Οι καραμπόλες της VW

Το Βερολίνο παραδέχτηκε ότι η παραποίηση των τιμών εκπομπών ρύπων δεν αφορά μόνο τις ΗΠΑ. Ερευνες στα αυτοκίνητα με κινητήρες ντίζελ και στην Ευρώπη

Κορυφή του παγόβουνου του σκανδάλου που ακούει στο όνομα dieselgate ήταν, όπως όλα δείχνουν, οι μέχρι χθες αποκαλύψεις για τη Volkswagen, καθώς το γερμανικό υπουργείο Μεταφορών παραδέχτηκε ότι η παραποίηση των τιμών εκπομπών ρύπων δεν αφορά μόνο τις ΗΠΑ αλλά και την Ευρώπη σε οχήματα με πετρελαιοκινητήρες 1,6 και 2,0 λίτρων.

Την ίδια στιγμή στο «κάδρο» του σκανδάλου μπαίνει μια σειρά οχημάτων του ομίλου VW, που συνολικά διαθέτει 12 μάρκες αυτοκινήτων. Σύμφωνα με την «El Pais», και η SEAT, θυγατρική της Volkswagen, έχει εξοπλίσει 500.000 αυτοκίνητα που έχουν κατασκευαστεί στην Ισπανία με κινητήρες ντίζελ με το λογισμικό που παραποιεί τα στοιχεία εκπομπής ρύπων. Η SEAT πούλησε 378.586 αυτοκίνητα το 2014 και σχεδόν 2.000.000 οχήματα με κινητήρες βενζίνης – ντίζελ κατά τη διάρκεια των τελευταίων έξι ετών! Δημοσίευμα της «Auto Bild» εμπλέκει σε ανάλογες πρακτικές και την BMW, η μετοχή της οποίας επίσης έκανε βουτιά χθες χάνοντας 9% της αξίας της. Η BWΜ αρνείται πάντως ότι υπήρξε οποιαδήποτε παράτυπη ενέργεια από την πλευρά του ομίλου. Η παραποίηση, με στόχο τη χειραγώγηση των αντιρρυπαντικών ελέγχων, αφορά τους κινητήρες ντίζελ τύπου EA189, με τους οποίους είναι εξοπλισμένα και τα μοντέλα Fabia, Roomster, Octavia και Superb της Skoda, ενώ ο ίδιος τύπος ντιζελοκινητήρα έχει χρησιμοποιηθεί επίσης στα μοντέλα Α1, Α3, Α4 και A6 της Audi.

Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύουν «Bild» και «Spiegel», μετά την παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου Μάρτιν Βίντερκορν (λέγεται ότι θα τον διαδεχθεί ο πρόεδρος της Porsche Ματίας Μίλερ), άλλα τρία κορυφαία στελέχη του ομίλου VW οδηγούνται στην έξοδο. Πρόκειται για τον επικεφαλής της μονάδας Ερευνας και Ανάπτυξης της Audi Ούρλιχ Χάκενμπεργκ, τον επικεφαλής μηχανικό της Porsche Βόλφγκανγκ Χατζ και τον μάνατζερ Χάινς-Γιάκομπ Νέσερ. Η Volkswagen θα αρχίσει σήμερα να κατονομάζει τα πρόσωπα που ευθύνονται για τη χειραγώγηση των τιμών εκπομπών ρύπων και, όπως όλα δείχνουν, θα ασκηθούν ποινικές διώξεις. Προκειμένου ωστόσο να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά το τσουνάμι αγωγών που έχουν ασκηθεί σε βάρος της σε ΗΠΑ και Καναδά, απευθύνθηκε στο δικηγορικό γραφείο Kirkland & Ellis, που διαθέτει μεγάλη εμπειρία σε ηχηρά σκάνδαλα και είχε αναλάβει την υπεράσπιση της BP για την υπόθεση της πετρελαιοκηλίδας στον Κόλπο του Μεξικού.

Μεγαλύτερη απειλή (και από την ελληνική κρίση) για τη γερμανική οικονομία

Οταν ο επικεφαλής οικονομολόγος της ING Κάρστεν Μπρζέσκι δήλωνε στο Reuters ότι «η Volkswagen έχει γίνει μεγαλύτερος κίνδυνος για τη γερμανική οικονομία ακόμη και από την ελληνική κρίση», είχε κατά νου τον όγκο των εξαγωγών στη Βόρειο Αμερική που απορροφά το 6% των παγκόσμιων πωλήσεων του ομίλου (πέρυσι πούλησε 600.000 οχήματα αξίας 9.500.000 δολαρίων). Ομως η ανάλυση του Μίχαελ Χίτερ, του Ινστιτούτου Γερμανικής Οικονομίας DIW, πάει λίγο παραπέρα. Παρατηρεί ότι ο κίνδυνος επεκτείνεται στην τιμή της μετοχής και τις παράπλευρες απώλειες στο σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας της χώρας. Πρόκειται για έναν κλάδο με κύκλο εργασιών 368.000.000.000 ευρώ και 775.000 εργαζομένους, που συνεισφέρει το 2% του γερμανικού ΑΕΠ τον χρόνο σταθερά από το 1995. Η μεγαλύτερη βλάβη όμως είναι η υποτίμηση του «Made in Germany», όπως λέει ο ίδιος. Το άλλοτε συνώνυμο της 3eq234rqw 1κορυφαίας ποιότητας, κυρίως όμως της αξιοπιστίας, το άλλοτε ισοδύναμο του «οι Γερμανοί δεν πουλάνε παραμύθι», θα θαφτεί κάτω το βάρος του ενός σκανδάλου που αποκαλύφθηκε αφήνοντας ερωτήματα για το αν είναι το πρώτο και το μόνο. Αν το γερμανικό brand name τεθεί υπό αμφισβήτηση μετά το σκάνδαλο της dieselgate, η ζημιά δεν θα περιοριστεί στα γερμανικά αυτοκίνητα, αλλά στο σύνολο των γερμανικών εξαγωγικών προϊόντων. Ο πρόεδρος του Βαυαρικού Χρηματοπιστωτικού Κέντρου Βόλφγκανγκ Γκέρε δήλωσε ανοιχτά: «Απειλείται η φήμη όλων των γερμανικών εξαγωγών. Η VW θέτει σε κίνδυνο την ανάπτυξη ολόκληρης της γερμανικής οικονομίας».

Ο «χρυσός συνταξιούχος» Βίντερκορν

Το μόνο βέβαιο είναι ότι δεν θα… πεινάσει! Ο λόγος για τον Μάρτιν Βίντερκορν (φωτό), τον πρώην πλέον διευθύνοντα σύμβουλο της Volkswagen, ο οποίος, σύμφωνα με το Bloomberg, έχει συγκεντρώσει ήδη στον τραπεζικό λογαριασμό του συνταξιοδοτικό «πακέτο» ύψους 28.600.000 ευρώ!

Ο «χρυσός συνταξιούχος» του γερμανικού βιομηχανικού κολοσσού ίσως λάβει ακόμη περισσότερα χρήματα ως αποζημίωση για την απομάκρυνσή του από τη Volkswagen, ανάλογα όμως με το πώς θα αξιολογήσει την αποχώρησή του το εποπτικό συμβούλιο της εταιρίας. Ο 68χρονος λέγεται ότι μπορεί να λάβει αποζημίωση ίση με τις αποδοχές δύο ετών, οι οποίες βεβαίως δεν ήταν μισθοί… πείνας, αλλά ένα πανάκριβο συμβόλαιο που καθιστούσε την περασμένη χρονιά τον Βίντερκορν τον δεύτερο υψηλότερα αμειβόμενο διευθύνοντα σύμβουλο στη Γερμανία, με συνολικές αποδοχές 16.600.000 ευρώ!

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ