Οταν Μαντόνα και U2 είχαν γράμμα με… απόρριψη

Τα ντοκουμέντα της ιστοσελίδας Mental Floss για star της showbiz.

Ανώριμη η φωνή της Μαντόνα; Ακατάλληλη η μουσική των U2; Χωρίς λόγο ύπαρξης τα έργα του Αντι Γουόρχολ; Κι όμως, ακόμα και οι πιο ταλαντούχοι άνθρωποι στον κόσμο γνώρισαν την απόρριψη προτού φτάσουν να γίνουν μεγάλα ονόματα. Αυτό αποδεικνύεται περίτρανα από τις επιστολές με τις αρνητικές απαντήσεις που έφεραν στο φως της δημοσιότητας οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας Mental Floss. Στις επιστολές αυτές η Μαντόνα χαρακτηρίζεται «όχι έτοιμη ακόμα για ένα ολόκληρο άλμπουμ» από τον μουσικό παραγωγό Τζέρεμι Ιένερ, έναν χρόνο πριν από την κυκλοφορία του πρώτου άλμπουμ της από τη Sire Records.

«Δεν νομίζω ότι είναι ακόμα έτοιμη, αν και ακούω ότι υπάρχει η μαγιά μιας ισχυρής καλλιτέχνιδας» είχε απαντήσει χαρακτηριστικά ο Ιένερ το 1981 στην ομάδα της γυναίκας που έμελλε να στεφθεί «βασίλισσα της ποπ». Εξίσου ευγενής ήταν και ο τρόπος που η Walt Disney απέρριψε ένα παιδικό βιβλίο του γνωστού σήμερα σκηνοθέτη Τιμ Μπάρτον όταν αυτός πήγαινε ακόμα στο Γυμνάσιο, το 1976. «Συνέχισε την καλή δουλειά και καλή τύχη» ήταν ο τρόπος με τον οποίο κατέληγε η επιστολή της Walt Disney Productions.

Αρκετά πιο αποκαρδιωτική ήταν η απάντηση που είχε λάβει το 1956 ο Αντι Γουόρχολ από το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Νέας Υόρκης, όταν η επιτροπή εκθεμάτων είχε αποφασίσει να μην αποδεχτεί ένα σκίτσο παπουτσιού που ο Αμερικανός καλλιτέχνης είχε προσφέρει ως δώρο. «Λυπάμαι που θα πρέπει να σας μεταφέρω ότι η επιτροπή αποφάσισε, έπειτα από προσεχτική αξιολόγηση, να μη δεχτεί το σκίτσο σας» έγραφε ο διευθυντής των μουσειακών εκθεμάτων Αλφρεντ Μπαρ, αποδίδοντας την απόφαση εκείνη στον περιορισμένο χώρο του μουσείου. Σήμερα, βέβαια, το περίφημο μουσείο MOMA έχει βρει χώρο για να εκθέτει περισσότερα από 100 έργα του Αντι Γουόρχολ!

Λίγα χρόνια αργότερα, συγκεκριμένα το 1962, ήταν η σειρά των μελών του συγκροτήματος U2 να γευτούν την πίκρα της απόρριψης. Ο διευθυντής της RSO Records, Αλεξάντερ Σίνκλερ, είχε φροντίσει τουλάχιστον να απορρίψει ευγενικά το πρώτο single τους με τίτλο «11 O’ Clock Tick Tock» γράφοντας ότι «δεν αισθάνομαι πως είναι κατάλληλο για μας αυτήν την περίοδο». Την ίδια χρονιά, βέβαια, απολύτως κατάλληλο το έκριναν οι υπεύθυνοι της δισκογραφικής εταιρίας Island Records, με την οποία υπέγραψε συμβόλαιο το βρετανικό συγκρότημα.

Δυσκολίες να προωθήσει τη συλλογή ποιημάτων της είχε και η Σίλβια Πλαθ. Παρά το γεγονός ότι δύο χρόνια νωρίτερα είχε γνωρίσει μεγάλη επιτυχία με την ποιητική συλλογή «The Colossus and Other Poems», ο εκδότης του «New Yorker» Χάουαρντ Μος επέμενε ότι δεν μπορούσε να βρει καμία σχέση ανάμεσα στο πρώτο και το δεύτερο μέρος της συλλογής «Amnesiac» και συνιστούσε στη συγγραφέα να καταργήσει εντελώς το πρώτο μέρος!

Και μια άλλη μεγάλη κυρία των γραμμάτων όμως, η Γερτρούδη Στάιν το 1912 διάβαζε την απαντητική επιστολή του εκδότη Αρθουρ Φίφιλντ, ο οποίος θεωρούσε ότι «δεν θα πουληθεί ούτε ένα αντίτυπο» του βιβλίου «The Making of Americans». Τελικά το βιβλίο, που εκδόθηκε το 1925, παραμένει στα ράφια των βιβλιοπωλείων μέχρι και σήμερα.

Από τις άκρως εντυπωσιακές περιπτώσεις ωστόσο είναι αυτή του Τζιμ Λι, ενός από τους πιο γνωστούς ανθρώπους στον χώρο των κόμικς, ο οποίος το 1980 δέχθηκε επιστολή απόρριψης από την εταιρία Marvel Comics, την οποία τώρα διοικεί.

ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΡΑΥΤΟΠΟΥΛΟΥ

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ