Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Συμμορίες Ρομά έχουν ρημάξει τους τελευταίους μήνες την ανατολική Θεσσαλονίκη

Σε μάστιγα έχουν εξελιχθεί τους τελευταίους μήνες οι κλοπές,...

Η Κατερίνα Βρανά γιορτάζει την ημέρα που σχεδόν πέθανε

Είναι μια μαχήτρια της ζωής και δεν ξεχνά ποτέ...

Ο Μουζουράκης αποκάλυψε πως βάφτισε την κόρη του χωρίς να το πάρει...

Ο Πάνος Μουζουράκης δήλωσε πως βάφτισε την κόρη του...

«Δρομολόγιο» με προορισμό τη νοσταλγία

Ο Σταθμός Πελοποννήσου θα μετατραπεί σε μουσείο.

Μπορεί το τρένο να σφύριξε τελευταία φορά το 2005 στον πανέμορφο Σταθμό Πελοποννήσου, όμως η νοσταλγική ατμόσφαιρα της Αθήνας του 19ου αιώνα θα ζωντανέψει ξανά στο διατηρητέο κτίριο, το οποίο από το 1985 έχει χαρακτηριστεί έργο τέχνης, καθώς θα μετατραπεί σε σιδηροδρομικό μουσείο έπειτα από πρωτοβουλία του ΟΣΕ.


Τα μέλη του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων ενέκριναν ομόφωνα την αποκατάσταση του διατηρητέου κτιρίου, το οποίο παραμένει κλειστό εδώ και εννέα χρόνια.


Ετσι, στον παλαιό σιδηροδρομικό σταθμό Αθηνών – Πελοποννήσου θα λειτουργούν εκθεσιακός χώρος, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, πωλητήριο και βοηθητικοί χώροι, ενώ θα κατασκευαστεί νέο στέγαστρο, ως συνέχεια του στεγάστρου του διατηρητέου κτιρίου, το οποίο συνδυάζει τις αρχές του νεοκλασικισμού υιοθετώντας και πλήθος στοιχείων αρ νουβό. Το στέγαστρο θα εκτείνεται επάνω από τις σιδηροδρομικές γραμμές, όπου θα αναπτυχθεί μέρος του εκθεσιακού χώρου, με βαγόνια και μηχανές πάνω στις ράγες.


Οι επισκέπτες θα μπορούν να απολαύσουν το κιτρινωπό φως που εισβάλλει από τα μεγάλα παράθυρα και αντανακλάται επάνω στις λευκές επιφάνειες και να θαυμάσουν τις βαριές ξύλινες πόρτες με τα φτερωτά χερούλια, οι οποίες θυμίζουν τον προστάτη θεό των μεταφορών Ερμή.


Τις μεγάλες αίθουσες αναμονής κοσμούν μαρμάρινα τζάκια, φωτιστικά σώματα γκαζιού και το ξύλινο κουβούκλιο των εισιτηρίων με το περίτεχνο ρολόι, ενώ από τα ζωγραφιστά ταβάνια κρέμονται γιγάντιοι πολυέλαιοι, όπως φαίνεται στις φωτογραφίες του athensville.gr.


Ο αρχικός πυρήνας του κτιρίου του σιδηροδρομικού σταθμού χτίστηκε κατά την περίοδο 1884-1889, βάσει σχεδίων ομάδας Γάλλων μηχανικών. Την τελική του μορφή ωστόσο έλαβε μεταξύ των ετών 1912 και 1913, σε σχέδια του Ερνέστου Τσίλερ, οπότε προστέθηκαν οι χαρακτηριστικοί τρούλοι στη θέση των στεγών.

{{-PCOUNT-}}4{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Καρφιά Σολωμού για την Μπάρκα

«Καμπανιά» από τη Μαρία Σολωμού. «Δεν θα πάω ποτέ...

Στο σφυρί η «Κόμισσα» του Γεωργούλη που φωνάζει για την αθωότητά του

Αντιμέτωπη με το… σφυρί βρίσκεται δεύτερη φορά σε διάστημα...

Ο Σταϊκούρας θαυμαστής της sexy Μαρίας Τζινέρη

Δεν ήταν και λίγοι οι παρευρισκόμενοι σε εγκαίνια έργων...

Το Σεπτέμβριο στη Μητρόπολη Αθηνών ο γάμος της πριγκίπισσας Θεοδώρας και του Κουμάρ

Μετά το πένθος της απώλειας του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου,...

Στα χέρια της ΕΛ.ΑΣ. ο μάνατζερ του τράπερ Trannos για όσα έγιναν στου Ρέντη

Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις από την αστυνομική επιχείρηση «μαμούθ»...

Η Πωλίνα Σανταλοβάκη έδωσε σημεία ζωής

Ενώ είναι μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας η...

Μπηχτές Μαραντίνη για χωρισμό και συνεπιμέλεια

Ο Θοδωρής Μαραντίνης έδωσε συνέντευξη στη «Real Life», μίλησε...