Μπαίνει χαράτσι στα ρυπογόνα Ι.Χ.

Δεν θα υπολογίζεται ο κυβισμός, αλλάζουν το σύστημα απόσυρσης και τα τεκμήρια

Τα πάνω κάτω θα φέρουν στον τρόπο φορολόγησης των αυτοκινήτων οι αλλαγές που σχεδιάζει να προωθήσει το υπουργείο Οικονομικών. Αλλάζουν όλα στη φορολόγηση των αυτοκινήτων, καθώς η κυβέρνηση ξεκινά διάλογο με τους φορείς του κλάδου για μια σειρά από ρυθμίσεις. Ως βασική αλλαγή κρίνεται από το υπουργείο Οικονομικών η φορολόγηση με βάση τη λιανική τιμή προ φόρων και όχι τον κυβισμό του αυτοκινήτου, κάτι που σημαίνει ότι θα αλλάξει και ο τρόπος υπολογισμού και των τελών κυκλοφορίας. Εξι αλλαγές με στόχο την αποτελεσματικότερη φορολόγηση στον τομέα του αυτοκινήτου ετοιμάζει το υπουργείο Οικονομικών. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, οι αλλαγές σχεδιάζονται στο πλαίσιο της προσπάθειας «για τη δημιουργία και παγίωση μιας δικαιότερης και αποτελεσματικότερης φορολόγησης των αυτοκινήτων και ενός γενικότερου εξορθολογισμού του τομέα της αυτοκίνησης».

Ουσιαστικά, ένα αυτοκίνητο θα αντιμετωπίζεται ως φορολογητέα ύλη με βάση το πόσο κοστίζει πριν από τους φόρους και το τέλος ταξινόμησης θα αναπροσαρμόζεται αναλόγως της αξίας του με προοδευτική αύξηση των συντελεστών και όχι με βάση τον κυβισμό του.

Παράλληλα, το υπουργείο μελετά την επιβολή «τέλος περιβάλλοντος» για αυτοκίνητα παλαιά και ρυπογόνα, έτσι ώστε να λειτουργήσει ως αντικίνητρο για την κυκλοφορία του. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, σχεδιάζεται:

1. Κατάργηση του κριτηρίου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί γι’ αυτό, προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.

2. Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχος στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού.

3. Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω της 20ετίας) με ένα «τέλος περιβάλλοντος».

4. Αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης, το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς.

5. Ανάλογη προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα.

6. Αλλαγή του τρόπου ελέγχου ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων (π.χ. με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων τους).

Στο πλαίσιο αυτό το υπουργείο Οικονομικών προγραμματίζει συναντήσεις με τους φορείς του χώρου της αυτοκίνησης.

Ελενα Σολωμού 

{{-PCOUNT-}}13{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ