«Θρύλος» πάλι στον δρόμο

Ο Ελληνοαυστραλός Τζιμ Μάρκος πίσω από την επιστροφή του τετράτροχου!

Ενα από τα πιο ιστορικά αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν ποτέ, το θρυλικό Mini Moke, επιστρέφει ξανά στους δρόμους, έτοιμο να… καταπιεί αμέτρητα χιλιόμετρα στα ελληνικά νησιά! Μάλιστα πίσω από την πολυαναμενόμενη επανακυκλοφορία του ξεχωριστού τετράτροχου βρίσκεται ένας Ελληνας. Πρόκειται για τον Ελληνοαυστραλό Τζιμ Μάρκος (φωτό κάτω) που έχει αποκτήσει τα παγκόσμια δικαιώματα για το Moke και στοχεύει στο άμεσο λανσάρισμά του στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Ο ίδιος δήλωσε πως βρίσκεται στα πρόθυρα υπογραφής συμφωνιών με αντιπροσωπίες στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες της Μεσογείου για τη διάθεση του νέου Moke, το οποίο πρόσφατα έκλεψε την παράσταση στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης.
 «Πολλοί είδαν το αυτοκίνητό μας στη Θεσσαλονίκη, στο περίπτερο του Ελληνοαυστραλιανού Εμπορικού Επιμελητηρίου HACCI, και εντυπωσιάστηκαν» ανέφερε με δηλώσεις του ο Τζιμ Μάρκος προσθέτοντας πως σύντομα το νέο αυτοκίνητο θα κάνει την εμφάνισή του στα ελληνικά νησιά. Το ολοκαίνουργιο Mini Moke διατηρεί αρκετά από τα στοιχεία του κλασικού πλέον μοντέλου της πρώτης γενιάς και κατασκευάζεται από την αυστραλιανή εταιρία Moke Motors σε συνεργασία με την κινεζική Chery, που αποτελεί τον κορυφαίο κατασκευαστή αυτοκινήτων στην Κίνα.

Το -αν μη τι άλλο ξεχωριστής εμφάνισης- όχημα, που στην αρχική του μορφή είχε φτιαχτεί για να εξυπηρετήσει στρατιωτικές ανάγκες, είχε σχεδιαστεί για την British Motor Corporation (BMC) από τον σερ Αλεκ Ισιγκόνις, στα χνάρια της επιτυχημένης συνταγής του αμερικανικού Jeep και η κατασκευή του είχε ξεκινήσει το 1960. Μάλιστα το αρχικό μοντέλο που είχε παραχθεί για τη βρετανική αγορά χρησιμοποιούσε το πάτωμα και τα μηχανικά μέρη του κλασικού Mini.

Το πρώτο Moke «χτίστηκε» στο Longbridge, στο εργοστάσιο της BMC, στο Μπέρμιγχαμ. Συνολικά στο Ηνωμένο Βασίλειο παρήχθησαν 14.518 Moke από το 1964 έως και το 1968. Το θρυλικό Moke ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές στην αγορά της Αυστραλίας, όπου από το 1966 έως το 1981 κατασκευάστηκαν 26.000 οχήματα, αλλά και στην Πορτογαλία, όπου κατασκευάστηκαν 10.000 αμάξια στην περίοδο μεταξύ 1980 και 1993, οπότε η παραγωγή του Moke τερματίστηκε οριστικά.

Ιδανικό για χρήση σε παραλίες
Το πρώτα κομμάτια Mini Moke είχαν κατασκευαστεί προκειμένου να καλύψουν στρατιωτικές ανάγκες, σχέδιο που ναυάγησε γρήγορα, αφού οι μικροί τροχοί του προκαλούσαν δυσκολίες στην κίνηση εκτός δρόμου. Ωστόσο το θρυλικό όχημα ήταν ιδανικό για χρήση στις παραλίες του Αλγκάρβε στην Πορτογαλία, στις Σεϊχέλες, στην Αυστραλία, στις ΗΠΑ και στην Καραϊβική. Σύμφωνα με πληροφορίες, το νέο Moke θα έχει μηχανικά μέρη από το κινέζικο Chery, στα οποία περιλαμβάνονται ο κινητήρας των 993 κ.ε. και το πεντατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ αναμένεται να κυκλοφορήσει και έκδοση με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς και ηλεκτρική, με μέγιστη ταχύτητα τα 60 χλμ./ώρα και μέγιστη αυτονομία τα 120 χλμ.
Ανδρέας Αξιώτης 

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ