Φρικτό το «φινάλε» για τη θρυλική Αλόμα

«Εφυγε» ολομόναχος ο Μπάμπης Ταμουτζίδης σε μονάδα νοσοκομείου όπου νοσηλευόταν με εγκαύματα έπειτα από φωτιά στο σπίτι του

Φρικτό τέλος επιφύλαξε η μοίρα στην τραβεστί Αλόμα. Μια πυρκαγιά που ξέσπασε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία στο σπίτι της είχε αποτέλεσμα η θρυλική περσόνα, που είχε διανύσει πολλά χιλιόμετρα στις πιάτσες του αγοραίου έρωτα της λεωφόρου Συγγρού, να υποστεί εγκαύματα και σοβαρότατα αναπνευστικά προβλήματα και μερικές μέρες αργότερα να χάσει τελικά τη μάχη για τη ζωή. «Εφυγε» προχθές, σε ηλικία 67 ετών, με μεγάλα παράπονα, καθώς -όπως είχε εξομολογηθεί πρόσφατα- όταν συνδικαλιζόταν χτυπώντας το κεφάλι της στις κλούβες της Αστυνομίας ή κόβοντας ακόμη και τις φλέβες της για να αφήσουν ελεύθερα τα υπόλοιπα «κορίτσια», την περιτριγύριζε κόσμος νύχτα μέρα, ενώ τώρα που πλέον γέρασε, όλοι την έχουν ξεχάσει, ζει ολομόναχη με τον σκύλο της και χρειάζεται ενάμισι ηρεμιστικό χάπι την ημέρα προκειμένου να κοιμηθεί.

rt53q4tw33e 5Ο Μπάμπης Ταμουτζίδης (όπως ήταν κατά κόσμον γνωστός) μετά την πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στην κρεβατοκάμαρα του σπιτιού του στην πλατεία Κουμουνδούρου μεταφέρθηκε χωρίς αισθήσεις στο νοσοκομείο «Γ. Γεννηματάς» όπου άμεσα διασωληνώθηκε στη Μονάδα Λοιμώξεων. Στη διάρκεια της νοσηλείας του δεν ανέκτησε ποτέ τις αισθήσεις του, ενώ -σύμφωνα με πηγές του νοσοκομείου- τις επόμενες μέρες στο πλευρό του βρέθηκαν ελάχιστοι φίλοι.

Για την αιτία που προκάλεσε την πυρκαγιά, για την οποία θα αποφανθεί το ανακριτικό τμήμα της Πυροσβεστικής, υπάρχουν διάφορες εκδοχές. Πηγή που βρισκόταν στο στενό περιβάλλον της αναφέρει στην «Espresso» ότι ενδέχεται να την έβαλε και η ίδια, με τη σκέψη της αυτοκτονίας ή ακόμη και για να αποφύγει κάποιο δικαστήριο που είχε και φοβόταν ότι η έκβασή του δεν θα ήταν καλή.

Το αγαπημένο της σκυλί

«Η Αλόμα είχε βάλει και στο παρελθόν φωτιά στο σπίτι της αντιμετωπίζοντας ελαφρά εγκαύματα. Ομως τώρα ίσως τα πράγματα να μην της βγήκαν όπως τα ήθελε και κάηκε» υποστηρίζει πρόσωπο του κύκλου της και αποκαλύπτει ένα ενδεχόμενο κίνητρο λόγω του οποίου πιθανόν η άτυχη τραβεστί επέλεξε να γράψει με αυτό τον τρόπο το φινάλε της πολυτάραχης ζωής της. «Ξέραμε ότι είχε ένα αγαπημένο σκυλί ράτσας ροτβάιλερ που δεν το αποχωριζόταν από κοντά της, αφού ήταν ο φύλακας-άγγελός της. Ομως μία ημέρα προτού καεί, έδωσε το σκυλί της σε έναν gay φίλο της για να το κρατήσει, μαζί με 200 ευρώ για τα έξοδά του. Τελικά, όταν η Αλόμα μπήκε στο νοσοκομείο εκείνος το εγκατέλειψε στην Ομόνοια» αποκαλύπτει γνωστή της στην «Εspresso», γεννώντας ερωτήματα για αυτή την πρωτοβουλία της.

Η Αλόμα γεννήθηκε σε ένα μικρό χωριό του νομού Κιλκίς από Πόντιους γονείς. Είχε επτά ετεροθαλή αδέλφια. Από μικρό παιδί συμπεριφερόταν με εμφανή θηλυπρέπεια, δημιουργώντας προβλήματα στη συντηρητική οικογένειά της και ειδικά στον αυστηρό πατέρα της. Ετσι, σε ηλικία 16-17 χρόνων, όταν πλέον ο Μπάμπης Ταμουτζίδης είχε συνειδητοποιήσει ότι είναι ομοφυλόφιλος (είχε εξομολογηθεί σε συνέντευξή του ότι βιάστηκε σε ηλικία εννέα ετών σε ένα ποτάμι από έναν ηλικιωμένο γείτονά του) έφυγε από το σπίτι προκειμένου να αναζητήσει τη δική του σεξουαλική ταυτότητα. Στα τέλη του ’60, ο ανήσυχος νεαρός φορώντας μια φτηνή κατάξανθη περούκα και με πολύ… τσαμπουκά γίνεται γρήγορα γνωστός στα στέκια του αγοραίου έρωτα, όπου οι άντρες ψωνίζονται με άλλους άντρες που φορούν γυναικεία ρούχα. Δηλαδή μία από τις τραβεστί που στη δεκαετία του ’70 έγραψαν τη δική τους ιστορία στο λεγόμενο «πεζοδρόμιο» της Συγγρού και των πέριξ αυτής σκοτεινών δρόμων.

Αν και δεν είναι από τις πρώτες τραβεστί που έκαναν την εμφάνισή τους στη χώρα μας, η Αλόμα κατάφερε να στρέψει τα φώτα της δημοσιότητας πάνω της ως συνδικαλίστρια, που δεν δίσταζε ακόμη και να παίξει ξύλο για τα δικαιώματα του κλάδου. Η έντονη προσωπικότητά της και το γεγονός ότι νοιαζόταν για τα «κορίτσια» συναδέλφους της με δυναμικό τρόπο την έκαναν να συζητιέται πολύ συχνά στα στέκια των τραβεστί ως προστάτιδά τους και… φόβητρο για εκείνους που δεν συμφωνούσαν με τις τραβεστί και τις έκραζαν όπου τις συναντούσαν. Είχε φτάσει έως την αυλή του σπιτιού του Ανδρέα Παπανδρέου υπερασπιζόμενη τον κλάδο της, rt53q4tw33e 3γεγονός που, όπως αποκάλυψε αργότερα, βοήθησε στο να τη σέβονται περισσότερο οι αστυνομικοί τα επόμενα χρόνια. Τσακωνόταν πολύ συχνά με διάφορους που θεωρούσε πως ήταν αντίδικοί της σε διάφορα θέματα, όχι μόνο του κλάδου, αλλά και προσωπικά, γεγονός που την έκανε να μπαινοβγαίνει στα αστυνομικά τμήματα και να πηγαινοέρχεται στα δικαστήρια. Μάλιστα, για τέσσερα χρόνια έκανε και φυλακή, σε κελί όπου ήταν μόνο τραβεστί, και αυτό -όπως είχε εξομολογηθεί- δεν της άρεσε καθόλου.

Και σερβιτόρος

Η ίδια έως το τέλος της ζωής της έλεγε ότι έγινε τραβεστί για βιοποριστικούς λόγους, αφού ως νεαρός αποπειράθηκε να γίνει βοηθός σερβιτόρου και αναγκάστηκε να διακόψει τη δουλειά αυτή λόγω της σεξουαλικής ιδιαιτερότητάς της, που τότε δεν ήταν καθόλου αποδεκτή από την κοινωνία. Στη δεκαετία του ’70, όταν οργίαζαν τα πορνό, η Αλόμα συμμετείχε σε μια τέτοια καυτή ταινία με τον τίτλο «Τα μεγάλα καμάκια των τραβεστί», η οποία έχει μείνει στην ιστορία του rt53q4tw33e 1είδους. Σε μία από τις τελευταίες συνεντεύξεις της, στην Αννίτα Πάνια τον περασμένο Νοέμβριο, όπου εμφανίστηκε με αντρική αμφίεση και το κανονικό αντρικό όνομά της, αποκάλυψε ότι δεν αισθάνθηκε ποτέ γυναίκα, ενώ τόνισε ότι για πάντα παρέμεινε αυτό που ήταν: ο Μπάμπης.

Τα τελευταία χρόνια ζούσε μόνη και ξεχασμένη ακόμη και από ανθρώπους που τους στήριξε, όταν εκείνοι την είχαν ανάγκη. «Εχω κάνει κάποιους δεσμούς στη ζωή μου, αλλά μη φανταστείς τίποτα ιδιαίτερο. Ισως επειδή ασχολούμουν με τον συνδικαλισμό, ξεχνούσα να αγαπηθώ. Με παρέσυρε το πάθος της διεκδίκησης των δικαιωμάτων για τις τραβεστί. Εν μέρει τα κατάφερα. Οι άνθρωποι μας αντιμετωπίζουν πλέον διαφορετικά, θέλω να πιστεύω ότι δεν μας κράζουν» δήλωσε πέρυσι σε μια άλλη συνέντευξή της και αποκάλυψε ότι έχει επισκεφτεί ψυχίατρο. «Παλιά έμενα στα Μέγαρα, αλλά η μοναξιά με έκανε να φύγω. Πέρασα βαριά κατάθλιψη. Η ψυχή μου είχε γίνει μαύρη και τον είχα ανάγκη τον ψυχίατρο. Αρχικά είχα εγκατασταθεί στην Αθήνα, σε ένα ξενοδοχείο, μαζί με τα δύο μου σκυλιά. Τώρα νοικιάζω ένα σπίτι στο κέντρο της πόλης. Νιώθω ότι δεν έχω κανέναν στον κόσμο. Είμαι ολομόναχος!» είχε πει.

Ο θρησκευτικός γάμος και το «παιδί»

Σε κάποια από τις εξομολογήσεις της η Αλόμα είχε πει πως το 1979, σε μια προσπάθεια επανασύνδεσης με το οικογενειακό περιβάλλον της, είχε προσπαθήσει να υιοθετήσει την αντρική ταυτότητά της. Ετσι, με μια φίλη της τραβεστί που είχε κάνει επέμβαση αλλαγής φύλου τέλεσε ακόμη και θρησκευτικό γάμο, στην εκκλησία του χωριού, με παπά και γλέντι με νταούλια. Και σαν να μην έφτανε αυτό, καθώς η απαίτηση των συγγενών ήταν να αποκτήσουν και παιδί, μαζί με τη «σύζυγό» του και κατόπιν συνεννόησης με κάποιο φίλο γιατρό πήγαν σε μια κλινική (φορώντας μαξιλάρι στην κοιλιά ως απόδειξη της εγκυμοσύνης) με τη δικαιολογία πως τερμάτισαν τελικά την κύηση. «Θυμώνω με αυτά που έκανα. Η ζωή με εξανάγκασε. Κατόπιν μετανιώσαμε και στενοχωρηθήκαμε και οι δυο μας με το ψέμα» παραδέχτηκε πριν από λίγο καιρό.

Αλκίνοος Μπουνιάς 

{{-PCOUNT-}}15{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ