Από το Πατριαρχείο στην «Εθνική Ελλάδος»

Η Μαρία Κλεάρχου πριν γίνει ηθοποιός είχε αναλάβει τη συντήρηση έργων τέχνης και σπάνιων κειμηλίων της Ορθοδοξίας

Στην «Εθνική Ελλάδος» του Μega υποδύθηκε την Πέπη, την αφελή γραμματέα της Μίνας Αδαμάκη που είχε σχέση πίσω από την πλάτη της με τον άνδρα της.

ΑΠΟ ΤΗΝ
ΤΕΡΙΑΝΝΑ ΠΑΠΠΑ

r2323f 1Η τηλεόραση όμως και ο χαρακτήρας αυτός μπήκαν στη ζωή της Μαρίας Κλεάρχου μάλλον από… σπόντα. Μέχρι πρότινος η συμπαθής ηθοποιός δραστηριοποιούταν σε έναν εντελώς διαφορετικό χώρο. Είχε αναλάβει τη συντήρηση έργων τέχνης και σπάνιων κειμηλίων της Ορθοδοξίας στο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως!

«Επιστρέφοντας από το Λονδίνο, όπου ολοκλήρωσα τις σπουδές μου στη συντήρηση έργων τέχνης και βιβλιακού αρχειακού υλικού (δηλαδή με υλικά όπως ο πάπυρος, η περγαμηνή, το κοχύλι, το ελεφαντόδοντο και το ξύλο) συνεργάστηκα με Ελληνες συναδέλφους σε μια γαλλική μη κυβερνητική οργάνωση» αναφέρει η Μαρία Κλεάρχου στην «Εspresso». «Εκεί δημιουργήσαμε ένα ελληνικό κλιμάκιο, το οποίο εξειδικευόταν στη συντήρηση εικόνων και βιβλίων. Τα αγόρια της ομάδας δραστηριοποιήθηκαν στο Αγιον Ορος, ενώ τα κορίτσια απασχοληθήκαμε σε εργαστήριο της Θεσσαλονίκης, όπου αρχίσαμε μια προσπάθεια συντήρησης και ανάδειξης πολιτισμικών και θρησκευτικών κειμηλίων. Προσφέραμε τη βοήθειά μας σε εκκλησίες στην ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας και της Θράκης».

Τα μνημεία

«Στο κέντρο της Ορθοδοξίας, στην Κωνσταντινούπολη, δουλέψαμε σε έναν σημαντικό αριθμό μνημείων. Αρχίσαμε από το Πατριαρχείο, τη Θεολογική Σχολή της Χάλκης, την Ιμβρο και σε άλλα μνημεία. Ολα τα παραπάνω δεν θα μπορούσαν να γίνουν χωρίς την υποστήριξη και άλλων ειδικοτήτων: φωτογράφων, αρχαιολόγων, ζωγράφων και χρυσωτών.

»Οσο για το πώς χρηματοδοτούμασταν; Μοναδικό μέσο ήταν ένα δίκτυο ανθρώπων που λειτουργούσαν ως χορηγοί. Από εφοπλιστές και επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνταν στην Κωνσταντινούπολη μέχρι και ποδοσφαιριστές που μάθαιναν για τη δράση μας».

Η Μαρία Κλεάρχου συνδυάζει, όπως λέει, την εσωστρέφεια του επαγγέλματος της συντηρήτριας με την εξωστρέφεια που απαιτεί το θέατρο. «Το αποτέλεσμα που σου δίνει η συντήρηση μίας εικόνας είναι εκπληκτικό. Η πίστη είναι αυτό που μας κρατάει και εγώ πιστεύω πολύ».

Οσο για την υποκριτική; «Μπήκε στη ζωή μου όταν επέστρεψα από την Πόλη. Τελείωσα τη δραματική σχολή της Δήμητρας Χατούπη, αλλά συγχρόνως δούλευα και στο βιωματικό εργαστήρι της Μαρίζας Κωχ, όπου έκανα θεατρική αγωγή. Εργάστηκα ως αμπιγέζ του Γιώργου Καπουτζίδη στο Badminton και έτσι με πρότεινε για τον ρόλο της Πέπης στην “Εθνική Ελλάδος”. Οταν μου το είπε, σχεδόν μου έπεσε το ακουστικό από το χέρι. Μάλιστα μου εκμυστηρεύτηκε πως ο ρόλος χτίστηκε πάνω σε μένα. Δανείστηκε το μαλλί μου, το στιλ μου, τα πάντα».

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ