Το facebook «φουσκώνει» το twitter «ξεφουσκώνει»

Οι αντίθετες πορείες των δύο βασικών υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης

Οι δύο δημοφιλέστερες υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης ακολουθούν το τελευταίο διάστημα αντίθετες πορείες, αφού, σύμφωνα με τα τελευταία σχετικά στοιχεία, το facebook συνεχίζει να αναπτύσσεται, αντίθετα ο ρυθμός ανάπτυξης του twitter επιβραδύνεται.

Τα 1,49 δισεκατομμύρια έφτασαν οι χρήστες που μπαίνουν στο facebook έστω μία φορά τον μήνα. Η αύξηση των ενεργών χρηστών συνέχισε με σταθερό ρυθμό, καθώς ήταν της τάξης του 13% στο δεύτερο τρίμηνο του 2015. Υπολογίζεται ότι περίπου ο μισός παγκόσμιος πληθυσμός των χρηστών του διαδικτύου -γύρω στα 3 δισεκατομμύρια- είναι πλέον χρήστες του μεγαλύτερου κοινωνικού δικτύου. Σχεδόν δύο στους τρεις χρήστες του facebook (968.000.000 ή ποσοστό 65% του συνόλου) το χρησιμοποιούν καθημερινά, 17% περισσότεροι από ό,τι πέρυσι, πράγμα που σημαίνει ότι ολοένα περισσότεροι χρήστες «κολλάνε». Αυξάνεται επίσης συνεχώς ο χρόνος χρήσης μέσω «έξυπνου» κινητού τηλεφώνου και οι εν κινήσει χρήστες έχουν φθάσει τα 1,31 δισεκατομμύρια (αύξηση 23% έναντι του 2014). Από την άλλη όμως, μειωμένα κατά 9% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο ήταν τα κέρδη του facebook, στα 715.000.000 δολάρια, καθώς «ροκανίστηκαν» από τις κατά 82% αυξημένες δαπάνες και επενδύσεις (υποδομές, νέες τεχνολογίες, προσλήψεις, εξαγορές κ.ά.), που έφτασαν τα 2,8 δισ. δολ. Αλλά τα συνολικά έσοδα αυξήθηκαν σημαντικά κατά 39%, στα 4,04 δισεκατομμύρια δολάρια. Πάνω από τα τέσσερα πέμπτα των εσόδων αυτών προέρχονται από διαφημίσεις (αύξηση 43% σε σχέση με πέρυσι). Τα τρία τέταρτα των διαφημίσεων (κυρίως βίντεο) αφορούν φορητές συσκευές.

Αντίθετα, οι χρήστες του twitter φαίνεται να μην αυξάνονται με τον ίδιο ρυθμό όπως παλιότερα, καθώς μέσα στο τελευταίο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά μόνο 2.000.000, φθάνοντας τα περίπου 304.000.000 σε όλο τον κόσμο. Πολλοί αναρωτιούνται πλέον κατά πόσο όντως το twitter μπορεί να γίνει τόσο μαζικό όσο το facebook, καθώς πολλοί άνθρωποι δεν έχουν πειστεί ακόμη ότι το χρειάζονται. Το twitter είναι δημοφιλές μεταξύ των διασημοτήτων, των δημοσιογράφων και των νέων, αλλά δεν έχει κατακτήσει ακόμη το ευρύ κοινό. Ακόμη και μεταξύ των συχνών χρηστών του, λιγότεροι από τους μισούς το «τσεκάρουν» σε καθημερινή βάση.

Οι μετοχές του twitter στο αμερικανικό χρηματιστήριο υποχώρησαν πάνω από 11%, καθώς οι επενδυτές μάλλον απογοητεύτηκαν. Το κοινωνικό δίκτυο, που εδρεύει στο Σαν Φρανσίσκο, είχε εισαχθεί στο χρηματιστήριο το 2013 και ο μηνιαίος ρυθμός αύξησης των χρηστών του είναι σήμερα ο χαμηλότερος από τότε.

Πετάει το διαδίκτυο;

Το facebook ανακοίνωσε ότι ετοιμάζεται να δοκιμάσει σε πραγματικές συνθήκες ένα τεράστιο αυτόνομο αεροπλάνο (drone), το οποίο θα πετά σε απομονωμένα μέρη και θα παρέχει στους κατοίκους δυνατότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο. Το μη επανδρωμένο drone, με την ονομασία Aquila, που έχει άνοιγμα φτερών 42 μέτρων, όσο ένα αεροπλάνο Boeing 737, θα πετά σε ύψος 20 έως 30 χλμ., πάνω από τους αεροδιαδρόμους των κανονικών αεροπλάνων, αλλά και από τις καταιγίδες. Θα μπορεί να μένει στον αέρα χωρίς ανεφοδιασμό επί 90 μέρες.

 

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ