Τηλεόραση με συνταγή Χόλιγουντ!

Ολοένα και περισσότεροι ηθοποιοί και σκηνοθέτες (με βαριά ονόματα στον κινηματογράφο) επιλέγουν να εργαστούν στην TV που διανύει «χρυσή» εποχή.


Μια φορά κι έναν καιρό οι κινηματογραφικοί αστέρες και οι σκηνοθέτες blockbuster ταινιών θεωρούσαν εαυτούς πολύ «μεγάλους» για να χωρέσουν στη μικρή οθόνη. Προσφάτως όμως, μετά την τεράστια επιτυχία που σημειώνουν σειρές όπως το «True Detective», όχι μόνο οι ηθοποιοί, αλλά και οι σκηνοθέτες του Χόλιγουντ έχουν αρχίσει να βλέπουν με άλλο μάτι την τηλεόραση.


Η υψηλή τηλεθέαση της εν λόγω τηλεοπτικής σειράς, με πρωταγωνιστές τον (προσφάτως βραβευμένο με Οσκαρ) Μάθιου ΜακΚόναχι και τον Γούντι Χάρελσον, τείνει να σημάνει μια τηλεοπτική επανάσταση, κατά την οποία οι σειρές θα φέρουν την υπογραφή ενός και μόνο σκηνοθέτη.


«Οι σκηνοθέτες του κινηματογράφου φλερτάρουν εδώ και χρόνια με την τηλεόραση, όμως συνήθως υπογράφουν μόνο το πρώτο επεισόδιο» εξηγεί ο παραγωγός του «True Detective» Ρίτσαρντ Μπράουν. «Η τηλεόραση γίνεται γρήγορα, όμως συχνά υπολείπεται των τεχνικών του κινηματογράφου. Με το “True Detective” θέλαμε να φέρουμε περισσότερο σινεμά στην τηλεόραση, να βρούμε τη χρυσή τομή μεταξύ ταινίας και σειράς» προσθέτει.


Ενας από τους βασικότερους λόγους για τον οποίο οι κινηματογραφικοί σκηνοθέτες δεν τα έβρισκαν με τους παραγωγούς των τηλεοπτικών σειρών είναι επειδή παραδοσιακά στην ιεραρχία της τηλεόρασης οι σκηνοθέτες είναι «υπό» των σεναριογράφων και των παραγωγών, κάτι που φάνηκαν διατεθειμένοι να αλλάξουν οι συντελεστές του «True Detective».


Στη σειρά αυτή ο δημιουργικός έλεγχος μοιράστηκε ισότιμα. Ο Νικ Πιτσολάτο υπογράφει το σενάριο όλης της σειράς και όχι μόνο της κεντρικής ιδέας, ο σκηνοθέτης Κάρι Φουκουνάγκα (διέπρεψε με το φιλμ «Τζέιν Εϊρ») έχει την ευθύνη για το συνολικό αισθητικό αποτέλεσμά της, ενώ η ομάδα παραγωγής απαρτίζεται εξ ολοκλήρου από συντελεστές με κινηματογραφικό background.


Δεν είναι τυχαίο επομένως ότι οι ειδικοί της βιομηχανίας εκτιμούν πως ο Φουκουνάγκα και η ομάδα του ανοίγουν ουσιαστικά τις πύλες για την είσοδο των κινηματογραφιστών στη μικρή οθόνη και σηματοδοτούν την έναρξη μιας νέας εποχής για τις τηλεοπτικές σειρές. Ηδη το τελευταίο διάστημα αρκετοί συνάδελφοί του έχουν κάνει τα πρώτα τους δειλά βήματα στο «γυαλί».


Ο Ντέιβιντ Φίντσερ, σκηνοθέτης των ταινιών «Social Network» και «The girl with the dragon tattoo», αφού έκανε τα δύο πρώτα επεισόδια της σειράς του BBC «House of cards», τώρα σκηνοθετεί τη σειρά «Utopia» για το HBO, ενώ ο Γκιγέρμο ντελ Τόρο, σκηνοθέτης της ταινίας «Pan’s Labyrinth», υπογράφει τη σκηνοθεσία της τηλεοπτικής σειράς «The Strain».


Στον πειρασμό της τηλεόρασης υπέκυψε και ο Ολιβερ Στόουν, με τη σειρά «The untold history of the United States» για το αμερικανικό καλωδιακό κανάλι Showtime, τη στιγμή που ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ έχει αναλάβει τη σκηνοθεσία σειράς ντοκιμαντέρ για το CNN. Αντίστοιχα, λίγο μετά την ανακοίνωσή του ότι αποσύρεται από τον κινηματογράφο ο Στίβεν Σόντερμπεργκ ξεκίνησε τη συνεργασία του με τον Κλάιβ Οουεν πάνω στο «The Knick», μια μίνι σειρά δέκα ωριαίων επεισοδίων, από την εταιρία παραγωγής του «True Detective».


Δεδομένου ότι οι κινηματογραφικοί ηθοποιοί δεν είναι διατεθειμένοι να παραμείνουν πολύ καιρό μακριά από τη μεγάλη οθόνη, οι σειρές στις οποίες συμμετέχουν δεν διαρκούν περισσότερο από μία σεζόν, ενώ αντίστοιχα και οι σκηνοθέτες τείνουν να αναλαμβάνουν μικρά πρότζεκτ, όπως είναι οι μίνι σειρές, κάνοντας πολλούς να μιλούν για «χρυσή εποχή της τηλεόρασης», με πληθώρα νέων τηλεοπτικών προϊόντων.


Τα νούμερα μιλούν μόνα τους


Η στροφή ηθοποιών και σκηνοθετών προς τη μικρή οθόνη αποτυπώνεται ξεκάθαρα και στα στατιστικά στοιχεία της ψυχαγωγικής βιομηχανίας. Μετά την απεργία των σεναριογράφων το 2007-2008 διαπιστώνεται μείωση της τάξης του 35% στον αριθμό των συγγραφέων που εργάζονται για τον κινηματογράφο, τη στιγμή που ο αριθμός των μεγάλων κινηματογραφικών παραγωγών έχει μειωθεί από 168, που ήταν το 2008, σε 128 το 2012. Την ίδια στιγμή, η απασχόληση στον τομέα της τηλεόρασης έχει αυξηθεί σημαντικά, με τους σεναριογράφους που εργάζονται σε αυτή να παρατηρούν αύξηση-ρεκόρ στα κέρδη τους την περασμένη χρονιά, χάρη κυρίως στα συγγραφικά δικαιώματα που εισπράττουν από καλωδιακά προγράμματα και υπηρεσίες, όπως το Netflix.


ΠΕΤΡΙΝΑ ΚΑΛΑΜΒΟΚΙΔΗ

{{-PCOUNT-}}4{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ