«Στα άδυτα» του σπιτιού της Βίσση και του Καρβέλα

Αδημοσίευτες (και σπάνιες φωτογραφίες από το αρχείο του Βασίλη Κυριαζή, από την εποχή που η σταρ και ο συνθέτης ζούσαν (έγγαμοι) στο σπίτι τους στη Φιλοθέη

Υπήρξε ένα από τα πιο διάσημα και αγαπημένα ζευγάρια του ελληνικού πενταγράμμου. Για δεκαετίες κάθε τους καλλιτεχνική εμφάνιση αποτελούσε γεγονός της χρονιάς, αφού ό,τι έφερε την υπογραφή «Αννα Βίσση – Νίκος Καρβέλας» ήταν συνυφασμένο με την απόλυτη επιτυχία.

Για τον σπουδαίο μουσικό η απόλυτη Ελληνίδα σταρ ήταν -και εξακολουθεί να είναι ακόμα και μετά τον χωρισμό τους- κύρια πηγή έμπνευσης. Από την άλλη, για την Αννα Βίσση ο Νίκος Καρβέλας, εκτός από πατέρας της αγαπημένης τους κόρης Σοφίας, ήταν ο άνθρωπος που με τα τραγούδια του την οδήγησε και την καθιέρωσε στην κορυφή.

Ιδιαίτερη σχέση

Τι κι αν έχουν περάσει χρόνια από την εποχή του «Δώδεκα» ή του «Δεν θέλω να ξέρεις», τι κι αν έπειτα από εννέα χρόνια γάμου οι δυο τους αποφάσισαν να ακολουθήσουν -το 1992- διαφορετικές ζωές, το ζευγάρι συνέχισε να είναι μαζί, δημιουργώντας μια ανώτερη σχέση, ίσως πρωτοποριακή για τους περισσότερους, που τους οδήγησε σε χρυσή πορεία, αφού μαζί υπέγραψαν τα μεγαλύτερα hits της καριέρας τους.

Η «Espresso της Κυριακής», με τη βοήθεια του γνωστού φωτογράφου Βασίλη Κυριαζή (μέσα και από αδημοσίευτες φωτογραφίες), ταξιδεύει τους αναγνώστες της στον χρόνο: για την ακρίβεια τρεις δεκαετίες πίσω, στο 1984, την εποχή που ο Νίκος Καρβέλας έγραψε τις πρώτες του επιτυχίες για την υπέροχη φωνή της Αννας Βίσση. «Αισθάνομαι πολύ τυχερός που κατάφερα να φωτογραφίσω το 1984 το ζευγάρι που έμελλε να αγαπηθεί όσο κανένα άλλο μέχρι σήμερα από το μουσικό κοινό» εκμυστηρεύεται ο Βασίλης Κυριαζής, που ξεφυλλίζει το άλμπουμ με τις φωτογραφίες της Αννας Βίσση και του Νίκου Καρβέλα μέσα από το σπίτι τους στη Φιλοθέη, πολλές από τις οποίες δημοσιεύτηκαν πρώτη φορά τη χρονιά εκείνη στο νεανικό περιοδικό «Κατερίνα» με το οποίο ο φωτογράφος συνεργαζόταν για τουλάχιστον είκοσι χρόνια. «Τη χρονιά εκείνη όλοι ήθελαν μια συνέντευξη από την Αννα Βίσση, γιατί είχε αρχίσει ήδη να κάνει στροφή στην καριέρα της, να συνεργάζεται με τον άντρα της ζωής της, με τον οποίο είχε παντρευτεί ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ είχε γίνει την ίδια εποχή και μητέρα. Ημουν από τους τυχερούς που κατάφερα όχι μόνο να τους φωτογραφίσω, αλλά να περάσω μαζί τους μία ολόκληρη μέρα, αλλά και να δημιουργήσω και μια πολύ καλή σχέση, αφού ειδικά την Αννα έτυχε να τη φωτογραφίσω και σε άλλες στιγμές της ζωής της, όπως μέσα στο καμαρίνι της».

Με τη Σοφία

Εκτός από το καλλιτεχνικό ζευγάρι, στις φωτογραφίες ποζάρει όλο χάρη και νάζι και η μικρή τότε Σοφία, καρπός μιας μεγάλης αγάπης. «Από την πρώτη κιόλας στιγμή που συνάντησα την Αννα αμέσως κατάλαβα πως είχα να κάνω με μια ξεχωριστή προσωπικότητα. Απλή και φιλική, χωρίς κανένα ίχνος ντίβας στον τρόπο σκέψη της και με ομορφιά που πραγματικά σε κέρδιζε αμέσως. Θυμάμαι περάσαμε τόσο καλά μαζί που ενώ θα μπορούσε μόλις τελείωσε η συνέντευξη και η φωτογράφιση με ευγενικό και γλυκό τρόπο να με αποχαιρετήσει, εκείνη με κράτησε και μου έκανε και το τραπέζι» εξηγεί ο γνωστός φωτογράφος, που θυμάται τις όμορφες στιγμές που πέρασε μαζί με την Αννα Βίσση και τον Νίκο Καρβέλα. «Ο Νίκος τότε ήταν πιο συγκρατημένος θα έλεγα σε σχέση με την Αννα. Είχε άλλωστε τόσες μουσικές εμπνεύσεις μέσα στο κεφάλι του, που το μόνο που τον απασχολούσε ήταν το πιάνο του. Από την άλλη, η Αννα ως καλή οικοδέσποινα έλεγε αστεία, ενώ δεν είχε κανένα δισταγμό να φωτογραφηθεί ακόμα και μέσα στην κουζίνα της. Για μένα ήταν ένα μεγάλο αστέρι, που αν και βρισκόταν ήδη στον χώρο τουλάχιστον μία δεκαετία, είχε βάλει στόχο να λάμψει ακόμα περισσότερο. Δεν είναι τυχαίο ότι η Αννα έχει γίνει όλα αυτά τα χρόνια ένα με την κορυφή».

Για τις ανάγκες της φωτογράφισης η Αννα Βίσση με τον Νίκο Καρβέλα πόζαραν σε όλους τους χώρους του σπιτιού όπου έμεναν τότε: στον κήπο, στο σαλόνι, στην κουζίνα, στον πιάνο, ακόμα και μπροστά από την κούνια της Σοφίας.

Το κόνσεπτ

«Ηταν και εξακολουθούν να είναι πολύ άνετοι και οι δυο. Αλλωστε αυτό ήταν και το concept της φωτογράφισης, να περάσουμε μαζί τους μία μέρα στο σπίτι τους. Ετσι κι έγινε, γι’ αυτό δεν είχαν κανένα άγχος να φωτογραφηθούν. Μάλιστα δεν ήταν και λίγες οι στιγμές που δεν μπορούσαμε να συγκρατηθούμε από τα γέλια, αφού με έξυπνα αστεία πείραζαν συνεχώς ο ένας τον άλλον» λέει ο Βασίλης Κυριαζής.

Στο επόμενο φύλλο της «Espresso της Κυριακής»: Ο Βασίλης Κυριαζής μοιράζεται αποκλειστικά με τους αναγνώστες στιγμές με τους πρωταγωνιστές της δεκαετίας του ’80, οι αφίσες των οποίων διακόσμησαν χιλιάδες εφηβικά δωμάτια.

Βάζοντας κραγιόν στο καμαρίνι της!

Εκτός όμως από τη σπάνια φωτογράφιση του ζευγαριού στο σπίτι του, στη Φιλοθέη, ο σπουδαίος φωτογράφος μέσα στα εκατοντάδες άλμπουμ του έχει και φωτογραφίες με την Αννα Βίσση στο καμαρίνι της, και μάλιστα κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας της, λίγο προτού βγει στη σκηνή. «Η πρώτη μας φωτογράφιση έγινε απλώς η αφορμή ώστε να δημιουργηθεί μεταξύ μας μια πολύ καλή σχέση. Πάντα άλλωστε με ενδιέφερε να παρακολουθώ από κοντά την πορεία του ζευγαριού, γι αυτό δεν μου χάλασαν ποτέ χατίρι κάθε φορά που ήθελα να τους φωτογραφίσω. Ετσι έγινε κι όταν ζήτησα από την Αννα να βγάλουμε κάποιες φωτογραφίες την ώρα που ετοιμαζόταν στο καμαρίνι του μαγαζιού όπου εμφανιζόταν τότε» εξηγεί ο φωτογράφος και προσθέτει: «Αν και ακόμα πιο λαμπερή και πιο επιτυχημένη σε σχέση με την πρώτη φορά που τη φωτογράφισα, η Αννα εξακολουθούσε να είναι το ίδιο απλή και φιλική. Μάλιστα δεν έδειξε να έχει κανένα άγχος ακόμα και την ώρα που της ζήτησα να φωτογραφηθεί τη στιγμή που έβαζε το κραγιόν της. Τότε οι φωτογραφίες ήταν στημένες, με αποτέλεσμα οι επώνυμοι δύσκολα να παίρνουν την απόφαση να κάνουν κάτι πιο ανατρεπτικό. Η Αννα όμως είχε πάντα τον αέρα της σταρ, γι’ αυτό από τότε υποστήριζε το διαφορετικό και το πρωτοποριακό, γιατί έτσι είναι και ως προσωπικότητα. Η Αννα δεν προσποιείται τη σταρ, γιατί πολύ απλά είναι σταρ» καταλήγει ο φωτογράφος.

Θάνος Μακρογαμβράκης 

{{-PCOUNT-}}16{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ