«Δρομολόγιο» με προορισμό τη νοσταλγία

Ο Σταθμός Πελοποννήσου θα μετατραπεί σε μουσείο.

Μπορεί το τρένο να σφύριξε τελευταία φορά το 2005 στον πανέμορφο Σταθμό Πελοποννήσου, όμως η νοσταλγική ατμόσφαιρα της Αθήνας του 19ου αιώνα θα ζωντανέψει ξανά στο διατηρητέο κτίριο, το οποίο από το 1985 έχει χαρακτηριστεί έργο τέχνης, καθώς θα μετατραπεί σε σιδηροδρομικό μουσείο έπειτα από πρωτοβουλία του ΟΣΕ.


Τα μέλη του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων ενέκριναν ομόφωνα την αποκατάσταση του διατηρητέου κτιρίου, το οποίο παραμένει κλειστό εδώ και εννέα χρόνια.


Ετσι, στον παλαιό σιδηροδρομικό σταθμό Αθηνών – Πελοποννήσου θα λειτουργούν εκθεσιακός χώρος, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, πωλητήριο και βοηθητικοί χώροι, ενώ θα κατασκευαστεί νέο στέγαστρο, ως συνέχεια του στεγάστρου του διατηρητέου κτιρίου, το οποίο συνδυάζει τις αρχές του νεοκλασικισμού υιοθετώντας και πλήθος στοιχείων αρ νουβό. Το στέγαστρο θα εκτείνεται επάνω από τις σιδηροδρομικές γραμμές, όπου θα αναπτυχθεί μέρος του εκθεσιακού χώρου, με βαγόνια και μηχανές πάνω στις ράγες.


Οι επισκέπτες θα μπορούν να απολαύσουν το κιτρινωπό φως που εισβάλλει από τα μεγάλα παράθυρα και αντανακλάται επάνω στις λευκές επιφάνειες και να θαυμάσουν τις βαριές ξύλινες πόρτες με τα φτερωτά χερούλια, οι οποίες θυμίζουν τον προστάτη θεό των μεταφορών Ερμή.


Τις μεγάλες αίθουσες αναμονής κοσμούν μαρμάρινα τζάκια, φωτιστικά σώματα γκαζιού και το ξύλινο κουβούκλιο των εισιτηρίων με το περίτεχνο ρολόι, ενώ από τα ζωγραφιστά ταβάνια κρέμονται γιγάντιοι πολυέλαιοι, όπως φαίνεται στις φωτογραφίες του athensville.gr.


Ο αρχικός πυρήνας του κτιρίου του σιδηροδρομικού σταθμού χτίστηκε κατά την περίοδο 1884-1889, βάσει σχεδίων ομάδας Γάλλων μηχανικών. Την τελική του μορφή ωστόσο έλαβε μεταξύ των ετών 1912 και 1913, σε σχέδια του Ερνέστου Τσίλερ, οπότε προστέθηκαν οι χαρακτηριστικοί τρούλοι στη θέση των στεγών.

{{-PCOUNT-}}4{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ