Τα «πρέπει» και τα «μη» για την καλοκαιρινή διατροφή!

Ο,τι μπορούμε να φάμε άφοβα και ό,τι δεν κάνει τις ημέρες της ζέστης.

Η διατροφή είναι ένας από τους ρυθμιστικούς παράγοντες του οργανισμού μας για την αντιμετώπιση των διαφορετικών συνθηκών που επιφέρουν οι διαφορετικές εποχές του χρόνου. Εξάλλου, καθόλου τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι και η φύση παράγει διαφορετικά φρούτα και λαχανικά κάθε εποχή. Ας δούμε, λοιπόν, τι πρέπει και τι δεν πρέπει να εντάσσουμε στη διατροφή μας το καλοκαίρι για το καλό της γραμμής μας αλλά και της υγείας μας.

Τα τηγανητά καλαμαράκια, λοιπόν, καλό είναι να περιορίζονται στον ρόλο του ουζομεζέ και σε καμία περίπτωση να μην αποτελούν βασικό γεύμα. Ποσότητα ίση με τα 3/4 της κούπας περιέχουν 500 θερμίδες και 26 γραμμάρια λίπους. Για να αποφύγετε τον ουζομεζέ λέτε να το ρίξετε στα κοκτέιλ; Και πάλι κακή ιδέα! Ενα από τα αγαπημένα κοκτέιλ του καλοκαιριού, το ντάκιρι, περιέχει περισσότερες θερμίδες και από ενισχυμένο χάμπουργκερ. Τέλος, αν σκέφτεστε να δροσιστείτε μ’ ένα παγωτό, ξανασκεφτείτε το μαγιό, αφού ένα παγωτό της κατηγορίας σπέσιαλ μπορεί να έχει πάνω από 500 θερμίδες και 60% κορεσμένο λίπος. Μετά απ’ όλα αυτά λέτε να περιοριστείτε σε μια δροσερή σαλάτα με πατάτα ή σουρίμι; Αν η συνταγή που έχετε προβλέπει μαγιονέζα, είναι σαν να τρώτε κάτι από τα προηγούμενα!

Αν νιώθετε παγιδευμένοι στους διατροφικούς αποκλεισμούς, δεν έχετε παρά να θυμηθείτε τις διατροφικές σας συνήθειες πολλά καλοκαίρια πίσω. Τότε που τα απογεύματα είχαν κατά κανόνα καρπούζι, το οποίο με μόλις 44 θερμίδες τα 200 γραμμάρια προσφέρει δροσιά, ενυδάτωση και ευχάριστη γεύση. Τα βράδια στη βόλτα η αγαπημένη συνήθεια ήταν το ψητό καλαμπόκι, που όταν δεν συνοδεύεται από βούτυρο και αλάτι είναι ένα τρόφιμο με υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες και λίγες θερμίδες. Επειδή, δε, σίγουρα κάποιες στιγμές θέλετε κάτι με γεύση για να ξεδιψάσετε, το παγωμένο τσάι είναι η ιδανική λύση. Μηδέν θερμίδες και πολλά αντιοξειδωτικά, με την προϋπόθεση βέβαια ότι θα βάλετε ελάχιστο μέλι. Οσο για τα κυρίως γεύματα; Η χωριάτικη σαλάτα στην πλήρη σύνθεσή της, δηλαδή με τη φέτα, είναι ένα υπερπλήρες γεύμα, ενώ τα ψητά ψάρια μπορούν να δώσουν γεύση, πολλά συστατικά και ελάχιστες θερμίδες.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ