Focus στον μικροσκοπικό και άγνωστο κόσμο των εντόμων

Τα περίεργα έργα τέχνης του φωτογράφου Ντάνιελ Καρίκο με πρωταγωνιστές «άλιεν»

Το άκουσμα «έντομο» προκαλεί στους περισσότερους από εμάς ανατριχίλα και μάς βάζει στη διαδικασία κατάστρωσης σχεδίων εξόντωσής τους. Υπάρχουν ωστόσο άνθρωποι όπως ο φωτογράφος Ντάνιελ Καρίκο, οι οποίοι αντιμετωπίζουν ακόμη και τα έντομα που μας βασανίζουν μέσα στο ίδιο μας το σπίτι ως έργο τέχνης.

Ο φωτογράφος από τη Βόρεια Καρολίνα με τον φακό του καταφέρνει μέσα από τα μεγεθυμένα πορτρέτα τους να τα κάνει να μοιάζουν με εξωγήινα πλάσματα που, αν μη τι άλλο, εντυπωσιάζουν.

4r3w4twertg 5Ο Καρίκο άρχισε το 2011 το φωτογραφικό αυτό πρότζεκτ που ονόμασε «Suburban Symbiosis: Insectum domesticus», αφού τότε το τμήμα Βιολογίας του πανεπιστημίου της Ανατολικής Καρολίνας έδωσε και στα άλλα τμήματα του πανεπιστημίου πρόσβαση στο εργαστήριό του. Μέσα εκεί, χρησιμοποιώντας το στερεοσκοπικό μικροσκόπιο καθώς και το ηλεκτρονικό μικροσκόπιο σάρωσης, μεγέθυνε νεκρά έντομα, τα οποία στη συνέχεια φωτογράφισε και δούλεψε το αποτέλεσμα στο Photoshop.

Τα πραγματικά εντυπωσιακά χρώματα των φωτογραφιών οφείλονται κατά κύριο λόγο στο στερεοσκοπικό μικροσκόπιο, το οποίο με τη βοήθεια των μικροσκοπικών LED φώτιζε τα «μοντέλα». Οπως αποκάλυψε ο ίδιος ο Καρίκο στο περιοδικό «Wired», χρειαζόταν συνήθως έξι λήψεις με διαφορετικά μήκη εστίασης στο μικροσκόπιο για να πετύχει την τελική εικόνα.

Επειτα από αυτό, το ίδιο έντομο απεικονιζόταν με τη χρήση του ηλεκτρονικού μικροσκοπίου σάρωσης που παρέχει τη λεπτομέρεια και την πολύ καλή ανάλυση στις φωτογραφίες.

Η αρετή της υπομονής

Το εντυπωσιακό, σύμφωνα με τον φωτογράφο, είναι ότι οι πιο «έντονες» φωτογραφίες προέρχονται τελικά από τα πιο κοινά έντομα, όπως το σκαθάρι Anthonomus grandis. Το συγκεκριμένο μοιάζει πολύ, μέσα από τη ματιά του Καρίκο, σαν να έχει ξεπηδήσει από τον «Πόλεμο των Αστρων».

«Γίνονται ενδιαφέροντα όταν βλέπεις μία πλευρά τους την οποίο διά γυμνού οφθαλμού δεν θα μπορούσες να δεις» εξηγεί. Σε όλο αυτό το εγχείρημα ο Καρίκο εξασκεί την αρετή της υπομονής αφού, όπως εξομολογείται, η δουλειά της επεξεργασίας των φωτογραφιών στο Photoshop παίρνει αρκετές ώρες. Ενδεικτικό είναι ότι για κάθε φωτογραφία έχει αφιερώσει από 15 έως 20 ώρες την ημέρα.

Μέχρι στιγμής η συλλογή του με τον σχεδόν επιστημονικό χαρακτήρα απαρτίζεται από 50 έντομα και τώρα σχεδιάζει να συνεργαστεί ακόμη περισσότερο με τους επιστήμονες, γιατί, όπως εξηγεί, αυτό θα τους βοηθήσει να ερευνήσουν πιο διεξοδικά αυτά τα πλάσματα. «Υπάρχει μεγάλη αλληλεπίδραση μεταξύ μας και ξέρω ότι μπορούμε να μάθουμε πολλά δουλεύοντας ο καθένας στο πεδίο του άλλου» καταλήγει.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ