσιο του 16ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το Σεπτέμβριο στη Μητρόπολη Αθηνών ο γάμος της πριγκίπισσας Θεοδώρας και του Κουμάρ

Μετά το πένθος της απώλειας του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου,...

Μπηχτές Μαραντίνη για χωρισμό και συνεπιμέλεια

Ο Θοδωρής Μαραντίνης έδωσε συνέντευξη στη «Real Life», μίλησε...

Στο σφυρί η «Κόμισσα» του Γεωργούλη που φωνάζει για την αθωότητά του

Αντιμέτωπη με το… σφυρί βρίσκεται δεύτερη φορά σε διάστημα...

Στα χέρια της ΕΛ.ΑΣ. ο μάνατζερ του τράπερ Trannos για όσα έγιναν στου Ρέντη

Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις από την αστυνομική επιχείρηση «μαμούθ»...

Ανδρέας Ανδρεόπουλος: Ο ηθοποιός άφησε το Σπίτι του Ηθοποιού και στέκεται πάλι όρθιος

Νέα ζωή για τον Τίμο Δράκο της θρυλικής τηλεοπτικής...

Η Πωλίνα Σανταλοβάκη έδωσε σημεία ζωής

Ενώ είναι μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας η...

Καρφιά Σολωμού για την Μπάρκα

«Καμπανιά» από τη Μαρία Σολωμού. «Δεν θα πάω ποτέ...