Το ελληνικό μονοθέσιο που πατάει γκάζι στην Ευρώπη

Η εντυπωσιακή Φόρμουλα ART -14 που κατασκεύσαν φοιτητές του ΑΠΘ

Με «όπλο» το ολοκαίνουργιο μονοθέσιο που σχεδίασαν και κατασκεύασαν οι ίδιοι, οι φοιτητές του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ετοιμάζονται να πατήσουν γκάζι σε τρεις διεθνείς διαγωνισμούς φόρμουλα που διοργανώνονται στην Ευρώπη αυτό το καλοκαίρι! Είναι η όγδοη συνεχής χρονιά που η ομάδα ART (Aristotle Racing Team) δίνει το «παρών» στον μεγάλο θεσμό και φιλοδοξεί να επιστρέψει με νέες διακρίσεις.
Η προετοιμασία για το νέο μονοθέσιο της ομάδας ξεκίνησε πέρυσι το καλοκαίρι και ολοκληρώθηκε πρόσφατα. Υστερα από έναν χρόνο σκληρής δουλειάς, οι 18 φοιτητές της ομάδας ART κατάφεραν να παρουσιάσουν ένα όχημα σημαντικά βελτιωμένο σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα. Το ART-14, όπως ονομάζεται, είναι πιο ελαφρύ και πιο αεροδυναμικό, «πατάει» καλύτερα στην πίστα και διαθέτει εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα.
«Πρώτα απ’ όλα έχουμε εφαρμόσει μια αεροδυναμική μελέτη στο φετινό αυτοκίνητο. Επίσης έχουμε εγκαταστήσει ένα σύστημα τηλεμετρίας για να παίρνουμε δεδομένα real time, την ώρα που το αυτοκίνητο τρέχει, χωρίς να το σταματάμε και να το συνδέουμε στον υπολογιστή» λέει στην «Espresso» εκ μέρους της ομάδας ο φοιτητής Γιώργος Παπαροϊδάμης και προσθέτει: «Ακόμη είναι ελαφρύτερο, που ήταν ένας από τους βασικούς στόχους και άξονες του σχεδιασμού και της κατασκευής του φετινού αυτοκινήτου, ενώ επίσης έχει γίνει μελέτη για πιο εργονομικό σχεδιασμό στο κόκπιτ του οδηγού».

Το ART-14 είναι το τέταρτο μονοθέσιο που κατασκευάζει η ART. Σε σχέση με το πρώτο (ART-7), το φετινό μονοθέσιο είναι κατά 50 κιλά ελαφρύτερο (240 έναντι 290 κιλών).

Ο κινητήρας

Ο κινητήρας παραμένει ο ίδιος (προέρχεται από μοτοσικλέτα Honda CBR 600-RR), αλλά χάρη στις βελτιώσεις που του έκαναν οι φοιτητές αποδίδει 14 ίππους παραπάνω (82 έναντι 68). Ανάμεσα στις «προχωρημένες» τεχνικές λύσεις που σχεδίασαν και υλοποίησαν οι φοιτητές είναι το πλαίσιο από σωληνωτό χωροδικτύωμα (με βάρος μόλις 28 κιλά!) καθώς και το σύστημα αλλαγής ταχυτήτων με pαddles από το τιμόνι, χωρίς τη χρήση συμπλέκτη στο πόδι. Σύμφωνα με τον Γιώργο Παπαροϊδάμη, καλή δουλειά έχει γίνει και στον τομέα της ανάρτησης, αφού το μονοθέσιο φαίνεται να έχει καλύτερη οδική συμπεριφορά στην πίστα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της η ομάδα του ΑΠΘ θα συμμετάσχει σε τρεις διαγωνισμούς Formula SAE μέσα στο ίδιο καλοκαίρι. Πρώτα στη Γερμανία (29/7-3/8), μετά στην Ουγγαρία (21-24/8) και τέλος στην Ιταλία (29/8-1/9). «Πηγαίνοντας σε τρεις διαγωνισμούς, γίνεσαι πιο γνωστή ομάδα στο εξωτερικό, ανεβαίνεις επίπεδο, αποκτάς μεγαλύτερη αγωνιστική πείρα, την οποία μπορείς να μεταφέρεις και στα μελλοντικά μέλη της ομάδας και έχεις μεγαλύτερες πιθανότητες για κάποια διάκριση. Εμείς προετοιμαζόμαστε για αξιοπρεπείς εμφανίσεις, γιατί θα ανταγωνιστούμε μεγαθήρια από ομάδες του εξωτερικού, με τεράστια μπάτζετ. Με λίγη τύχη θα προσπαθήσουμε να πάμε ψηλά» λέει ο Γιώργος.
Το ART-14 θα παρουσιαστεί επίσημα την Παρασκευή 11 Ιουλίου και ώρα 20.30, στην Αποθήκη Δ’ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Η εκκίνηση δόθηκε στην Ιταλία το 2007

Η πρώτη συμμετοχή της ομάδας ART ήταν το 2007 στην Ιταλία. Εκτοτε έχει συμμετάσχει σε αρκετούς αγώνες της Formula SAE, όπως στην Αγγλία το 2008 και το 2009, στην Ιταλία το 2010, στην Αγγλία το 2011, στη Γερμανία και την Ιταλία το 2012 και στην Αγγλία το 2013. Οι διακρίσεις που έχει αποσπάσει έως τώρα είναι το βραβείο μηχανολογικού σχεδιασμού που έλαβε το 2009, το βραβείο της πιο φιλικής ομάδας το 2010 και η 1η θέση στον τελικό του αγωνίσματος της επιτάχυνσης το 2011. Η σημαντικότερη επιτυχία στην ιστορία της ομάδας ήταν η 3η θέση στη γενική κατάταξη στον διαγωνισμό της Ιταλίας το 2012.

Το κεντρικό σενάριο του διεθνούς διαγωνισμού

Οι διαγωνισμοί Formula SAE είναι διεθνείς φοιτητικοί αγώνες μηχανολογίας. Στόχος των φοιτητών είναι να οργανώσουν μια ομάδα που θα σχεδιάσει και θα κατασκευάσει ένα πρωτότυπο αγωνιστικό μονοθέσιο, το οποίο διαγωνίζεται σε μια σειρά από αγωνίσματα.
Το κεντρικό σενάριο κάθε διαγωνισμού είναι ότι μία (φανταστική) εταιρία έχει αναθέσει στη φοιτητική ομάδα να αναπτύξει ένα μικρό μονοθέσιο τύπου Formula για παραγωγή 1.000 μονάδων τον χρόνο. Για τον λόγο αυτό, εκτός από τον μηχανολογικό σχεδιασμό και την απόδοση στην πίστα, το μονοθέσιο κρίνεται επίσης για την κοστολόγησή του και την παρουσίασή του σε επίδοξους επενδυτές.
Η αγωνιστική περίοδος ξεκινάει τον Μάιο με τον παλαιότερο διαγωνισμό της σειράς στο Μίσιγκαν των ΗΠΑ, και συνεχίζεται με αγώνες στην Αγγλία, την Αυστρία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ουγγαρία κ.α. Σε γενικές γραμμές οι αγώνες χρηματοδοτούνται από αυτοκινητοβιομηχανίες καθώς επίσης και από ομάδες που σχετίζονται με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Κάθε διαγωνισμός Formula student χωρίζεται σε δύο μέρη, τα δυναμικά και τα στατικά αγωνίσματα. Τα δυναμικά περιλαμβάνουν την επιτάχυνση, την πλαγιοπορεία, τον ταχύτερο γύρο πίστας, την κατανάλωση και την αντοχή, ενώ στατικά αγωνίσματα θεωρούνται ο μηχανολογικός σχεδιασμός, η κοστολόγηση και το επιχειρηματικό πλάνο. Η γενική κατάταξη προκύπτει από το άθροισμα των πόντων που συγκεντρώνει κάθε ομάδα στα οκτώ επιμέρους αγωνίσματα.

Τα παιδιά της Aristotle Racing Team

Τα μέλη της Aristotle Racing Team για το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014 είναι οι εξής προπτυχιακοί φοιτητές: Πασχάλης Σιδερίδης, Γεώργιος Παπαροϊδάμης, Γεώργιος Δημητρίου, Αθανάσιος Ματσίκης, Εκτωρ – Κωνσταντίνος Καρυωτάκης, Αναστάσιος Τσολάκης, Δημήτριος Χατζηδημούλης, Ευριπίδης Ντίνας, Ζαφειρία Κανελλιά, Ευκλείδης Θεοδωρίδης, Ευαγγελία Μπουρέλου, Δημήτριος Τσιτσίμης, Ευθύμιος Ράλλης, Γεώργιος – Ανάργυρος Σώτος, Μάριος Μηταλίδης, Ιωάννης Ξυγωνάκης, Λάμπρος Στάθης και Απόστολος Ζιώγας.

{{-PCOUNT-}}13{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ